Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Muž si 17 let potají ve sklepě stavěl Lamborghini. Pak mu proboural cestu ven
18.9.2018 | Mirek Mazal
Když soused chodí kutit něco do sklepa, napadne vás, že tam dělá nějaké drobné opravy či nanejvýš modelaří. On tam přitom může dekády stavět auto jako loď v láhvi.
Před dvěma dekádami se Ken Imhoff při sledování filmu The Cannonball Run (u nás Tajný závod) zamiloval do Lamborghini Countach, které v této akční komedii sehrálo jednu z hlavních rolí. A snad nikdo nemohl tehdy ani tušit, že o sedmnáct let později usedne do vlastního auta s velkým křídlem, aniž by si jej koupil.
Taková možnost ostatně ani nepřipadala v úvahu, na to Ken nevydělával dost peněz, přesto od začátku přemýšlel, jak se k ikonickému sporťáku dostat. Šetřit nemělo smysl, snu se ale vzdát nechtěl, a tak zvolil jen o něco kratší cestu se světlem na konci tunelu. Pustil se do výroby takového vozu vlastníma rukama.
Na neskutečných sedmnáct let se tak stal otrokem svého přání a všechen volný čas strávil ve sklepě vlastního domu. Ve místnosti oblepené plakáty předchůdce Diabla stvořil od nuly reálné Lamborghini Countach. Každý kousek díla vznikal ručně, součástku po součástce celé roky budoval povedenou napodobeninu. Není mnoho lidí, kteří by se drželi výrobních procesů a zejména projektové dokumentace, aby domácí výrobek odpovídal továrním standardům. Výsledek práce Kena je ale skoro k nerozeznání od originálu.
Kenův splněný sen vznikl z hliníkových plechů kryjících trubkový rám. Na začátku použil dřevěnou kostru, na kterou nainstaloval karoserii vytvarovanou pomocí obráběcích nástrojů. Teprve pak stvořil nosnou konstrukci a přestože to je neobvyklý postup, podařilo se mu dodržet všechny tvary skutečného sporťáku z Itálie včetně veškerých detailů. Ze skutečného Lamba použil jen pár dílů, aby se měl při konstrukci čeho chytit, třeba přední nárazník, jinak ale vyrobil naprosto vše - včetně třeba středů kol z lehkých slitin.
Pod kapotou odpovídající továrním standardům Ken nainstaloval osmiválcový motor Fordu GT40 s výkonem 521 koní (383 kW) navazující na převodovku ZF s pěti stupni. Kola BBS se středy s býkem ve znaku skrývají brzdy z druhovýroby. Lakování vnějších částí karoserie proběhlo mimo suterén rodinného zázemí, putovaly do profesionální lakovny, závěrečná montáž vozu se ale konala opět u Kena ve sklepě. Strohý interiér vybavil závodními sedačkami s pětibodovými pásy, sportovním volantem.
Cínově šedý Countach je věrná kopie evropské specifikace modelu 5000 S z roku 1992 a Ken ji tvořil tak nenápadně, že ani nikdo ze sousedů neměl ponětí, na čem ve sklepě pracuje. Po dokončení se ale hrdý majitel ještě poněkud zapotil - ze sklepa nevedla cesta ven, stavěl ho tam doslova jako loď v láhvi. Musel tedy nechat zbořit kus domu, aby dostal svého miláčka ven, což opravdu udělal.
Po sedmnácti letech se ale funkční Lamborghini objevilo na slunečním světle. Celá paráda ho prý vyšla na 1 320 000 Kč v zakoupeném materiálu a nespočet hodin vlastní práce. Co je zajímavé, svoji radost Ken nabídl k prodeji na eBay, někteří ale tvrdí, že tak učinil jen proto, aby zjistil jeho cenu. Rezervní cena svého času nebyla dosažena, někteří ale tvrdí, že jej později přece prodal za asi 1,8 milionu Kč.
Ať už se to stalo nebo ne, je to fascinující příběh, který nejlépe dokumentují snímky níže. Pokud tedy váš soused často vyráží něco dělat do sklepa, nechcete se ho zeptat, jestli tam náhodou nestaví vlastní supersport? Jak vidíte, nebyl by první.
Replika je to hezká i funkční, nejrychleji s ní prý Ken uháněl 225 km/h. Více ohromující je ale proces, který vedl k jejímu vzniku
Zdroj: Wonder World@Youtube
Bleskovky
- Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
včera - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024 - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Jorge Martin zajel nový rekord včera 17:03
- V Moto3 nejrychlejším Alonso, v Moto2 Garcia - 14. Salač včera 15:41
- Ve Francii začal nejrychleji Martin před Acostou včera 12:05
- Známe první letošní vítěze NW200 včera 11:02
- Test Cardo Packtalk Edge: interkom se skvělým zvukem včera 08:00
Nejnovější články
- Cybertruck působí jako šmejd šitý horkou jehlou. Majiteli selhal po ujetí 56 km, rozborka ukázala pravdu
včera - VW znovu mění plány. Spalovací Polo nekončí a koupíte ho i v roce 2030, tolik jako dnes ale už nikdy stát nebude
včera - Nezničitelný Mercedes E může být váš zánovní za míň než nová Fabie, je to levný tip na parádní a pohodlné auto navěky
včera - Sexy Cadillac, který měl konečně prorazit v Evropě, dorazil. Zdražil ale tak moc, že to bude jen další propadák
včera - Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.10. 21:27 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 05.10. 15:29 - pavproch
- Auto pro kapelu za cca. 100k Kč 05.10. 10:56 - volfi
- S větrem ve vlasech.... 05.10. 10:52 - pavproch
- Koupě lakované Octavie 05.10. 10:31 - HondaMan
- Elektromobily a vse kolem nich 05.10. 08:53 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.09. 18:41 - bojler
- BMW Divize 05.09. 11:32 - jerry