Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Trabant z Guinessovy knihy rekordů točí až 9 000 otáček, stovku dá za 3,2 sekundy
9.10.2019 | Mirek Mazal
Auto proslulé svou mizernou dynamikou se pod rukama jednoho německého nadšence změnilo k nepoznání. Místo stovky za 21 sekund teď zvládá totéž skoro o 18 s rychleji.
Lidově řečeno BMV alias Bakelitové Motorové Vozidlo, pro ostatní prostě Trabant s dvouválcem a duroplastovou karoserií, zůstává symbolem motorismu v NDR. Výroba hustě kouřícího plastového stroje probíhala dlouhých 27 let ve východoněmeckém závodu VEB Sachsenring Automobilwerke Zwickau. Cenově dostupné auto pro masy zažilo v prostředí prakticky bez existující konkurence jistý komerční úspěch, ale pokud jde o výkon, nebyl to žádný závoďák.
Pohon standardně obstarával napříč umístěný dvoudobý motor o objemu 0,6 litru s výkonem 19 kW (26 koní). Pohotovostní hmotnost sice díky duroplastové konstrukci zůstala u 600 kilogramů, v plném nasazení škytající Trabant přesto v oblaku dýmu zrychloval na stovku za dlouhých 21 sekund. Původně brzda provozu se v rekordně upravené verzi změnila k nepoznání a prohání soupeře na vrchařských soutěžích.
Německý závodník Ronny Urland ukrajuje vteřiny časomíry v kompletní přestavbě Trabantu 610S. Široký rozchod odlehčených kol a masivní bodykit s velkým křídlem doplňují zásadní vylepšení motorové jednotky. Dýchavičný řadový dvouválec předu totiž vystřídal upsotřed umístěný agregát Honda H22 s omezovačem otáček u parádní hodnoty 9 000 ot./min.
Hlasitý prototyp nyní váží 860 kilogramů, ale vpřed jej žene 201 kW (274 koní) výkonu. To stačí na sprint z 0 na 100 km/h za 3,2 sekundy a v závislosti na zpřevodování maximální rychlost až 235 km/h. To je od roku 2010 stvrzené a dodnes nepřekonané maximum v Guinessově knihy rekordů. Kdo by čekal, že v ní kdy něco takového najdeme...
Trabant Ronnyho Urlanda dělá dobrou reklamu plastovému modelu z NDR. Po kompletní přestavbě a osazení bezmála 300koňového motoru zvládá stovku za 3,2 sekundy
Majitel zásadně přestavěného provedení 610S navštěvuje závody do vrchu, kde se s takto upraveným strojem rozhodně neztrácí
Zdroje: Drive Tribe, Tag 24, HillClimb Monsters@Youtube
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Sexy nová Dacia Duster má konečně české ceny. Začínají ještě o dost níž, než se čekalo
27.3.2024 - Nový krok VW ukazuje, proč automobilka přichází o nejlepší techniky, její R v nové podobě nemůže fungovat
27.3.2024 - Aston Martin vrátil do kabin svých aut tlačítka. Pozoruhodnou cestou zjistil, jak moc lidem vadí je nemít
27.3.2024 - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
27.3.2024 - Zbytečný a takřka neprodejný: Klon Škody Enyaq s logem Fordu neřeší vůbec nic, přesto se začíná prodávat v Česku
27.3.2024
Živá témata na fóru
- Jak snižovat spotřebu 04.26. 07:41 - nostromo23
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch