Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Tohle je dnes z pokusu o sporťák Lady. Byl prý rychlejší než Porsche, měl se vyrábět
20.7.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Se značkou Lada si asi nespojíte vůz s profilem Ferrari, výkonem ve stovkách koní a rychlostí překonávající Porsche. Přesto právě takový postavila, ne až tak dávno.
Když se řekne „ruské auto”, člověk si představí nějakou Ladu, Volhu nebo dakarský Kamaz. A nebo, pokud nás čte častěji, třeba nějaký všudychod či smutně skončivší automobilku Marussia. Co by člověk ovšem ve slovním spojení „nějaká Lada” nečekal, je sporťák, který byl prý rychlejší než Porsche Cayman.
Řeč je o Ladě Revolution III, která se představila na pařížském autosalonu v roce 2008, tedy téměř přesně před devíti lety. Na autosalonu už měla pod kapotou i motor - byl to turbem přeplňovaný dvoulitr Renault o výkonu 245 koní, umístěný uprostřed. Rusové ale nesvařili dohromady jen pár trubek a nekoupili zahraniční motor. Původ tohoto sporťáku byl v šampionátu, který se v roce 2004 rozběhl v Rusku.
Pohár Lada Revolution, jak se tato série okruhových závodů jmenovala, stavěl proti sobě různé jezdce ve speciálně postavených prototypech, poháněných závodními motory Lada. Jedním z pilotů byl i Vitalij Petrov, který v letech 2010 - 2012 jezdil ve Formuli 1, takže pohár Lada Revolution rozhodně nebyl nějaký okresní přebor.
Pohár se jezdil napřed s vozy označenými Revolution, pak Revolution II - a jako komerčně dostupná evoluce měl být k mání vůz Revolution III. Jak stojí i výše, odhalil se v roce 2008 v Paříži, a to se zmíněným čtyřválcem Renault o 245 koních výkonu a 310 Nm točivého momentu. Přes manuální šestikvalt poháněl údajně všechna kola - a i přesto s ním 4,2 m dlouhý, 1,8 m široký a 1,15 m vysoký vůz vážil jen 1 103 kg. Zrychlení na 100 km/h tak mělo být otázkou 5,9 sekundy a maximálka měla být 250 km/h.
Jestli někdo někdy tahle čísla měřil, netušíme, v plánu ale byla malosériová výroba se startem v roce 2010. A údajně měla vzniknout ještě druhá, silnější verze, poháněná atmosférickým šestiválcem Nissan o objemu 3,7 litru a výkonu 350 koní.
S výroby ovšem sešlo, automobilka v Revolutionu III nespatřovala dostatečný komerční potenciál. Jediný hotový prototyp, který byl údajně dokonce i testován na Nordschleife a právě tam měl být Revolution III rychlejší než Porsche Cayman, dodnes stojí v továrně Lady v ruském Togliatti a sedá na něj prach. Pohled to není zrovna veselý, s nynějším soustředěním značky čistě na levná auta ale asi nelze očekávat, že by se nám kdy naskytl nějaký příjemnější...













Revolution III vypadá trochu jako auto postavené v kůlně, ale ve skutečnosti má závodní kořeny

Dnes na něj sedá prach v továrně Lady v Toljatti
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
včera
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Kdo bude posledním šampionem MotoE? včera 22:08
- Záchranné laso pro Filipa Salače včera 11:36
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu 5.11.2025
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů 5.11.2025
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
Nejnovější články
Další na odstřel: Ford má po letech ztrát a trápení bez náhrady ukončit výrobu svého klíčového elektromobilu
před hodinou
Původně jen elektrický silák se začal prodávat i ve spalovací verzi. A najednou je z něj nejlevnější takhle silné a rychlé auto
včera
Jeep žádá majitele statisíců aut z posledních let, aby je parkovali daleko od domů, mohou shořet
včera
A tak se to prostě stane: Automobilka odpískala příchod hned dvou hotových elektrických modelů pro nezájem
včera
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
