Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Výfuky za statisíce, které dávají zvuk F1 i starým autům, jsou dílem jediného muže
12.9.2019 | Mirek Mazal
Žádná velká firma s desítkami vývojářů, ale jediný nadšenec s unikátním know-how stojí za výfuky známými po celé zeměkouli. O jedinou reklamu se starají sami zákazníci, přesto neví, co dřív.
Začátkem týdne jsme si provětrali ušní bubínky poslechem starého Mercedesu se zvukem podobným vytočenému motoru Formule 1, o který se postaral jen a pouze nový výfuk. Tehdy jsme znali jeho extrémní cenu odpovídající skoro 282 tisícům Kč, ale netušili jsme, odkud se tak specifické řešení vzalo. Teď vám můžeme říci více i o tom a je to stejně pozoruhodné, jako výfuk sám.
Starý Mercedes třídy S generace W140 byl opatřen běsnící výfukovou soustavou z dílny ve městě Kawasaki nacházejícím se jižně od Tokia. Uprostřed hustě zastavěných ulic sídlí neoznačené pracoviště prvotřídního znalce svého oboru. Část těsné zástavby patří technickému zázemí skromné firmy Brilliant Exhaust patřící panu Sasakimu, jednomu z nejdivočejších tunerů v Japonsku i na celém světě.
Sasaki působí v oboru už 13 let, začínal prací na BMW nebo Ferrari, později ale úplně propadl kouzlu charismatických Mercedesů. Největší pozornost věnoval různým verzím nejvýkonnějšího provedení S600. Zkusil změnit i projev generace W220, ale nejlépe vyladěné vedení spalin z motoru namontoval až na dvanáctiválcový kus řady W140.
Touha být originální automechanika hnala vpřed při každém novém projektu. Časem si vytvořil standardizovaný postup úprav zakončený vždy ohlušujícím jekotem po otevření dálkově ovládané klapky. Výsledek stojí stovky tisíc korun, nicméně za kvalitu si autor nechává velkoryse zaplatit s klidným svědomím - nic takového nikdo na světě nenabízí.
Zapadlá garáž dokáže dnes pozvednout projev aut všech značek, prakticky jakéhokoli stáří. Nemusí jít nutně jen o Mercedesy nebo zmíněná Ferrari, pracuje i na Lamborghini, Maserati, Audi, Astonech Martin nebo BMW. Sasaki říká, že dává přednost ladění dvanáctiválců, které znějí nejlépe. Neodmítne ale ani menší agregáty a aktuálně volný čas věnuje přípravě soukromého plánu modifikací na monstrózní SL65 AMG Black Series.
Skromný majitel globálně známé dílny nepotřebuje reklamu, sám nemá sebemenší nutkání oslovovat další zákazníky, má jich dostatek. Raději poctivě přistupuje k práci, která je sama o sobě propagací japonské preciznosti. V jeho aktivitách se odráží i přístup starých japonských mistrů řemesel, kteří rádi vše prováděli sami, vlastníma rukama. I zde všechnu práci na autech i administrativu zajišťuje sám mistr Sasaki - nestojí za ním žádný tým, který by mu s laděním pomáhal. Klobouk dolů před takovými lidmi, v dnešním světě už jich mnoho není.
Jeden jediný muž vylepšuje zvuk na všech typech rychlých aut
Sasaki si hraje s výfukovým vedením tak, aby se za autem všichni otočili
Zdroj: Jalopnik
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 9 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 10 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB