Volvo XC60 2017 odhaleno únikem, bude prý vrcholem bezpečnosti

6.3.2017 | Petr Prokopec | 4 příspěvky

Druhá generace švédského SUV vsadí nejen na design odlišný hlavně v přední části, ale také na nové systémy jako Oncoming Lane Mitigation.

Již zítřejším dnem startuje ženevský autosalon. Na tom se mimo jiné představí také druhá generace Volva XC60. Toto SUV je pro švédskou značku nejdůležitějším modelem, alespoň dle prodejních statistik. Je proto možná až překvapivé, že automobilka příchod novinky dosud výrazněji neavizovala. Dosud jsme tu totiž měli jen dvě upoutávky, přičemž první nám ukázala příď. Druhá byla o trochu obsáhlejší, s fotkami předního a zadního světla dorazila i fakta o technice.

Než se ovšem k novým systémům, které - jak asi čekáte - souvisí s bezpečností, dostaneme, musíme zmínit fotku, kterou publikovali kolegové z nizozemského Autoblogu. Nové Volvo XC60 se na ní ukazuje bez maskování, přičemž boční profil již není tak výrazně „off-roadový“ jako dosud. Druhá generace švédského modelu se blíží spíše kombíku se zvýšeným podvozkem a vyšší stavbou karoserie.

Nakolik bude tato transformace úspěšná, o tom není třeba ani spekulovat. Volvo sází na jistotu a jakkoliv zde máme opticky výraznější kapotu motoru, značka se řídila zásadou, že není třeba opravovat, co není rozbité. Prodeje tedy nejspíš zamíří ještě výše než dosud, zvláště když zákazníci mohou počítat s avizovanými novými bezpečnostními systémy.

Nové XC60 proto dostane vylepšenou technologii City Safety, jež se nově zvládne za určitých okolností vyhnout překážce. Tato podpora je aktivní v rychlostech mezi 50 až 100 km/h, při tempu v rozmezí 60 až 140 km/h pak zasahuje systém Oncoming Lane Mitigation. Ten řidiči asistuje při vyhýbání se nenadálým překážkám v jeho jízdním pruhu.

Nové XC60 pomáhá po objetí překážky navrátit zpět do vytyčeného jízdního pruhu, zároveň ovšem dbá i na zabránění zkřížení cesty dalším vozidlům. Podle šéfa bezpečnostního centra značky Malina Ekholma „všechny tyto novinky reprezentují jasný pokrok v naší práci směrem k plně autonomním vozům“. Tím ale Volvo s bezpečností nekončí.

Dále můžeme spoléhat na příplatkovou detekci aut ve slepém úhlu, která taktéž umí zasáhnout do řízení, pokud hrozí nebezpečí kolize s vozy, jež řidič přehlédne. A stranou toho jsou samozřejmostí veškeré prvky, které již švédská automobilka představila na „devadesátkové“ rodině. Do té přitom mimo jiné i patří semi-autonomní řízení Pilot Assist.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2017.

Volvo XC60 2017 odhaleno únikem, bude prý vrcholem bezpečnosti - 1 - Volvo XC60 2017 unik 01
Nové Volvo XC60 bylo odhaleno únikem...

Volvo XC60 2017 odhaleno únikem, bude prý vrcholem bezpečnosti - 2 - Volvo XC60 2017 unik 02Volvo XC60 2017 odhaleno únikem, bude prý vrcholem bezpečnosti - 3 - Volvo XC60 2017 unik 03Volvo XC60 2017 odhaleno únikem, bude prý vrcholem bezpečnosti - 4 - Volvo XC60 2017 unik 04Volvo XC60 2017 odhaleno únikem, bude prý vrcholem bezpečnosti - 5 - Volvo XC60 2017 unik 05Volvo XC60 2017 odhaleno únikem, bude prý vrcholem bezpečnosti - 6 - Volvo XC60 2017 unik 06Volvo XC60 2017 odhaleno únikem, bude prý vrcholem bezpečnosti - 7 - Volvo XC60 2017 unik 07Volvo XC60 2017 odhaleno únikem, bude prý vrcholem bezpečnosti - 8 - Volvo XC60 2017 unik 08
...kromě toho ovšem značka pustila do světa oficiálně i nějaké informace o bezpečnostních technologiích

Zdroj: Volvo, Autoblog.nl

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 4 příspěvky

Autobazar

zobrazit vše