- -

Tohle je daleko nejdražší Škoda v prodeji. Stojí skoro 13 milionů a není to překlep

Někteří se smějí, už když někdo zkouší prodat starou škodovku s motorem vzadu za statisíce. Tahle stojí miliony, spoustu milionů. A je to vážně unikát.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Fascinace a historie

Tohle je daleko nejdražší Škoda v prodeji. Stojí skoro 13 milionů a není to překlep

14.5.2018 | Mirek Mazal | 53 příspěvků

Někteří se smějí, už když někdo zkouší prodat starou škodovku s motorem vzadu za statisíce. Tahle stojí miliony, spoustu milionů. A je to vážně unikát.

Legendární skupina B byla asi nejúchvatnější érou automobilových soutěží, která kdy existovala. Skoro žádná omezení, nebezpečné tratě, minimum elektroniky, davy diváků stojících bezprostředně u trati a drsné nehody vedly nejen k neopakovatelnému napětí, ale také k jejímu náhlému zrušení. Než se tak stalo, bylo v plánu něco ještě brutálnějšího - rallye skupiny S, tento seriál byl ale preventivně zrušen už před startem prvního podniku.

I když si po vyslovení pojmu „skupina B” vybavíte monstra jako Audi Quattro, Peugeot 205 Turbo 16 nebo Lancia Delta S4, také Škoda měla pro tento seriál homologovaný vůz - model 130 LR. A jednou s ním dokonce dokázala tyto stroje porazit. Ještě pod označením AZNP tedy pracovala i na Škodě 130 LR Evo, se kterou chtěla soutěžit v také v nové skupině S. Vzhledem k okolnostem ale postavila jediný prototyp, který se nikdy nedočkal očekávaného nasazení.

Jeden z největších pokladů tuzemské automobilky kupodivu stále existuje, neoslňuje však návštěvníky mladoboleslavského muzea. Unikátní verze z roku 1985 je skrytá před fotoaparáty ve slovenských Topoľčanech v rukou soukromého majitele.

Jako první vlastnil tuhle vzácnost závodník Václav Farka, od kterého ji koupili bratři Dezider a Miroslav Krajčovičovi. Tehdy neměli dostatek peněz na zaplacení plné ceny, ale pokažená převodovka srazila sumu na přijatelnou rovinu. Sám Farka auto dovezl na vozíku a předal ho nadšeným sourozencům. Oba byli zapálení automechanici a kvalitní závodníci, kteří se nebáli plnit si své sny.

Dezider a Miroslav 130 LR Evo pak zrenovovali do posledního šroubku. Obrousili lak, dodali nové rozšířené laminátové blatníky, osadili hliníkové panely dveří, položili novou kabeláž, přidali bezpečnostní nádrž paliva, namontovali závodní sedačky s vícebodovými pásy a vyrazili na závody. „Na první rallye v roce 1994 v Žilině přišel šok - skončili jsme čtvrtí v absolutním pořadí. Před námi pouze Béreš na Escortu Cosworth, Drotár na Lancii Delta Integrale a Palko též s Escortem Cosworth. A my čtvrtí…“ pyšně vypráví bratři o schopnostech svého speciálu.

Po zjištění, co mají doma za klenot, chtěli vůz půjčit do muzea Škody Auto, ale nakonec si ho nechali pro sebe. Občas s ním vyrazí na symbolické podniky pobavit sebe a přihlížející fanoušky, ale ve slovenské garáži začíná být těsno. Oba pánové by rádi vyměnili Škodu za Lanciu Deltu Integrale HF, proto se snaží 130 LR Evo předat do správných rukou.

Odmítli nabídku pěti milionu českých korun, což zní jako bláznovství, jenže sami by chtěli milionů skoro třináct. Jedinečný prototyp je tak nyní na prodej s cenovkou 499 000 Eur (12,7 milionu Kč). Pan Dezider Krajčovič se osobně zaručuje za původní stav legendy. Stavu neuškodily ani příležitostní závody, které prý nebyly odjety v plném tempu. Zda po tomto stroji za takovou cenu někdo sáhne, si dovolíme pochybovat, ale třeba se někdo najde. Na každý pád je to daleko nejdražší stará Škoda s motorem vzadu, kterou si dnes můžete koupit a vlastně i úplně nejdražší škodovka v prodeji...

Tohle je daleko nejdražší Škoda v prodeji. Stojí skoro 13 milionů a není to překlep - 1 - Skoda 130 LR EVO prototyp original prodej 01Tohle je daleko nejdražší Škoda v prodeji. Stojí skoro 13 milionů a není to překlep - 2 - Skoda 130 LR EVO prototyp original prodej 02Tohle je daleko nejdražší Škoda v prodeji. Stojí skoro 13 milionů a není to překlep - 3 - Skoda 130 LR EVO prototyp original prodej 03Tohle je daleko nejdražší Škoda v prodeji. Stojí skoro 13 milionů a není to překlep - 4 - Skoda 130 LR EVO prototyp original prodej 04Tohle je daleko nejdražší Škoda v prodeji. Stojí skoro 13 milionů a není to překlep - 5 - Skoda 130 LR EVO prototyp original prodej 05Tohle je daleko nejdražší Škoda v prodeji. Stojí skoro 13 milionů a není to překlep - 6 - Skoda 130 LR EVO prototyp original prodej 06Tohle je daleko nejdražší Škoda v prodeji. Stojí skoro 13 milionů a není to překlep - 7 - Skoda 130 LR EVO prototyp original prodej 07Tohle je daleko nejdražší Škoda v prodeji. Stojí skoro 13 milionů a není to překlep - 8 - Skoda 130 LR EVO prototyp original prodej 08Tohle je daleko nejdražší Škoda v prodeji. Stojí skoro 13 milionů a není to překlep - 9 - Skoda 130 LR EVO prototyp original prodej 09Tohle je daleko nejdražší Škoda v prodeji. Stojí skoro 13 milionů a není to překlep - 10 - Skoda 130 LR EVO prototyp original prodej 10Tohle je daleko nejdražší Škoda v prodeji. Stojí skoro 13 milionů a není to překlep - 11 - Skoda 130 LR EVO prototyp original prodej 11Tohle je daleko nejdražší Škoda v prodeji. Stojí skoro 13 milionů a není to překlep - 12 - Skoda 130 LR EVO prototyp original prodej 13Tohle je daleko nejdražší Škoda v prodeji. Stojí skoro 13 milionů a není to překlep - 13 - Skoda 130 LR EVO prototyp original prodej 14Tohle je daleko nejdražší Škoda v prodeji. Stojí skoro 13 milionů a není to překlep - 14 - Skoda 130 LR EVO prototyp original prodej 15Tohle je daleko nejdražší Škoda v prodeji. Stojí skoro 13 milionů a není to překlep - 15 - Skoda 130 LR EVO prototyp original prodej 16Tohle je daleko nejdražší Škoda v prodeji. Stojí skoro 13 milionů a není to překlep - 16 - Skoda 130 LR EVO prototyp original prodej 17
Škoda 130 LR Evo asi kdysi nenaháněla strach soupeřům z řad významných světových automobilek. Dnes s cenou 12,7 milionu korun nahání strach nejednomu tučnému kontu automobilového sběratele...

Zdroj: Autobazar.eu

Mirek Mazal

Další zajímavé články:

Diskuze 53 příspěvků

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše