Šerp 4x4 je nový ruský všudychod. Jezdí i po vodě, pneu fungují jako pádla

(+videa) Pro špičkový offroad je dnes třeba vyrazit do Ruska. Po silnici to s ním bude utrpení, v terénu ale Šerp nabídne špičkové schopnosti.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Šerp 4x4 je nový ruský všudychod. Jezdí i po vodě, pneu fungují jako pádla

10.2.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Šerp 4x4 je nový ruský všudychod. Jezdí i po vodě, pneu fungují jako pádla

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+videa) Pro špičkový offroad je dnes třeba vyrazit do Ruska. Po silnici to s ním bude utrpení, v terénu ale Šerp nabídne špičkové schopnosti.

Hledáte-li vozidlo, které projede jakýmkoliv terénem, pravděpodobně ho naleznete v Rusku. Současná nabídka zahrnuje mimo jiné Avtoros Šaman 8x8 nebo třeba Trekol, špičkové stroje inspirované sovětskými monstry z dob studené války. Kdyby vám ovšem žádný z dosavadních modelů nestačil, přichází Šerp, nový „všudychod”, který má jen čtyři kola. Jsou ale tak velká, že zbytek vozu vypadá jako pes se syndromem krátké páteře.

Právě kola tu jsou tím nejpodstatnějším. Mají 1,6 metru na výšku a 60 cm na šířku a jsou, podobně jako u zmíněného Šamana a Trekolu, naplněna vzduchem o nízkém tlaku. A pochopitelně jsou všechna poháněná. Šerp se jejich pomocí samozřejmě pohybuje po souši, ale když potkáte řeku, nemusíte hledat most. Pneumatiky totiž fungují i jako balony, na kterých Šerp plave. A vzorek pneumatik vypadá jako pádla proto, že taky jako pádla na vodě funguje.

Vůz nemá zatáčení standardní pro automobily, směr jízdy mění jako tank nebo rolba - prostě pákou přibrzdíte levá nebo pravá kola podle toho, kam chcete zatočit. Nevíme, jestli je možno i levá kola otáčet dopředu a pravá dozadu či naopak, motor tu je jen jeden, převodovka má pět kvaltů a zpřevodování mezi jednotlivými stranami vozu funguje na principu spojky.

Šerp není zas tak gigantický, jak působí, na délku má jen 3,4 metru, na výšku 230 cm a na šířku 252 cm. Váží 1 300 kilogramů a o pohon se stará dieselový čtyřválec o objemu 1,5 litru a výkonu 44 koní. To je dost málo, ale právě díky zpřevodování se umí docela pohybovat, jak vám ostatně ukáží i přiložená videa. Maximálka na pevné zemi je ale jen 45 km/h.

Tohle auto ale nevzniklo, aby překonávalo rychlostní rekordy, má jezdit po terénu. A soudě podle už zmíněných videí níže je to na něco takového opravdu dokonalý stroj. Poradí si s prakticky jakýmkoliv povrchem, i když ten povrch není tak úplně povrch, jako spíš vodní hladina. Nájezdové i přejezdové úhly nemají ani mezi offroady konkurenci, Šerp zvládne schod o výšce 70 cm.

Spotřebu v litrech na 100 km nečekejte, je udaná jako 2 až 3 litry na motohodinu. Ale pokud byste něco přes 2 motohodiny jeli maximální rychlostí, čekejte něco přes 6,5 litru na sto. Zásoba paliva je 58 litrů a lze si přiobjednat další čtyři padesátilitrové nádrže navíc, které jsou umístěny v prostředcích kol. Mezi příplatky je také nezávislé topení, generátor elektřiny a dodatečná LEDková světla. A se vším tímto vybavením můžete jezdit opravdu všudy, klidně polem s kukuřicí, náletovými dřevinami, bažinou nebo po hladině jezera.

Šerp je tedy výsostně schopný vůz, ale také není vůbec levný, jak by se při pohledu na jeho výkon a rychlost mohlo zdát. Základní verze se stanem místo pevné střechy za dvoumístnou kabinou přijde na cca 1,56 milionu korun. Lepší verze, označená Kung, už má plechovou střechu a je za cca 1,68 milionu korun. Obě pojmou dva lidi dopředu a vzadu mohou být lavice, nebo tu můžou dva lidi spát.

Jako expediční vůz by to možná chtělo ještě zahrádku na střechu, ale do batohu na záda toho většinou dáte méně, takže pro dva lidi to stačí. Jakákoliv jízda po asfaltu ale bude utrpením; výrobce sice hovoří o odhlučnění motoru i pneumatik, ale podle vzorku se tyto gumy - které jsou mimochodem patentem výrobce - na asfalt krajně nehodí. I tak je to pozoruhodné dílo, podívejte se na fotky a videa...


