To je péče. Tohle teď bude Mercedes používat při vývoji aut

28.4.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Koncern Daimler bude při vývoji aut používat techniku známou spíše od lékařů. Absolutně první není, na tomto poli je ale pionýrem.

Nárazové testy jsou nedílnou součástí vývoje automobilů. Mercedes-Benz k nim nyní přidává zlepšovák - rentgenové snímání průběhu a výsledku testu. Ve spolupráci s Fraunhoferovým institutem pro dynamiku ve vysoké rychlosti a Ernstovým-Machovým institutem testuje oddělení bezpečnosti vozidel Mercedesu způsob, kterým může zkoumat postup deformace konstrukce vozu snímek po snímku.

Rentgenové snímání ke crash testům navíc má pomoci vylepšit spolehlivost těchto simulací dopravních nehod. Má také posloužit k budoucímu zavádění autopilotního řízení a znamená, že lze používat digitální modely lidí místo současných figurín. Cílem je samozřejmě důvěryhodnější simulace nehody a zlepšení pasivní bezpečnosti auta.

Otázkou může být, jestli fakt, že Mercedes bude provádět nárazové zkoušky zčásti digitálně, něco udělá s tím, že auta jsou dnes stavěná pro současné testy. Při těch třeba získají plný počet bodů, ale při jiném nárazu na tom můžou být zoufale špatně. Co můžou počítačové simulace znamenat, je, že půjde s nižšími náklady provést obrovské množství „testů” na počítači.

Mercedes ovšem není první, kdo přichází s rentgenovou technologií při vývoji aut. Tím byl koncern Volkswagen v roce 2010, ale nepoužíval ji při nárazových zkouškách, nýbrž při výcviku některých pracovníků. Rentgeny a počítačovou tomografii používá také Seat, a to při vývoji kol. Mercedes ji tedy nyní rozšiřuje i tímto směrem...

To je péče. Tohle teď bude Mercedes používat při vývoji aut - 1 - mercedes rentgen pri vyvoji 01To je péče. Tohle teď bude Mercedes používat při vývoji aut - 2 - mercedes rentgen pri vyvoji 02
Rentgen odhalí, jak přesně se deformují části auta při nárazovém testu

Marek Bednář

Další zajímavé články:

Diskuze Přidat příspěvek

Autobazar

zobrazit vše