Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Muž v ruské továrně nafotil, jak smutně končí unikátní prototypy nových aut
5.9.2019 | Mirek Mazal
Stroje historické hodnoty, které by jednoho dne mohly mapovat v muzeu značky vývoj toho či onoho modelu, v případě Uralu jen smutně chátrají v opuštěných prostorách za jednou z výrobních hal.
Uralský automobilový závod sídlící v Čeljabinské oblasti vyrábí hlavně pro domácí trh rozličné těžké automobily. Společnost produkuje mimo jiné terénní náklaďáky s pohonem 4x4, 6x6, 8x8 a s nosností do 20 tun nebo autobusy do nepohody s náhonem 4x4 či 6x6. Do běžně nepřístupných výrobních prostorů společnosti se v rámci dne otevřených dveří mohli podívat novináři a někteří se nestačili divit.
Jeden z nich publikoval na webu poutavý fotografický report z akce. Samotná výroba je relativně nezajímavá, daleko větší pozornost poutají prototypy odtavené na volném prostranství za jednou z hal. Společnost na uchování historie značky evidentně moc nedá, unikátní koncepty stojí opuštěné na větru a dešti a na jejich stavu je to znát. Některé prototypy odložené v křoví už jsou řádně rezavé, jinými prorůstá zeleň.
O trochu pozornosti prosí hned vedle fabriky například několik zkušebních Uralů 432065, což je univerzální 4x4 z roku 2012 pro zemědělskou práci. Vedle parkují vojenské koncepty s prázdnými pneumatikami, opodál v dalších řadách chátrá kamion Ural 6464 z roku 2005 a člověk si všimne i několika kříženců ruské techniky se zahraničními díly od firem jako Iveco či MAN.
Zeleným lakem zaujme zcela nová silniční mula s kabinou původně určenou pro variabilní MAN TGS. Pokusný ruský exemplář byl postaven v roce 2017, ale nemůže pokračovat do výroby, protože sériové produkci zabránily sankce uvalené západem. Rusové projekt přerušili, auto vyvezli na mráz a čekali na obnovení vývojových prací. Teď už se ale nezdá, že by k němu kdy mohlo dojít. Prototypy mají nejlepší chvíle za sebou a Putin nemá snahu ustoupit ze svých pozic. Snad jen smilování někoho z vedení automobilky může tyto stroje zachránit před postupným rozkladem.







Ruský novinář nahlédl do továrny Uralského automobilového závodu













Mnohem zajímavější podívaná čekala mimo zpřístupněné haly, za továrnou doslova prosí o smilování řada cenných prototypů v různém stádiu rozkladu
Zdroj: Drom
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
A tak se to prostě stane: Automobilka odpískala příchod hned dvou hotových elektrických modelů pro nezájem
před 2 hodinami
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
včera
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
včera
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
