Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Jedno z nejvzácnějších Porsche našli v tomto stavu, dnes je k nepoznání
23.5.2019 | Mirek Mazal
Bývá až neuvěřitelné vidět, jak daleko nechají zajít věci majitelé aut tak vzácných, že je nevlastní ani sama automobilka. Případ této 901 není jiný.
V metropolitní oblasti německého Stuttgartu sídlí nedaleko od sebe automobilky Porsche a Mercedes-Benz. Krom svých zázemí tu mají také svá muzea, dva architektonické skvosty vyjadřující myšlenky stojící za zrodem obou značek. Konstrukce muzea Porsche subjektivně působí impozantním dojmem a dokáže vyvolat úžas, uvnitř je to ale jiná písnička.
Tam naopak zaujme spíše muzeum Mercedesu, které skýtá více exponátů a podrobnější přehlídku rozličných technických řešení. Prohlídka muzea Porsche je kratší a nezanechá takový dojem, mimo jiné i proto, že některé zcela klíčové modely v něm trochu zcela chybí. A nenachází se ani v depozitáři, automobilka je prostě nemá.
Mezi takové donedávna patřil i originální model 901. Pokud se hlouběji nezajímáte o historii Porsche, patrně ani nebudete vědět, že existoval, neboť jeho život byl doslova jepičí. Je to ovšem paradoxně ta jediná úplně první 911, neboť právě jméno 901 měl nástupce 356 původně dostat. O slovo se ale pak přihlásil Peugeot s ochrannou známkou na všechny trojciferné číselné řady s nulou uprostřed a protože Němci byli fér, vůz bez soudních tahanic přejmenovali. Nula uprostřed byla nahrazena jedničkou, a právě tak vzniklo legendární pojmenování 911.
Stalo se tak ale až několik týdnů po zahájení výroby, takže hrstka sériových 901 sjela z výrobních linek. A Porsche nemělo v muzeu ani jednu - žádnou si nenechalo a zachovalé kusy ceněné sběrateli se automobilce nepodařilo koupit. Dokážete si tedy asi představit úlevu automobilky, když německá televizní show náhodně narazila na dva kusy 901 pokryté prachem ve stodole.
Je skoro neuvěřitelné, že takové cennosti někdo nechal skoro shnít na prach, ale stalo se to. Detailní šetření ukázalo, že v případě jednoho z kusů jde o 901 z roku 1964 s číslem podvozku 300.057, tedy 57. vyrobený exemplář, nesmírně výjimečnou věc. Porsche hned oba exempláře odkoupilo v původním stavu a začala renovace.
Stav vozu byl žalostný, jak můžete sami vidět, ne však za hranicí možnosti jej uvést do původního stavu. Restaurování bylo náročné, lidem přímo od Porsche se ale podařilo obnovit všechny části a 901 s pořadovým číslem 57 sestavit do podoby odpovídající počátkům výroby. Chybějící díly karoserie jsou originální z jiného auta, motor, převodovka, elektrika a interiér byly obnoveny stejným principem.
Práce zabrala dlouhé tři roky, ale výsledek za to stojí. Červené kupé získalo speciální místo na výstavní ploše a v muzeu sídlícím na adrese Porscheplatz 1 si jej obvykle můžete prohlédnout. Připomíná nejen začátky dnes legendárního sportovního modelu, ale i pozoruhodné dopady bojů o označování modelů různých automobilek...










Nález ve stodole se změnil ve hvězdu. Podívejte se na práci restaurátorů, která trvala více než 3 roky
Zdroj: Porsche
Bleskovky
1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
dnesPřímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
včeraExpert před summitem NATO varuje ty, kteří se lepí k silnici: Limuzína prezidenta USA vás klidně přejede
23.6.2025
Nejnovější články
Škoda Kodiaq v bazarech dokazuje, že za spolehlivost a svobodu volby nemusíte ani dnes dát ranec
před 6 hodinamiNové Suzuki za 167 tisíc dostalo svěží tvář a jezdí teď za 3,6 litru na 100 km. I u nás bývalo populární
před 8 hodinamiAsi nikdy nepochopím, jak mohly evropské automobilky dopustit tak ohromný rozklad svých obchodních aktivit
před 9 hodinamiDalší z majitelů supersportu za 75 milionů má tohoto auta dost, zbavuje se ho pod cenou. A to jde o mistra světa F1
před 11 hodinamiTechnik popsal, jak se nová 1267koňová Corvette při vývoji ukázala být příliš rychlá pro své vlastní dobro
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva