Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Toto jsou výsledky ankety Evropské Auto roku 2017, vítěz překvapí
6.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Směsice kandidátů na letošní titul neměla jasného favorita, vítězství Peugeotu 3008 přesto překvapí. Jeho náskok před druhým v pořadí byl ale těsný.
Na sklonku listopadu jsme se seznámili se sedmi finalisty ankety Evropské Auto roku 2017 (neboli Car Of The Year čili COTY). Zajímavé bylo, že se mezi ně nedostal žádný model koncernu VW Group, přestože mezi původními kandidáty nechyběly novinky od Audi, Škody či samotného Volkswagenu. Kromě toho odborná porota překvapivě vyřadila i „zelené“ vozy, tedy kupříkladu Teslu Model X či Toyotu Mirai.
Japonská automobilka sice ve hře měla ještě model C-HR, tomuto crossoveru jsme ovšem příliš šancí nedávali. Tak jako nové generaci Nissanu Micra. V obou případech jsme se s odhadem trefili, neboť oba vozy skončily s nejmenším počtem bodů. Nejvíce jich naopak zamířilo do Francie a Itálie, tedy k Peugeotu 3008 a Alfě Romeo Giulia.
Zlaté vavříny nakonec získalo francouzské SUV. Jeho náskok vůči italskému sedanu nebyl příliš velký, na kontě Peugeotu 3008 skončilo 319 bodů, Giulia jich obdržela 296. Poté již následuje něco jako propast, za kterou se nachází třetí Mercedes-Benz třídy E (197 bodů), čtvrté Volvo S90 (172 bodů) či pátý Citroën C3 (166 bodů).
Tiskové prohlášení poroty prozatím chybí, aktuálně tedy nemůžeme posloužit důvody, proč Peugeot 3008 zamířil na vrchol. Dá se ale předpokládat, že oceněna byla kombinace designu, papírově úsporných (ovšem z řidičského hlediska často nezajímavých) pohonných jednotek a luxusně vypadajícího interiéru.
Dodat pak již jen můžeme, že loni získal prvenství v anketě COTY Opel Astra, zatímco předloni to byl Volkswagen Passat. S rokem 2014 je pak spojeno opět vítězství Peugeotu, který jej dosáhl s modelem 308. Ten měl přitom vůči pronásledovatelům daleko větší - skoro stobodový - náskok než jeho sourozenec s druhou nulou na kontě.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2017.
Kompletní výsledky ankety Evropské auto roku 2017 (COTY)


Model 3008 je novým Autem rokuvEvropě, takto si to bude užívat na ženevském stánku Peugeotu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu včera 17:04
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů včera 16:00
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada 4.11.2025
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
před 8 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 10 hodinami
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 11 hodinami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
včera
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 22:08 - mafel
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 20:41 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.05. 18:48 - pavproch
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
