Ultima Evolution protáhla svých 1 034 koní na prvním videu, jede přes 386 km/h

Britské kupé s výkonem přes tisíc koní a hmotností pod tisíc kilo zvládá stovku za pouhých 2,3 sekundy. A sáhnout můžete i po otevřené variantě.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Ultima Evolution protáhla svých 1 034 koní na prvním videu, jede přes 386 km/h

10.9.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Ultima Evolution protáhla svých 1 034 koní na prvním videu, jede přes 386 km/h

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Britské kupé s výkonem přes tisíc koní a hmotností pod tisíc kilo zvládá stovku za pouhých 2,3 sekundy. A sáhnout můžete i po otevřené variantě.

Novou Ultimu Evolution jsme si mohli představit již v dubnu. Nyní ovšem novinka britské malosériové automobilky míří do prodeje, což se značka snaží umocnit dynamickým videem. Na něm si přitom naplno můžeme vychutnat řev osmiválcového motoru LS z produkce Chevroletu. Ten je možné pořídit v patnácti výkonových úrovních, přičemž základ počítá s 350 koňmi. To sice není zrovna enormní výkon, kombinován však je s nadmíru působivou aerodynamikou a hlavně hmotností pouhých 930 kilogramů.

Nás ovšem více zajímá vrcholné provedení, které dostalo 1 034 koní a 1 246 Nm točivého momentu. S tak početným stádem se britské kupé zvládá rozjet z klidu na stovku (respektive na 96 km/h) za pouhé 2,3 sekundy, a to navzdory přítomnosti šestistupňové manuální převodovky od Porsche, pohonu zadních kol a hmotnosti zvýšené o dvacet kilo. Mimo to lze počítat s akcelerací z nuly na 160 km/h za 4,9 sekundy, nejvyšší tempo pak má překročit 386 kilometrů v hodině.

Kromě kupé nabízí Ultima rovněž otevřenou verzi, přesná jízdní dynamika však v jejím případě zveřejněna nebyla. Dá se však předpokládat, že lišit se bude jen nepatrně, pokud vůbec. U obou variant je přitom možné již v základu počítat s jednodílnými kovanými 18palcovými koly, která obouvají pneumatiky Michelin Pilot Sport 2 o rozměru 245/35 vpředu a 335/30 vzadu. Ve všech rozích je pak možné očekávat dvojité lichoběžníky a kotoučové brzdy, jejichž účinek lze nastavit.

Tím můžeme naše rekapitulační představení uzavřít, v případě ceny vrcholného britského supersportu s americkým motorem a německou převodovkou se budete muset obrátit přímo na výrobce. Nízká ovšem nebude, neboť základní verze s oněmi 350 koňmi vychází na 38 000 GBP (cca 1 416 000 Kč). V takovém případě ovšem nedostanete hotový vůz, nýbrž stavebnici.

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.