Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Volkswagen Polo R 4x4: nejmenší R možná nakonec bude i jako čtyřkolka
30.12.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
VW letos představil silniční Polo R jako součást svého vstupu do seriálu WRC. Oproti svému závodnímu „předobrazu” nedisponuje pohonem všech kol, to se ale může změnit.
Když jsme vám začátkem prosince představovali silniční Polo R WRC, měli jsme zprvu zato, že je standardně vybaveno pohonem všech kol. Hovořily o tom první zprávy z monacké premiéry, dávalo to smysl vzhledem k vazbě na závodní provedení, naznačovaly to původní zvěsti a nakonec - koncern Volkswagen na stejné platformě už postavil Audi A1 Quattro, a tak by vybavení Pola R stejnou technikou nestálo z hlediska vývoje prakticky žádné velké peníze.
Po přečtení později vydané tiskové zprávy automobilky se ale ukázalo, že na pohon 4x4 můžeme zapomenout, vůz je pouze předokolkou. Dosud sice nevíme, jakým diferenciálem disponuje, ale protože o tom VW nemluví, dá se očekávat spíše primitivnější řešení jako XDS namísto nového VAQ. A to by určitě nebyla výhra, ne pro malý vůz disponující stejným motorem jako ostrý Golf Rl, který má pouze utlumenou výkonovou špičku. Jak se ale rychle ukázalo, co není, může být.
Šéf vývoje VW Ulrich Hackenberg řekl v rozhovoru pro britský Autocar, že zmíněnou omezenou edicí silničního Pola R WRC neřekla automobilka poslední slovo a ráda by nabídla další silniční vozy odvozené od závodního Pola. Smyslem je přitom podpořit „emocionální” spojení se zákazníky, které u Volkswagenu tradičně stojí na docela jiných než řidičských hodnotách. V tomto smyslu Polo R 4x4, 4Matic nebo jak by mu ve Wolfsburfu říkali, rozhodně dává smysl. „Zájem zákazníků by zde mohl být, myslím, že pohon všech kol by mohl být skvělý pro některé země. Zatím v tomto směru nemáme žádné konkrétní plány, ale dovedu si to představit,” připustil doslova Hackenberg.
Znovu se přitom sluší připomenout, že platforma PQ25 sloužící Volkswagenu Polo včetně verze R je také základem pro Audi A1 Quattro, a tak by doplnění pohonu všech kol dávalo smysl i ekonomicky. Jiný vůz s pohonem 4x4 koncern VW v této třídě nenabízí a nedá se předpokládat, že by jej vyvíjel jen pro pá stovek exemplářů exkluzivní A1. Ale to všechno vyjasní až čas.












Polo R WRC Street se zatím nabízí pouze jako předokolka. VW připouští, že se to může změnit
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
dnesPřímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
včeraExpert před summitem NATO varuje ty, kteří se lepí k silnici: Limuzína prezidenta USA vás klidně přejede
23.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
V Evropě se začalo prodávat levné čínské rodinné auto. I když cestou k nám citelně zdražilo, pořád stojí relativně málo
26.5.2025Designový šéf Ferrari osvětlil pozadí rozchodu s Pininfarinou, teď by možná chtěl vrátit čas
26.5.2025Německý automobilový průmysl se hroutí, přiznávají po vývoji z posledních let sami Němci. Špatné zprávy přicházejí pomalu den co den
27.5.2025Volvo vsadilo na špatného koně a musí propouštět, v některých částech firmy dostane padáka každý šestý člověk
27.5.2025Srovnejte si nový Nissan Micra s Renaultem, ze kterého vychází. Japonci to s ním zmastili hned dvakrát
27.5.2025
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 06.25. 22:04 - Stepan
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 06.25. 18:25 - Truck Daškam
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.25. 15:32 - pavproch
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.24. 14:43 - janom
- kola e89+Tiguan+Scout 06.24. 13:46 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 06.24. 13:45 - pavproch
- Pneu koutek 06.24. 11:44 - Brus
- Politický koutek 06.24. 09:47 - Stepan