Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Toyota válí, ve WRC vyhrála za 18 let už druhý závod
13.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pochopitelně žertujeme, toto je úspěch, v nějž nedoufala snad ani sama Toyota. Už ve svém druhém závodě sezóny 2017 zvítězila, Latvala vede šampionát.
O zavedení nových pravidel ve světové rallye jsme informovali již loni. V jejich rámci jsme měli dostat agresivněji vypadající, hlučnější a hlavně rychlejší stroje, které měly tu moc zamíchat pořadím šampionátu samy už o sobě. Když se pak přidal nečekaný odchod Volkswagenu, který seriálu v uplynulých letech dominoval, bylo jasné, že ve WRC nezůstane kámen na kameni.
A skutečně nezůstal. První ostrý start čekal seriál v lednu v Monte Carlu, kde zvítězil sice starý známý - Sebastien Ogier - ale za volantem Fordu Fiesta WRC. Druhým kolem se šampionát WRC přesunul do Švédska, ze kterého si vítězné vavříny odváží další jméno, které jsme v uplynulých letech nebyli zvyklí vídat na čele konečného pořadí - Toyota. Pro Japonce je to vůbec první vítězství od roku 1999 a i když o tom informujeme s nadsázkou, je to skutečně velký úspěch - však značka se do světa rallye vrátila po opravdu dlouhé době a toto byl teprve její druhý závod.
To je start z říše snů, však už v Monte Carlu skončila Toyota díky Jari-Matti Latvalovi druhá. Nyní jí ten samý jezdec zajistil dokonce prvenství, a Finský pilot se tak rázem posunul i na průběžnou první příčku šampionátu před druhého Sébastiana Ogiera. Oba závodníci přitom byli ještě v minulém roce stájoví kolegové, po zmiňovaném odchodu Volkswagenu z WRC však každý musel hledat angažmá jinde. Latvala zakotvil u Toyoty, Ogier u M-Sportu, kde krotí Ford Fiesta. Tento tým je přitom v šampionátu na prvním místě, což je i zásluha druhého pilota stáje Otta Tänaka a jeho třetího a druhého místa.
Zpět ale k Latvalovi, který měl před finálním dnem náskok pouze 3,8 sekundy. Poté však vyhrál šestnáctou, sedmnáctou a osmnáctou rychlostní zkoušku, čímž definitivně odsunul zmiňovaného Tänaka do role druhého v pořadí. Po závodě přitom uvedl, že tým je nyní „supermotivován. Již se proto nemůžu dočkat, až budeme v Mexiku.“ My pak jen dodáme zajímavost ke zkrácení druhé rychlostní zkoušky. K tomuto kroku zavelela FIA poté, co vedoucí jezdci překročili maximální průměrnou rychlost 130 km/h. Tím bylo jen prokázáno, že letošní stroje opravdu hodně zrychlily, načež se mezinárodní automobilová federace začala obávat o bezpečí jezdců i diváků.
Toyota ve Švédsku zabodovala, Jari-Matti Latvala totiž získal první příčku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
28.3.2024 - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
29.3.2024 - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
29.3.2024 - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
29.3.2024 - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
29.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz