Dokonalý spáč: tenhle nevinný VW Golf má pod kapotou 900 koní

Fráze, že zdání klame, dostává při pohledu na tento 13 let starý Golf IV nový rozměr. Ve zrychlení mu umí konkurovat jen nejlepší supersporty.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Fascinace a historie

Dokonalý spáč: tenhle nevinný VW Golf má pod kapotou 900 koní

23.12.2014 | Marek Bednář

Dokonalý spáč: tenhle nevinný VW Golf má pod kapotou 900 koní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Fráze, že zdání klame, dostává při pohledu na tento 13 let starý Golf IV nový rozměr. Ve zrychlení mu umí konkurovat jen nejlepší supersporty.

Volkswagenů Golf jezdí po silnicích Evropy spousta a velké množství z nich je čtvrté generace. I když o špatná auta nešlo, vypadají všedně až nudně, však pod kapotou mají vesměs dieselové čtyřválce. Abyste potkali takový stroj se šestiválcovým benzínovým motorem, a že se tam běžně montovaly i mimo verzi R32, je skoro vzácnost. Už takové stroje dokážou být docela rychlé a nedat to znát, k dokonalému „spáči” ale mají přesto daleko.

To Golf IV, který vidíte na přiložených obrázcích, je z docela jiného těsta. Je označen jako R33 Turbo, což už samo o sobě budí zvědavost, zejména pokud jste fanouškem „lidových aut” z Německa. Pod kapotou tedy i tento stroj má 3,2litrový motor VR6, jen tu přibylo turbodmychadlo zvíci melounu a samozřejmě spousta dalších úprav včetně nové elektroniky. Výsledek? Devět stovek koní.

Ono turbo pod kapotou je model GTX4202 od firmy Garrett, který je schopen z některých motorů údajně dostat až 1 200 koní. Řídící jednotku zase dodala německá firma Trijekt. A počítejte také s tím, že ani vnitřnosti motoru nejsou sériové. Motor je spřažen s převodovkou z dieselového Tiguanu, sériová by očividně tak masivní přísun výkonu a točivého momentu, kterého nebude o mnoho méně než výkonu, nezvládla. A pochopitelně proudí na všechna kola přes systém 4Motion využívající mezinápravovou spojku Haldex.

Hodnota výkonu 900 koní platí při spalování bioethanolu E85, na který je vůz stavěn. Zvládne tedy pochopitelně i běžný benzín, ale budete se muset spokojit s o trochu nižším výkonem. A zrychlení? Hovoří se o 8,6 vteřinách, ale ne na stovku, nýbrž ze 100 km/h na 250 km/h. Dá se tedy rozumně očekávat, že stovka z klidu bude otázkou méně než čtyř vteřin, podle toho, jak rychle zařadíte, a na dvoustovce budete pohodlně do devíti.

To všechno s vnějším vzhledem čtyřkového Golfu ve výbavě nedaleké té základní; jsou tu dokonce i standardní litá kola, která měl tento stroj při výjezdu z wolfsburské fabriky. Pouze interiér, konkrétně zejména displej místo jednoho výdechu klimatizace na středové konzoli, ukáže, že stran techniky tu je ohromné množství změn. Tuningové srazy tedy asi moc neohromíte - dokud neotevřete kapotu či se nepostavíte na start čtvrtmílového sprintu.

A proč píšeme „vy”? Protože tento stroj si můžete za 29 990 Eur (cca 812 tisíc korun) sami pořídit. Jet pro něj nemusíte daleko, nachází se ve Vídni. Takže pokud vám zbyly nějaké peníze z vánočních nákupů pro sebe...


Dokonalý spáč: tenhle nevinný VW Golf má pod kapotou 900 koní - 1 - vw golf iv sleeper 900 hp 01Dokonalý spáč: tenhle nevinný VW Golf má pod kapotou 900 koní - 2 - vw golf iv sleeper 900 hp 02Dokonalý spáč: tenhle nevinný VW Golf má pod kapotou 900 koní - 3 - vw golf iv sleeper 900 hp 03Dokonalý spáč: tenhle nevinný VW Golf má pod kapotou 900 koní - 4 - vw golf iv sleeper 900 hp 04Dokonalý spáč: tenhle nevinný VW Golf má pod kapotou 900 koní - 5 - vw golf iv sleeper 900 hp 05
Zatímco zvenčí vypadá tento Golf úplně normálně, pod kapotou je vše úplně jinak

Zdroj: Autoblog.nl

Marek Bednář

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše