Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ultima Evolution protáhla svých 1 034 koní na prvním videu, jede přes 386 km/h
10.9.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britské kupé s výkonem přes tisíc koní a hmotností pod tisíc kilo zvládá stovku za pouhých 2,3 sekundy. A sáhnout můžete i po otevřené variantě.
Novou Ultimu Evolution jsme si mohli představit již v dubnu. Nyní ovšem novinka britské malosériové automobilky míří do prodeje, což se značka snaží umocnit dynamickým videem. Na něm si přitom naplno můžeme vychutnat řev osmiválcového motoru LS z produkce Chevroletu. Ten je možné pořídit v patnácti výkonových úrovních, přičemž základ počítá s 350 koňmi. To sice není zrovna enormní výkon, kombinován však je s nadmíru působivou aerodynamikou a hlavně hmotností pouhých 930 kilogramů.
Nás ovšem více zajímá vrcholné provedení, které dostalo 1 034 koní a 1 246 Nm točivého momentu. S tak početným stádem se britské kupé zvládá rozjet z klidu na stovku (respektive na 96 km/h) za pouhé 2,3 sekundy, a to navzdory přítomnosti šestistupňové manuální převodovky od Porsche, pohonu zadních kol a hmotnosti zvýšené o dvacet kilo. Mimo to lze počítat s akcelerací z nuly na 160 km/h za 4,9 sekundy, nejvyšší tempo pak má překročit 386 kilometrů v hodině.
Kromě kupé nabízí Ultima rovněž otevřenou verzi, přesná jízdní dynamika však v jejím případě zveřejněna nebyla. Dá se však předpokládat, že lišit se bude jen nepatrně, pokud vůbec. U obou variant je přitom možné již v základu počítat s jednodílnými kovanými 18palcovými koly, která obouvají pneumatiky Michelin Pilot Sport 2 o rozměru 245/35 vpředu a 335/30 vzadu. Ve všech rozích je pak možné očekávat dvojité lichoběžníky a kotoučové brzdy, jejichž účinek lze nastavit.
Tím můžeme naše rekapitulační představení uzavřít, v případě ceny vrcholného britského supersportu s americkým motorem a německou převodovkou se budete muset obrátit přímo na výrobce. Nízká ovšem nebude, neboť základní verze s oněmi 350 koňmi vychází na 38 000 GBP (cca 1 416 000 Kč). V takovém případě ovšem nedostanete hotový vůz, nýbrž stavebnici.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
dnes - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 6 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací skoro až k rýsovacímu prknu, plán nabídnout rychle jen elektromobil vyletěl komínem
před 8 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
před 9 hodinami - V Německu začali nabízet elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
před 11 hodinami - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva