Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Šerp 4x4 je nový ruský všudychod. Jezdí i po vodě, pneu fungují jako pádla
10.2.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+videa) Pro špičkový offroad je dnes třeba vyrazit do Ruska. Po silnici to s ním bude utrpení, v terénu ale Šerp nabídne špičkové schopnosti.
Hledáte-li vozidlo, které projede jakýmkoliv terénem, pravděpodobně ho naleznete v Rusku. Současná nabídka zahrnuje mimo jiné Avtoros Šaman 8x8 nebo třeba Trekol, špičkové stroje inspirované sovětskými monstry z dob studené války. Kdyby vám ovšem žádný z dosavadních modelů nestačil, přichází Šerp, nový „všudychod”, který má jen čtyři kola. Jsou ale tak velká, že zbytek vozu vypadá jako pes se syndromem krátké páteře.
Právě kola tu jsou tím nejpodstatnějším. Mají 1,6 metru na výšku a 60 cm na šířku a jsou, podobně jako u zmíněného Šamana a Trekolu, naplněna vzduchem o nízkém tlaku. A pochopitelně jsou všechna poháněná. Šerp se jejich pomocí samozřejmě pohybuje po souši, ale když potkáte řeku, nemusíte hledat most. Pneumatiky totiž fungují i jako balony, na kterých Šerp plave. A vzorek pneumatik vypadá jako pádla proto, že taky jako pádla na vodě funguje.
Vůz nemá zatáčení standardní pro automobily, směr jízdy mění jako tank nebo rolba - prostě pákou přibrzdíte levá nebo pravá kola podle toho, kam chcete zatočit. Nevíme, jestli je možno i levá kola otáčet dopředu a pravá dozadu či naopak, motor tu je jen jeden, převodovka má pět kvaltů a zpřevodování mezi jednotlivými stranami vozu funguje na principu spojky.
Šerp není zas tak gigantický, jak působí, na délku má jen 3,4 metru, na výšku 230 cm a na šířku 252 cm. Váží 1 300 kilogramů a o pohon se stará dieselový čtyřválec o objemu 1,5 litru a výkonu 44 koní. To je dost málo, ale právě díky zpřevodování se umí docela pohybovat, jak vám ostatně ukáží i přiložená videa. Maximálka na pevné zemi je ale jen 45 km/h.
Tohle auto ale nevzniklo, aby překonávalo rychlostní rekordy, má jezdit po terénu. A soudě podle už zmíněných videí níže je to na něco takového opravdu dokonalý stroj. Poradí si s prakticky jakýmkoliv povrchem, i když ten povrch není tak úplně povrch, jako spíš vodní hladina. Nájezdové i přejezdové úhly nemají ani mezi offroady konkurenci, Šerp zvládne schod o výšce 70 cm.
Spotřebu v litrech na 100 km nečekejte, je udaná jako 2 až 3 litry na motohodinu. Ale pokud byste něco přes 2 motohodiny jeli maximální rychlostí, čekejte něco přes 6,5 litru na sto. Zásoba paliva je 58 litrů a lze si přiobjednat další čtyři padesátilitrové nádrže navíc, které jsou umístěny v prostředcích kol. Mezi příplatky je také nezávislé topení, generátor elektřiny a dodatečná LEDková světla. A se vším tímto vybavením můžete jezdit opravdu všudy, klidně polem s kukuřicí, náletovými dřevinami, bažinou nebo po hladině jezera.
Šerp je tedy výsostně schopný vůz, ale také není vůbec levný, jak by se při pohledu na jeho výkon a rychlost mohlo zdát. Základní verze se stanem místo pevné střechy za dvoumístnou kabinou přijde na cca 1,56 milionu korun. Lepší verze, označená Kung, už má plechovou střechu a je za cca 1,68 milionu korun. Obě pojmou dva lidi dopředu a vzadu mohou být lavice, nebo tu můžou dva lidi spát.
Jako expediční vůz by to možná chtělo ještě zahrádku na střechu, ale do batohu na záda toho většinou dáte méně, takže pro dva lidi to stačí. Jakákoliv jízda po asfaltu ale bude utrpením; výrobce sice hovoří o odhlučnění motoru i pneumatik, ale podle vzorku se tyto gumy - které jsou mimochodem patentem výrobce - na asfalt krajně nehodí. I tak je to pozoruhodné dílo, podívejte se na fotky a videa...
Šerp vypadá jako pes se syndromem krátké páteře, ale jeho schopnosti jsou špičkové
Zdroj: Sherp
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kim Čong-un skutečně přešel z Mercedesů na ruský Aurus, auto přímo od Putina poprvé vyvětral před kamerami
17.3.2024 - Jak to vypadá uvnitř pneumatiky za jízdy? Kamera v ní umístěná vám ukáže, co běžně není možné spatřit
16.3.2024 - Jak moc skutečně vydrží Cybertruck Tesly? Nadšenci po něm začali házet koule i střílet z pistolí a pušek
15.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Časový program Pirelli Catalunya Round 10:00
- Fermín Aldeguer na 2 roky za Ducati včera 22:08
- Pre WorldSSP300: 5 favoritů a 5 ev. překvapení o titul WorldSSP300 v roce 2024 včera 16:00
- V Portimau také bez Davida Almansy včera 10:35
- Harley-Davidson Tobacco Fade Enthusiast: rock´n´roll pod sedlem včera 08:00
Nejnovější články
- Audi končí s nesmyslným označením motorizací svých aut. Firmě trvalo 7 let, než pochopila
před 2 hodinami - Vsadil na elektromobily a končí. Šéf Hertzu se po 30 letech ve vysokém byznysu chytil do pasti elektrických snů
před 3 hodinami - Nová „ruská” auta od Solarisu jsou jen virtuální realita, k dealerům dorazila s logy Hyundai přelepenými páskou
před 5 hodinami - Stále hůř: Fisker v nouzi zastavil výrobu, už otevřeně varuje, že bankrot může přijít kdykoli
před 6 hodinami - Jaguar pokračuje ve své likvidaci, nově naštval zákazníky, když je bez varování odřízl od chválených aplikací
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva - Získejte unikátní hodinky STI ve sbírce na pomoc dětským domovům
tisková zpráva