Toto byl vrchol německého luxusu v roce 1991. Jel 310 km/h i s faxem a VHS

Když člověku v 90. letech nestačilo ani to nejlepší od Mercedesu, mohl si pořídit Brabus 7.3 S. Měl motor 7,3 V12 s 582 k a ještě víc ticha i pohodlí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Fascinace a historie

Toto byl vrchol německého luxusu v roce 1991. Jel 310 km/h i s faxem a VHS

6.8.2017 | Marek Bednář | 9 příspěvků

Když člověku v 90. letech nestačilo ani to nejlepší od Mercedesu, mohl si pořídit Brabus 7.3 S. Měl motor 7,3 V12 s 582 k a ještě víc ticha i pohodlí.

Pokud jste příznivcem Mercedesů, určitě vám něco říká jméno Brabus. Tenhle tuner dostává pod kapotu Mercedesů většinou dost šílené výkony a nezastaví se téměř před ničím. Dvanáctiválce o 800 koních ve třídě E jsou normou už několik generací a nevyhnul se ani Maybachu. S tímhle ale nezačal včera - už před více než dvěma dekádami, v roce 1991 namontoval 7,3litrový dvanáctiválec také pod kapotu třídy S generace W140 a stvořil tak Brabus 7.3 S, dodnes fascinující stroj mnoha talentů.

Vrchol standardní nabídky tehdy byla verze S 600, která nabídla také dvanáct atmosféricky plněných válců, ale s „jen” šesti litry objemu. Brabus šel zvětšením vrtání i zdvihu ještě o 1,3 litru dál, což samozřejmě znamenalo také větší výkon, o který tu šlo především. Pod kapotou tedy bylo 582 koní a 772 Nm, což znamenalo stovku za 4,5 sekundy a maximálku 310 km/h. S takovýmito parametry by se zítra mohl představit nový supersport a za jeho výkony by se tvůrce vůbec nemusel stydět.

Oproti S 600 generace W140 to byl pořádný nárůst, ta nabídla 394 koní a 570 Nm, což jsou také ještě dnes hezká čísla, ale blednou ve srovnání se 7.3 S. Jízdními parametry S 600 také za 7.3 S pochopitelně zaostávala, zvládla stovku za 6,6 vteřiny a maximálka byla 250 km/h, samozřejmě elektronicky omezená. Brabus omezovač neměl.

Abyste mohli za jeho volantem rychlost snáze krotit, dostal nový brzdový systém s chlazenými třmeny Alcon. Brzdy měly s tímhle autem hromadu práce, pořád to byla luxusní limuzína s hmotností přes 2,2 tuny. Samozřejmě byl značně upraven také podvozek; inženýři Brabusu údajně dostali zadání, aby auto bylo klidné a snadno ovladatelné i v třísetkilometrové rychlosti. To zní jako úkol, který někomu zadal Ferdinand Piëch...

Po stránce vzhledu nejsou dnešní Brabusy zrovna nenápadné, většinou na nich je velmi dobře vidět, co skrývají v útrobách. V případě 7.3 S to ale tak úplně neplatí, snad až na velká a jasně svítící kola - mají 20 palců a údajně jsou sériová. Karoserie jinak nedává moc na odiv, že je pod kapotou dost výkonu na to, aby tohle auto byl svého času nejrychlejší sedan na světě - vážně, existoval i takový zápis v Guinnessově knize rekordů a v době existence 7.3 S jej reprezentoval právě tento vůz.

V interiéru najdeme úplně všechno, co si od třídy S poloviny 90. let lze představit, od dokonale pohodlných sedaček přes palubní telefon nebo ledničku až po dvouzónovou klimatizaci. Brabus přidal ale jednu specialitku navíc - videopřehrávač mezi zadní sedačky, který je vidět na několika fotografiích níže. Stačilo vložit klasickou kazetu VHS a mohli jste si pustit za jízdy nějaký film, pokud jste seděli vzadu a šofér jel tak, aby se váš oběd nepodíval zpátky na denní světlo. Také byl v nabídce třeba fax, to abyste mohli po cestě pracovat.

Právě jízdní pohodlí při vyšších rychlostech bylo u tohoto auta klíčové, ne sportovní výkony. Dost možná i z tohoto důvodu není pedál plynu ostrý, ale jeho chod je krásně lineární a dokonale přesný, říkají majitelé. A také je tohle auto údajně uvnitř tišší než S 600, a to včetně zvuku motoru. Snad i kompletně nový výfuk oproti S 600 na tomhle má svou zásluhu.

Brabusů 7.3 S vzniklo navzdory 7 létům výroby jen málo, přesné počty ale nejsou známy. Cena tohoto auta byla pořádně vysoká, v roce 1993 stál podle katalogu 422 000 německých marek, v přepočtu skoro 8 milionů tehdejších korun. Také to ale bylo auto luxusní a rychlé zároveň - díváme se na ekvivalent třídy S 65 AMG dnes, která nyní začíná někde v okolí šesti milionů korun. Dnes sehnat exemplář v originálním stavu považujte za slušně náročný úkol, momentálně jsme na trhu žádný nenašli. Ale očividně není nereálný - pár jich přece jen jezdí...

Toto byl vrchol německého luxusu v roce 1991. Jel 310 km/h i s faxem a VHS - 1 - brabus 73 s w140 01Toto byl vrchol německého luxusu v roce 1991. Jel 310 km/h i s faxem a VHS - 2 - brabus 73 s w140 02Toto byl vrchol německého luxusu v roce 1991. Jel 310 km/h i s faxem a VHS - 3 - brabus 73 s w140 03Toto byl vrchol německého luxusu v roce 1991. Jel 310 km/h i s faxem a VHS - 4 - brabus 73 s w140 04Toto byl vrchol německého luxusu v roce 1991. Jel 310 km/h i s faxem a VHS - 5 - brabus 73 s w140 05Toto byl vrchol německého luxusu v roce 1991. Jel 310 km/h i s faxem a VHS - 6 - brabus 73 s w140 06Toto byl vrchol německého luxusu v roce 1991. Jel 310 km/h i s faxem a VHS - 7 - brabus 73 s w140 07Toto byl vrchol německého luxusu v roce 1991. Jel 310 km/h i s faxem a VHS - 8 - brabus 73 s w140 08Toto byl vrchol německého luxusu v roce 1991. Jel 310 km/h i s faxem a VHS - 9 - brabus 73 s w140 09
Toto byl vrchol německého luxusu v roce 1991. Jel 310 km/h i s faxem a VHS - 10 - brabus 73 s w140 rabb 00Toto byl vrchol německého luxusu v roce 1991. Jel 310 km/h i s faxem a VHS - 11 - brabus 73 s w140 rabb 01Toto byl vrchol německého luxusu v roce 1991. Jel 310 km/h i s faxem a VHS - 12 - brabus 73 s w140 rabb 02Toto byl vrchol německého luxusu v roce 1991. Jel 310 km/h i s faxem a VHS - 13 - brabus 73 s w140 rabb 03Toto byl vrchol německého luxusu v roce 1991. Jel 310 km/h i s faxem a VHS - 14 - brabus 73 s w140 rabb 04Toto byl vrchol německého luxusu v roce 1991. Jel 310 km/h i s faxem a VHS - 15 - brabus 73 s w140 rabb 05Toto byl vrchol německého luxusu v roce 1991. Jel 310 km/h i s faxem a VHS - 16 - brabus 73 s w140 rabb 06Toto byl vrchol německého luxusu v roce 1991. Jel 310 km/h i s faxem a VHS - 17 - brabus 73 s w140 rabb 07Toto byl vrchol německého luxusu v roce 1991. Jel 310 km/h i s faxem a VHS - 18 - brabus 73 s w140 rabb 08Toto byl vrchol německého luxusu v roce 1991. Jel 310 km/h i s faxem a VHS - 19 - brabus 73 s w140 rabb 09Toto byl vrchol německého luxusu v roce 1991. Jel 310 km/h i s faxem a VHS - 20 - brabus 73 s w140 rabb 09aToto byl vrchol německého luxusu v roce 1991. Jel 310 km/h i s faxem a VHS - 21 - brabus 73 s w140 rabb 09bToto byl vrchol německého luxusu v roce 1991. Jel 310 km/h i s faxem a VHS - 22 - brabus 73 s w140 rabb 10Toto byl vrchol německého luxusu v roce 1991. Jel 310 km/h i s faxem a VHS - 23 - brabus 73 s w140 rabb 11Toto byl vrchol německého luxusu v roce 1991. Jel 310 km/h i s faxem a VHS - 24 - brabus 73 s w140 rabb 12Toto byl vrchol německého luxusu v roce 1991. Jel 310 km/h i s faxem a VHS - 25 - brabus 73 s w140 rabb 13Toto byl vrchol německého luxusu v roce 1991. Jel 310 km/h i s faxem a VHS - 26 - brabus 73 s w140 rabb 14Toto byl vrchol německého luxusu v roce 1991. Jel 310 km/h i s faxem a VHS - 27 - brabus 73 s w140 rabb 15
Brabus 7.3 S na sobě výkon moc znát nedává, o to víc ho ale má

Marek Bednář

Další zajímavé články:

Diskuze 9 příspěvků

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše