Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Trabant s motorem 1,9 TDI je postrach sprintů, kouří jako lokomotiva
1.7.2018 | Petr Miler
Že Trabant může být velmi rychlé auto, které na sprintech potrápí kde co, už jste možná viděli. Ale aby u toho zněl a kouřil jako Zetor?
Trabanty občas na sprintech vídáme. Někdy to znamená být jen svědkem trýznivého dynamického představení standardního provedení, takové Trabanty se ale na podobných místech obvykle neukazují.
Typičtějším účastníkem jsou více či méně extrémní přestavby, kterých jsme vám v posledních letech přiblížili hned několik. Trabant Turbo Quattro je vlastně ještě čajíček, i když už ten zvládne akceleraci z 0 na 200 km/h za 15,5 sekundy. Jsou tu ale i silnější stroje - viděli jsme jeden s 570 koňmi a snad nejrychlejší Trabant světa už je dnes legendou.
Také tentokrát tu máme jeden velmi rychlý Trabant, který se na prvním přiloženém videu na startu 400metrového sprintu setká s Golfem VR6 turbo, tedy též dosti rychlým strojem. Trabant je rychlejší, není ale zajímavý jen tím - při své akceleraci „hulí” jako lokomotiva
V útrobách má totiž naftový motor, konkrétně jednotku 1,9 TDI upravenou na výkon 180 koní. To možná nezní jako mimořádně vysoké číslo, jenže Trabant vážil jen stovky kilogramů a ani s těžším motorem na tom nebude o tolik hůře. Motor byl pro lepší trakci umístěn dozadu a poháněná kola jsou pochopitelně též zadní. Ve třídě aut s motory do 2 litrů objemu je to velmi zdatný konkurent, mezi diesely nezřídka nejrychlejší - čas 13,368 sekundy, s nímž vyhrál jedno ze sprinterských klání, je včetně cílové rychlosti 163 km/h na... naftový Trabant slušná hodnota.
Jde tedy o poměrně radikální přestavbu, která byla během posledních let hnána ještě dále do extrému - původně byl touto technikou vybaven ještě vcelku obyčejně vyhlížející kombík (na fotkách ho též uvidíte), který měl výfuk vyvedení dozadu, pak se ale začalo přiostřovat. Teď je z něj ale cosi jako snížený a rozšířený Trabant Coupe v jedovaté zelené. O to impozantnější ale jeho představení je, však se na něj podívejte sami...
Trabant 1,9 TDI trápící rychlé benziny ve sprintech se jen tak nevidí. Jak můžete sami spatřit, cesta k jeho stvoření nebyla úplně snadná - fotografie mapují vývoj během posledních více jak 5 let
Bleskovky
- Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
včera - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024 - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024
Nejnovější články
- Cybertruck působí jako šmejd šitý horkou jehlou. Majiteli selhal po ujetí 56 km, rozborka ukázala pravdu
před 11 hodinami - VW znovu mění plány. Spalovací Polo nekončí a koupíte ho i v roce 2030, tolik jako dnes ale už nikdy stát nebude
včera - Nezničitelný Mercedes E může být váš zánovní za míň než nová Fabie, je to levný tip na parádní a pohodlné auto navěky
včera - Sexy Cadillac, který měl konečně prorazit v Evropě, dorazil. Zdražil ale tak moc, že to bude jen další propadák
včera - Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.10. 21:27 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 05.10. 15:29 - pavproch
- Auto pro kapelu za cca. 100k Kč 05.10. 10:56 - volfi
- S větrem ve vlasech.... 05.10. 10:52 - pavproch
- Koupě lakované Octavie 05.10. 10:31 - HondaMan
- Elektromobily a vse kolem nich 05.10. 08:53 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.09. 18:41 - bojler
- BMW Divize 05.09. 11:32 - jerry