Šerp 4x4 je nový ruský všudychod. Jezdí i po vodě, pneu fungují jako pádla - 1 - serp vsudychod 02Šerp 4x4 je nový ruský všudychod. Jezdí i po vodě, pneu fungují jako pádla - 2 - serp vsudychod 01Šerp 4x4 je nový ruský všudychod. Jezdí i po vodě, pneu fungují jako pádla - 3 - serp vsudychod 03Šerp 4x4 je nový ruský všudychod. Jezdí i po vodě, pneu fungují jako pádla - 4 - serp vsudychod 04Šerp 4x4 je nový ruský všudychod. Jezdí i po vodě, pneu fungují jako pádla - 5 - serp vsudychod 05Šerp 4x4 je nový ruský všudychod. Jezdí i po vodě, pneu fungují jako pádla - 6 - serp vsudychod 06Šerp 4x4 je nový ruský všudychod. Jezdí i po vodě, pneu fungují jako pádla - 7 - serp vsudychod 07Šerp 4x4 je nový ruský všudychod. Jezdí i po vodě, pneu fungují jako pádla - 8 - serp vsudychod 08Šerp 4x4 je nový ruský všudychod. Jezdí i po vodě, pneu fungují jako pádla - 9 - serp vsudychod 09Šerp 4x4 je nový ruský všudychod. Jezdí i po vodě, pneu fungují jako pádla - 10 - serp vsudychod 10Šerp 4x4 je nový ruský všudychod. Jezdí i po vodě, pneu fungují jako pádla - 11 - serp vsudychod 11Šerp 4x4 je nový ruský všudychod. Jezdí i po vodě, pneu fungují jako pádla - 12 - serp vsudychod 12Šerp 4x4 je nový ruský všudychod. Jezdí i po vodě, pneu fungují jako pádla - 13 - serp vsudychod 13Šerp 4x4 je nový ruský všudychod. Jezdí i po vodě, pneu fungují jako pádla - 14 - serp vsudychod 14Šerp 4x4 je nový ruský všudychod. Jezdí i po vodě, pneu fungují jako pádla - 15 - serp vsudychod 15Šerp 4x4 je nový ruský všudychod. Jezdí i po vodě, pneu fungují jako pádla - 16 - serp vsudychod 16Šerp 4x4 je nový ruský všudychod. Jezdí i po vodě, pneu fungují jako pádla - 17 - serp vsudychod 17Šerp 4x4 je nový ruský všudychod. Jezdí i po vodě, pneu fungují jako pádla - 18 - serp vsudychod 18Šerp 4x4 je nový ruský všudychod. Jezdí i po vodě, pneu fungují jako pádla - 19 - serp vsudychod 19Šerp 4x4 je nový ruský všudychod. Jezdí i po vodě, pneu fungují jako pádla - 20 - serp vsudychod 20Šerp 4x4 je nový ruský všudychod. Jezdí i po vodě, pneu fungují jako pádla - 21 - serp vsudychod 21Šerp 4x4 je nový ruský všudychod. Jezdí i po vodě, pneu fungují jako pádla - 22 - serp vsudychod 22Šerp 4x4 je nový ruský všudychod. Jezdí i po vodě, pneu fungují jako pádla - 23 - serp vsudychod 23Šerp 4x4 je nový ruský všudychod. Jezdí i po vodě, pneu fungují jako pádla - 24 - serp vsudychod 24Šerp 4x4 je nový ruský všudychod. Jezdí i po vodě, pneu fungují jako pádla - 25 - serp vsudychod 26Šerp 4x4 je nový ruský všudychod. Jezdí i po vodě, pneu fungují jako pádla - 26 - serp vsudychod 27Šerp 4x4 je nový ruský všudychod. Jezdí i po vodě, pneu fungují jako pádla - 27 - serp vsudychod 27aŠerp 4x4 je nový ruský všudychod. Jezdí i po vodě, pneu fungují jako pádla - 28 - serp vsudychod 28Šerp 4x4 je nový ruský všudychod. Jezdí i po vodě, pneu fungují jako pádla - 29 - serp vsudychod 29Šerp 4x4 je nový ruský všudychod. Jezdí i po vodě, pneu fungují jako pádla - 30 - serp vsudychod 30Šerp 4x4 je nový ruský všudychod. Jezdí i po vodě, pneu fungují jako pádla - 31 - serp vsudychod 31Šerp 4x4 je nový ruský všudychod. Jezdí i po vodě, pneu fungují jako pádla - 32 - serp vsudychod 32Šerp 4x4 je nový ruský všudychod. Jezdí i po vodě, pneu fungují jako pádla - 33 - serp vsudychod 33Šerp 4x4 je nový ruský všudychod. Jezdí i po vodě, pneu fungují jako pádla - 34 - serp vsudychod 34
Šerp vypadá jako pes se syndromem krátké páteře, ale jeho schopnosti jsou špičkové

Zdroj: Sherp

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.