Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Oceány brázdí další luxusní loď se závodní tratí. Je tou vůbec nejdelší svého druhu
26.11.2018 | Petr Miler
Až vás partnerka coby automobilového nadšence pozve na krásnou dovolenou na lodi, asi se zhrozíte. Když ale půjde o tuto loď, dostanou vaše pocity rázem docela jiný rozměr.
Pokud nejde třeba o závodní čluny s vazbami na automobilový svět, lodě nás příliš nezajímají. A jakožto automobilové fandy nás snad i odrazuje představa dovolené na obří výletní lodi plující kdesi uprostřed oceánu. Kdyby šlo aspoň loď, na které člověk vnímá, kde se pohybuje, takový obrovský „parník” ale není do značné míry nic jiného než velký hotel spojený se zábavním parkem, který obklopuje vodní příkop. Oceán je v tu chvíli jen omezením možnosti dělat cokoli jiného než využívat možností daných samotnou lodí.
Kdyby se mě tedy partnerka pokusila překvapit dovolenou na takovém místě, vnitřně bych se asi zhrozil, třebaže navenek bych to nedal znát. Pokud by ale volba padla na tu správnou loď, zase takové neštěstí by to být nemuselo. Firmu Norwegian Cruise Line (NCL), která navzdory svému jménu nesídlí v Norsku, ale v USA, totiž nenapadlo nic lepšího, než začít na své obří výletní lodě umísťovat i závodní okruhy. A ne jen tak ledajaké.
Mluvit můžeme v množném čísle, neboť premiérově se tato „výbava” dočkala nasazení už na lodi Norwegian Joy. Ta slouží hlavně asijské klientele a aby snad druhá polovina světa nebyla ochuzen o podobné zážitky, rozhodli se u NCL postavit ještě jedno podobné plavidlo, které si říká Norwegian Bliss. A právě o něm vám dnes povíme.
Také Bliss na své palubě hostí okruh, který je oproti tomu na Norwegian Joy ještě o 40 procent delší. A i v tomto případě hostí elektřinou poháněné motokáry, které nelze označit za pomalé. Dosahují rychlosti až 30 mph, tedy 48 km/h, což je na motokáru už dost vysoká rychlost. Aby se provozovatelům lodi nestalo, že při takovém kalupu postupně vyletí do moře všechny motokáry s i částí hostů, je při každé jízdě rychlost zpočátku omezena, aby si lidé zvykli na chování stroje. Dalším nepříjemnostem pak mají zabránit bariéry.
Trať se nachází nad všemi 19 palubami a je znovu dvoupatrová, i díky tomu může být přes 550 metrů dlouhá. To už vážně není málo, uvážíme-li motokárové využití a fakt, že i některé okruhy, na kterých se konají závody Formule 1, mají délku jen něco kolem 3 kilometrů. Pokud by se vám někdy podařilo na palubu lodi dostat, tato kratochvíle pochopitelně není zdarma, byznys výletních lodí je do značné míry založen na tom, co vám prodají během vašeho pobytu. Za 8 kol tedy zaplatíte 9,95 amerického dolaru, asi 227 Kč.
Šéf NCL říká, že jeho firma podobné trati na lodích nestaví proto, aby byla jiná za každou cenu, není to jen marketingový tahák. Lidé prý tuto kratochvíli milují a mají ji rádi o to více, že je to ta poslední, kterou by na podobném místě čekali. S tím lze souhlasit, nakonec i my bychom kvůli ní vzali takovou dovolenou zavděk.
Pokud byste měli zájem se přidat k cestujícím na některém z turnusů, ani k Norwegian Bliss to nebudete mít nejblíže - v létě korzuje poblíž Aljašky, v zimě v Karibiku. A kdyby vás zrovna závodní okruh s motokárami nezaujal, pak vězte, že loď skýtá i spoustu jiných možností vyžití, včetně možnosti postřílet mimozemšťany okupující opuštěnou vojenskou základnu, pochopitelně jen na oko...
Druhá obří výletní loď se závodním okruhem svým vybavením překonává tu první. Nejdelší trať svého druhu na ni měří přes 550 metrů
Zdroje: NCL, Miami Herald
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 7 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 9 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 10 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 11 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva