Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota Yaris WRC 2017 odhalena, má vážně bizarní záď
13.12.2016 | Petr Prokopec | 1 příspěvek
Japonci se po 17 letech vrací do WRC. Ačkoliv u toho bude řada Finů a 380 koní, s útokem na titul zatím počítat nemáme, se „silniční verzí” ale ano.
Již za měsíc nás čeká start nové sezóny WRC. Očekávat přitom můžeme opravdu velké věci, neboť startovní pole pojede dle nových pravidel, se kterými je spojen vyšší výkon, větší vizuální agresivita a také snad více zábavy pro diváky. Obejít se sice již budeme muset bez Volkswagenu, nicméně na druhou stranu můžeme přivítat Toyotu. Ta se do světového šampionátu vrací po dlouhé 17leté odmlce, přičemž u tohoto restartu nebude chybět kromě řady Finů také nový Yaris WRC.
Hatchback dostal do vínku rozšířené blatníky, obří zadní křídlo a ještě brutálněji vypadající výdechy za zadními koly. V těchto partiích najdeme také difuzor s dvojitou centrální koncovkou výfuku, který dokončuje proměnu zádi k nepoznání. V rámci asfaltových soutěží lze počítat s 18palcovými vícepaprskovými kovanými koly, na šotolinu pak Yaris WRC vyrazí s 15palcovými ráfky.
Pod kapotou bude svou práci odvádět přeplňovaná jedna-šestka naladěná na zhruba 380 koní a 430 Nm točivého momentu, tak velí pravidla. Toyota přitom počítá s tím, že závodní speciál ovlivní silniční hot hatch, který nejspíše dostane označení Toyota Yaris Gazoo. Máme zde tedy jasný důkaz spekulací o založení nové sportovní divize, která propojí motorsport a běžnou nabídku.
Zpět ale k závodní verzi, která počítá s velkou účastí Microsoftu jako technologického partnera. Tato spolupráce je přitom spojena se sdílením informací mezi jednotlivými členy týmu za účelem větší efektivity. Mimo to počítačový gigant vyvinul platformu na analýzu dat. Toyota ale počítá i s dalšími partnery, mezi které patří Michelin, DMG Mori a Panasonic.
Šéfem týmu je Tommi Mäkinen, čtyřnásobný světový šampión, který u vývoje tohoto speciálu stál již od počátku. Zároveň jde o jednoho ze čtyř Finů, kteří se s Toyotou pokusí vystoupat na příčku nejvyšší. Těmi dalšími jsou pak jezdci Juho Hänninen, vycházející hvězda Esapekka Lappi a také někdejší pilot Volkswagenu Jari-Matti Latvala.
Právě posledně zmiňovaný závodník je možná nejdůležitější posilou stáje, neboť dle Mäkinena „konečně máme odezvu na to, kde se nacházíme v porovnání s ostatními týmy. Jeho první komentáře byly pozitivní, ale ano, jsou tu i oblasti, kde se musíme zlepšit. Doufáme proto, že budeme konkurenceschopní a dosáhneme dobrých výsledků.“
S opanováním šampionátu ale šéf týmu momentálně nepočítá, byť některé vyhrané závody nevylučuje. K opravdovému útoku na titul ale má dojít až v roce 2018. Mäkinen totiž dodává, že tým sice během vývoje najel masivní porci testovacích kilometrů, nicméně celý projekt odstartoval teprve letos v dubnu.
„Je to již 17 let, co jsme naposledy soutěžili ve WRC, takže můžete říci, že jsme odpočatí. Nyní jsme ale zpátky,“ potvrzuje slova šéfa týmu prezident automobilky Akio Toyoda. Uvidíme tedy v polovině ledna, jak se stáji povede na prvním podniku, jímž je legendární Rallye Monte Carlo.






Toyota Yaris WRC se ukázala naživo...
Chystaný spřízněný silniční model se zatím ukázal jen na poněkud nejasné ilustraci
Diskuze 1 příspěvek
Bleskovky
- Sociální sítě jednou zafungovaly, spojily majitele dvou aut se stejným problémem
dnes - Kombík schopný jet přes 300 km/h ukázal, co umí na mokré německé dálnici
včera - Tatry s pohonem 8x8 ve světě dodnes ohromují v extrémních terénních závodech
8.12.2019 - Majitelé tradičních pick-upů si upravují své vozy tak, aby vypadaly jako Cybertruck Tesly
8.12.2019 - Umělec dva roky za peníze vytvářel zácpu na pláži, jeho práci zničí první větší déšť
6.12.2019
Nejnovější články
- Zemřel strůjce automobilky Daewoo, po přešlapech se zapomíná na ni i na něj
před 2 hodinami - Nejnovější superjachta ohromí tím, co skrývá uvnitř, nechybí ani vodopád
před 3 hodinami - BMW ujel vlak elektronické výbavy aut, dohnat ztrátu mu ještě potrvá
před 4 hodinami - Řidiči Tesel se za blokování Superchargerů začali mstít tím nejhloupějším způsobem
před 5 hodinami - Čech po 16 letech prodává své Ferrari, každý km ho stál 238 Kč jen na ztrátě hodnoty
před 5 hodinami - VW pogratuloval Tesle k získání titulu Auto roku, škodolibost ale ani neskrýval
před 6 hodinami - Snad nejstylovější Mercedes-Benz stojí nepojízdný uprostřed kanceláře
před 7 hodinami - Úspěch jednoho z nových Hyundai ukazuje, jakou chybu dělají Ford a General Motors
před 9 hodinami - Luxusní přeborník ve ztrátě hodnoty přišel i se svým V12 biturbo na ceně o 3,8 milionu
před 11 hodinami - Dojezd elektrického Porsche je dle úřadů tak mizerný, že si firma zadala vlastní test
dnes

Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 19:32 - Stepan
- Lyžárna 18:06 - jerry
- Přepis vozidla - postup - jiný pojistník 16:39 - harsh
- BMW Divize 15:28 - Snowman000
- Volkswagen obecne 13:30 - Snowman000
- Rychlodotazy 18:50 - driver
- Policejní kontroly a měření 18:32 - M.Z.
- Politický koutek 16:55 - jerry
- Onboard videa 16:11 - aikoN
- Zajimave auto, 400k kč 14:37 - TomZ
Autobazar
Toyota Yaris 1.33 Dual VVT-i
r.v. 2016
270 000,- KčToyota Yaris 1.33 Dual VVT-i
r.v. 2014
179 000,- KčToyota Yaris 1.33 Dual VVT-i
r.v. 2016
260 000,- KčToyota Yaris 1.5 Dual-VVT-i
r.v. 2018
290 000,- KčToyota Yaris 1.0 VVT-i
r.v. 2009
103 000,- KčToyota Yaris 1.0 VVT-i
r.v. 2014
133 000,- Kč