Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Trabant z Guinessovy knihy rekordů točí až 9 000 otáček, stovku dá za 3,2 sekundy
9.10.2019 | Mirek Mazal
Auto proslulé svou mizernou dynamikou se pod rukama jednoho německého nadšence změnilo k nepoznání. Místo stovky za 21 sekund teď zvládá totéž skoro o 18 s rychleji.
Lidově řečeno BMV alias Bakelitové Motorové Vozidlo, pro ostatní prostě Trabant s dvouválcem a duroplastovou karoserií, zůstává symbolem motorismu v NDR. Výroba hustě kouřícího plastového stroje probíhala dlouhých 27 let ve východoněmeckém závodu VEB Sachsenring Automobilwerke Zwickau. Cenově dostupné auto pro masy zažilo v prostředí prakticky bez existující konkurence jistý komerční úspěch, ale pokud jde o výkon, nebyl to žádný závoďák.
Pohon standardně obstarával napříč umístěný dvoudobý motor o objemu 0,6 litru s výkonem 19 kW (26 koní). Pohotovostní hmotnost sice díky duroplastové konstrukci zůstala u 600 kilogramů, v plném nasazení škytající Trabant přesto v oblaku dýmu zrychloval na stovku za dlouhých 21 sekund. Původně brzda provozu se v rekordně upravené verzi změnila k nepoznání a prohání soupeře na vrchařských soutěžích.
Německý závodník Ronny Urland ukrajuje vteřiny časomíry v kompletní přestavbě Trabantu 610S. Široký rozchod odlehčených kol a masivní bodykit s velkým křídlem doplňují zásadní vylepšení motorové jednotky. Dýchavičný řadový dvouválec předu totiž vystřídal upsotřed umístěný agregát Honda H22 s omezovačem otáček u parádní hodnoty 9 000 ot./min.
Hlasitý prototyp nyní váží 860 kilogramů, ale vpřed jej žene 201 kW (274 koní) výkonu. To stačí na sprint z 0 na 100 km/h za 3,2 sekundy a v závislosti na zpřevodování maximální rychlost až 235 km/h. To je od roku 2010 stvrzené a dodnes nepřekonané maximum v Guinessově knihy rekordů. Kdo by čekal, že v ní kdy něco takového najdeme...
Trabant Ronnyho Urlanda dělá dobrou reklamu plastovému modelu z NDR. Po kompletní přestavbě a osazení bezmála 300koňového motoru zvládá stovku za 3,2 sekundy
Majitel zásadně přestavěného provedení 610S navštěvuje závody do vrchu, kde se s takto upraveným strojem rozhodně neztrácí
Zdroje: Drive Tribe, Tag 24, HillClimb Monsters@Youtube
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před hodinou - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 2 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 4 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 5 hodinami - Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 14:36 - Stepan
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz