Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Takhle Volvo testovalo bezpečnost nové XC60. Je jako tank, bez nadsázky
9.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Švédové možná zapomněli příchod nové generace XC60 zběsile avizovat, neopomněli jej ale zběsile testovat. Jeho odolnost je neskutečná.
Nové Volvo XC60 jsme zvolili za jednu z hvězd ženevského autosalonu. Volvo při jeho uvedení zvolilo dnes neobvyklou marketingovou strategii, která na příchod druhé generace nikterak výrazně neupozorňovala. Zejména pak v porovnání s některými značkami - hlavně těmi koncernovými - které nás vždy dlouhé měsíce zásobují tu snímkem světla, tu fotkou nárazníku, tu tiskovou zprávou popisující třeba náročné testování. Nic z toho Volvo neučinilo.
Na jedné straně si to Švédové mohou dovolit. Nové XC60 se stejně jako první generace bude prodávat jak na běžícím pásu. Značka tak vlastně ušetřila za marketing, které mohly být vloženy kupříkladu do vývoje. Během něj bylo samozřejmě zapracováno na tradiční bezpečnosti, která má být na vrcholné úrovni, přičemž elektronickými systémy se již Volvo pochlubilo.
Pokud jste ovšem obsáhlou fotogalerii procházeli opravdu pozorně, došli jste v jejím závěru ke snímkům z interních nárazových testů, které ukazují také pevnost skeletu. Blíže si na toto téma můžeme posvítit dnes, neboť publikována byla videa z těchto zkoušek. Je jasně patrné, že pokud dojde na nehodu, můžete od XC60 očekávat příkladnou úroveň ochrany posádky, ať již dospělé, tak i té dětské.
Opravdu zajímavý je přitom test tuhosti karoserie během převrácení, ke kterému dochází v rychlosti 50 km/h. Přestože se totiž během něj XC60 několikráte otočí okolo své osy, de facto se dočká pouze odpadnutí venkovních zrcátek. Jinak druhá generace švédského SUV působí dojmem robustního tanku, kterému neublíží vůbec nic. Snad vozu i půjdou otevřít dveře, to je po takové simulované nehodě na velmi tvrdém povrchu skoro neuvěřitelné.
Mimo to tu máme náraz celou částí přídě v rychlosti 56 km/h a náraz s 25procentním odsazením, ke kterému dochází dokonce při tempu 64 km/h. Kabina vždy zůstává nedotčena, byť zejména během druhého testu překážka projde přední částí vozu jako nůž máslem. Volvo tím dokázalo, že je připraveno nejen na Euro NCAP, ale také na americký institut IIHS.
Od obou organizací tedy neočekáváme jiné než špičkové hodnocení. Ta bruselská pak jistě ocení aktivní systémy, o nichž jsme mluvili v úvodu a mezi které patří třeba vylepšená technologie City Safety zahrnující nejen autonomní brzdění a detekci chodců, ale nově také asistenta řízení, díky kterému může XC60 za určitých okolností překážku na cestě objet.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2017.
Volvo XC60 dává slovu robustnost nový význam, jak ostatně druhá generace deklaruje během interních testů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva