Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Volkswagen Polo R 4x4: nejmenší R možná nakonec bude i jako čtyřkolka
30.12.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
VW letos představil silniční Polo R jako součást svého vstupu do seriálu WRC. Oproti svému závodnímu „předobrazu” nedisponuje pohonem všech kol, to se ale může změnit.
Když jsme vám začátkem prosince představovali silniční Polo R WRC, měli jsme zprvu zato, že je standardně vybaveno pohonem všech kol. Hovořily o tom první zprávy z monacké premiéry, dávalo to smysl vzhledem k vazbě na závodní provedení, naznačovaly to původní zvěsti a nakonec - koncern Volkswagen na stejné platformě už postavil Audi A1 Quattro, a tak by vybavení Pola R stejnou technikou nestálo z hlediska vývoje prakticky žádné velké peníze.
Po přečtení později vydané tiskové zprávy automobilky se ale ukázalo, že na pohon 4x4 můžeme zapomenout, vůz je pouze předokolkou. Dosud sice nevíme, jakým diferenciálem disponuje, ale protože o tom VW nemluví, dá se očekávat spíše primitivnější řešení jako XDS namísto nového VAQ. A to by určitě nebyla výhra, ne pro malý vůz disponující stejným motorem jako ostrý Golf Rl, který má pouze utlumenou výkonovou špičku. Jak se ale rychle ukázalo, co není, může být.
Šéf vývoje VW Ulrich Hackenberg řekl v rozhovoru pro britský Autocar, že zmíněnou omezenou edicí silničního Pola R WRC neřekla automobilka poslední slovo a ráda by nabídla další silniční vozy odvozené od závodního Pola. Smyslem je přitom podpořit „emocionální” spojení se zákazníky, které u Volkswagenu tradičně stojí na docela jiných než řidičských hodnotách. V tomto smyslu Polo R 4x4, 4Matic nebo jak by mu ve Wolfsburfu říkali, rozhodně dává smysl. „Zájem zákazníků by zde mohl být, myslím, že pohon všech kol by mohl být skvělý pro některé země. Zatím v tomto směru nemáme žádné konkrétní plány, ale dovedu si to představit,” připustil doslova Hackenberg.
Znovu se přitom sluší připomenout, že platforma PQ25 sloužící Volkswagenu Polo včetně verze R je také základem pro Audi A1 Quattro, a tak by doplnění pohonu všech kol dávalo smysl i ekonomicky. Jiný vůz s pohonem 4x4 koncern VW v této třídě nenabízí a nedá se předpokládat, že by jej vyvíjel jen pro pá stovek exemplářů exkluzivní A1. Ale to všechno vyjasní až čas.












Polo R WRC Street se zatím nabízí pouze jako předokolka. VW připouští, že se to může změnit
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
před 5 hodinamiNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025
Nejčtenější články
Němci vybrali ojetá auta hrůzy pro rok 2025. Těmto je lepší se vyhnout, vedle tradičně „excelujících” Dacií jsou tu i Škody
8.4.2025Britové znovu zrušili zákaz prodeje spalovacích aut od roku 2030. Sedm měsíců poté, co ho znovu zavedli
8.4.2025Nesmyslný čtyřválcový Mercedes C63 prý končí jako propadák, C43 také. Náhradou ale má být jen o kousek menší nesmysl, popř. z nouze ctnost
8.4.2025Porsche dál mohutně padá ke dnu, před celosvětovým fiaskem ho zachránila jen Trumpova cla
8.4.2025Chevrolet poprvé ukázal podobu nové Corvette. Na první pohled ohromí, na ten druhý ale zklame
8.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva