Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Tento Golf udělá 100 - 200 km/h za 3 s, nic šílenějšího neuvidíte
21.7.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ videa) Král králů mezi sleepery má pod hávem VW Golf II výkon 1 233 koní a pohon 4x4. Jede tak, že jen mrknutím oka přijdete o vše.
Pokud pro vás slovo „automobil” znamená více než jen pojem z výkladového slovníku, zřejmě jste už slyšeli o Boba Motoring - značce, pod níž vystupuje německý úpravce Boba Kettler. Boba má jednu pozoruhodnou vášeň - upravuje ty nejstarší Golfy, ale ne tak, že jim třeba nadělí „obyčejný” šestiválec s turbem o výkonu „jen” pár set koní. Pěchuje do nich tisíc a více koní, čtyřkolky, rychlé automaty a další výjimečnou techniku s jediným cílem - učinit je co nejrychlejšími. A přitom se jen minimálně dotknout jejich všedního vzhledu.
Už jsme vám ukázali dva jeho stroje - Golf I s výkonem 1 056 koní schopný překonat i rychlost 300 km/h a hlavně na ni zrychlit tak, že se nechytají ani ty nejrychlejší motocykly. A také Golf II 4Motion DSG, který disponuje výkonem až 1 013 koní a čtvrtmíli spolkne za 8,65 s. Ptáte se, jaké mají tyto vozy motory a co spalují za palivo? Dobrá otázka, odpověď vás jistě překvapí - mají pouhé čtyřválce, v druhém případě dokonce jen 1,8, a Boba do nich tankuje směs ethanolu a benzinu (E85) od čerpací stanice.
Pochopitelně, z tovární techniky tady nezůstalo nic, snad jen karoserie a pár věcí v interiéru. Herr Kettler musí být neobyčejně šikovný mechanik, neboť motory i převodovky a další nezbytné součásti si (pochopitelně i s použitím dílů od externích firem) sám upravuje, aby takový výkon nejen generovaly, ale i snesly. A je tím posedlý, neboť taková auta stvořil už čtyři. Dnes vám povíme o třetím, které je čerstvě tím úplně nejsilnějším a nejrychlejším. A jeho dynamika vám vezme dech, to vám můžeme slíbit.
Jde o VW Golf druhé generace, jímž se Boba zaobírá už několik let. Pod kapotou má motor 2,0 turbo, jehož výkon míří na všechna čtyři kola přes šestistupňovou manuální převodovku. Je to černé auto vypadající skoro dokonale obyčejně, jeho dynamika je ale zcela dokonale neobyčejná.
Zkraje z něj dostal Boba „jen” něco mezi 800 a 850 koňmi, což při hmotnosti 1 150 kg stačilo na akceleraci z 0 na 250 km/h (netroškařme...) za 9,1 sekundy a čtvrtmílí za 9,7 s. Jistě pěkné, ale vývoj šel postupně dál - přišla lepší převodovka, větší kola se semislicky Toyo R888 (225/45 R16) a pochopitelně i postupné úpravy motoru. Už v roce 2013 měla dvoulitrová jednotka 1 150 koní a 1 001 Nm, ale to pořád nestačilo k tomu, aby byl tenhle vůz z Bobovy stáje nejrychlejší. A tak letos letěl výkon ještě výše.
Po dalších modifikacích byl černému Golfu naměřen výkon 1 233,7 koně a 1 094 Nm točivého momentu při plnícím tlaku monstrózních 4,4 bar a stále s E85 v nádrži. Boba říká, že je spokojen, limitem pro další úpravy je nyní ale jen palivový systém. Blok motoru je pořád původní, vnitřnosti pochopitelně modifikované, ne však kupříkladu taková hlava motoru - ta je od roku 2013 stále stejná. Pozoruhodná fakta, která podtrhne následující matematika:
Litrový výkon motoru: 623 koní
Výkon na válec: 308,4 koní
Poměr hmotnosti a výkonu: 0,93 kg / 1 k
To jsou hodnoty bez přehánění brutální a sám Boba stvořil menší srovnání výkonové hmotnosti se známými silničními vozy. Na jeho stroj aktuálně nemá ani extrémní Koenigsegg One:1.

Černý Golf II Boby Kettlera je prý král svého vlastního teritoria...
Níže můžete zhlédnout způsob jejich naměření. Co si ale prohlédněte především, je už zaznamenaná dynamika vozu. Podívejte se na jeho zrychlení ze 100 na 200 km/h - tahle bestie se nadechne, foukne a je po představení, trvá to pouhé 3 sekundy i s velkým prokluzem všech hnaných kol. Mrkněte okem a zmeškáte to.
Pokud se vám ale povede zhlédnout tohle představení celé, jsme si prakticky jisti, že šílenější „autověc” dnes neuvidíte. Však nezapomeňte, takhle jede auto se vzhledem Golfu II. generace. Tohle je dost pravděpodobně král králů všech spáčů, však posuďte sami...
Bobův Golf II vypadá velmi obyčejně. Takto vyhlížel dříve...
...a tak vypadá dnes. Neobyčejně jezdil v každé chvíli
Video s kompletní akcelerací starší verze vozu s „pouze” 1 150 koňmi
(a tachometrem cejchovaným pouze do 240 km/h...)
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
včeraSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025George Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
30.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Pro asi nejzábavnější moderní VW už musíte jen do bazaru, kvůli rostoucím cenám radši moc neotálejte
2.4.2025Německé automobilky čeká podle analytiků doba temna. Můžou si za to hlavně samy
3.4.2025K mání je výjimečně zachovalá italská kráska z dob, kdy jste i v kompaktu mohli mít šestiválec. Nic takového znovu nekoupíte
3.4.2025Audi zřejmě vysychá kasa, rozprodávat začalo své historické závodní speciály. Tyto jdou „na porážku” jako první
3.4.2025Dobíjecí Volva, kterým hrozí požár, jezdí i v Česku. Jejich nabíjení by se měly vyvarovat stovky zdejších majitelů
3.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva