Reklama

Vědec nacpal do motocyklu unikátní motor V12, slovu downsizing se vysmívá

V době downsizingové jsou motory V12 druhem na vymření, o to více potěší spatřit jeden ve stroji, kam se z podstaty nehodí - v motocyklu. Tím spíše z něj ale dělá naprosto jedinečný stroj.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Fascinace a historie

Vědec nacpal do motocyklu unikátní motor V12, slovu downsizing se vysmívá

10.2.2019 | Mirek Mazal

V době downsizingové jsou motory V12 druhem na vymření, o to více potěší spatřit jeden ve stroji, kam se z podstaty nehodí - v motocyklu. Tím spíše z něj ale dělá naprosto jedinečný stroj.

O strojích značky Kawasaki máme málokdy důvod psát, dnes ale jednomu z nich musíme věnovat zmínku. V továrnách japonské firmy sice vznikl jen částečně, o to zajímavější ale je - jeden šikovný Brit se jej totiž rozhodl osadit vlastnoručně vyrobeným motorem, který z něj dělá jednu z nejbláznivějších motorek, jaké kdy vznikly.

Jejím autorem je Allen Millyard, povoláním vědec, který za svůj život poskládal pro vlastní potěchu několik unikátních motorů neskromných parametrů. Ne s každým udělal díru do světa, o neobvyklém vidlicovém dvanáctiválci, který napasoval pod nádrž Kawasaki Z1300, ale platí pravý opak. Původně byla tato motorka poháněna kapalinou chlazeným řadovým šestiválcem o objemu 1,3 litru o výkonu 88 kW (120 koní), ani už tak nemalý motor ale Britovi nestačil.

Dlouholeté zkušenosti se stavbami benzínových motorů Allen přetavil do neobvyklého V12 se čtyřmi řadami třech válců sevřenými pod úhlem 70 stupňů. Při celkovém objemu 2,3 litru motor dává výkon 184 kW (250 koní). Silný motor potřeboval vyztužený rám, a přední kotoučové brzdy s šestipístkovými třmeny Pretech, vzhledově se ale Millyard snažil držet sériového provedení.

Smyslem bylo, aby stroj dával co nejméně najevo, co ve skutečnosti dokáže. A není toho málo, i při hmotnosti 350 kilogramů je poměr hmotnosti a výkonu blízký špičkovým supersportovním automobilům. Z 0 na 200 km/h dokáže tahle mašina zrychlit v řádu jednotek sekund a zadní pneumatiku při tom pálit na počkání.

Unikátní mašina slouží jako ukázka hranic lidských a motocyklových možností, v současnosti na ní už ale její tvůrce nejezdí. Stojí jako exponát v americkém Barber Vintage Museum, pohonná jednotka ale prý stále funguje na první nastartování. Dříve ji majitel používal docela intenzivně a absolvoval s ní i rekordní výlet o délce 5 600 kilometrů, při kterém nevynechal ani ráj všech motorkářů, kde putování vyvrcholilo diváckou účastí na legendárním závodu Isle of Man TT.


Vědec nacpal do motocyklu unikátní motor V12, slovu downsizing se vysmívá - 1 - Kawasaki Z2300 V12 foto prvni 09Vědec nacpal do motocyklu unikátní motor V12, slovu downsizing se vysmívá - 2 - Kawasaki Z2300 V12 foto prvni 10Vědec nacpal do motocyklu unikátní motor V12, slovu downsizing se vysmívá - 3 - Kawasaki Z2300 V12 foto prvni 11Vědec nacpal do motocyklu unikátní motor V12, slovu downsizing se vysmívá - 4 - Kawasaki Z2300 V12 foto prvni 12Vědec nacpal do motocyklu unikátní motor V12, slovu downsizing se vysmívá - 5 - Kawasaki Z2300 V12 foto prvni 13Vědec nacpal do motocyklu unikátní motor V12, slovu downsizing se vysmívá - 6 - Kawasaki Z2300 V12 foto prvni 14Vědec nacpal do motocyklu unikátní motor V12, slovu downsizing se vysmívá - 7 - Kawasaki Z2300 V12 foto prvni 15Vědec nacpal do motocyklu unikátní motor V12, slovu downsizing se vysmívá - 8 - Kawasaki Z2300 V12 foto prvni 16Vědec nacpal do motocyklu unikátní motor V12, slovu downsizing se vysmívá - 9 - Kawasaki Z2300 V12 foto prvni 17Vědec nacpal do motocyklu unikátní motor V12, slovu downsizing se vysmívá - 10 - Kawasaki Z2300 V12 foto prvni 18Vědec nacpal do motocyklu unikátní motor V12, slovu downsizing se vysmívá - 11 - Kawasaki Z2300 V12 foto prvni 19Vědec nacpal do motocyklu unikátní motor V12, slovu downsizing se vysmívá - 12 - Kawasaki Z2300 V12 foto prvni 20Vědec nacpal do motocyklu unikátní motor V12, slovu downsizing se vysmívá - 13 - Kawasaki Z2300 V12 foto prvni 21
Tuto motorku od Kawasaki pohání unikátní vidlicový dvanáctiválec. Je radost na něj pohledět, při výkonu 250 koní jistě nebude nudit ani jízda s ním

Zdroj: Allen Millyard@Facebook

Mirek Mazal

Reklama

Autobazar

zobrazit vše

zobrazit vše