Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
A pak že levné auto na elektřinu nelze vyrobit. Toto GM prodává za 118 tisíc
8.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Elektromobily jsou drahé, protože už akumulátory do nich nelze vyrobit levně. Fakt? Soudě podle tohoto prcka připomínajícího Smart ani ne.
Elektrický počin koncernu GM v podobě Chevroletu Bolt zatím nelze považovat zrovna za úspěch. Jeho prodeje sice od dubna soustavně rostou, nicméně laťka dvou tisíc prodaných kusů během jednoho měsíce zatím překonána nebyla. Znovu tedy musíme poukázat na Teslu a uvést, že lidé netouží ani tak po „bezemisním“ provozu, jakožto spíše po správné image. A tu jim hatchback mainstreamového výrobce zaručit nemůže, ať se již chlubí vyšším dojezdem než Model S, nižší cenou či oproti Tesle Model 3 okamžitou dostupností.
Problémem je tu hlavně cena, kterou vůz nevyvažuje schopnostmi srovnatelnými s obdobnými vozy s konvenčním pohonem a nepřidává k nim nic jako výše zmíněná Tesla. Tato potíž trápí prakticky všechny elektromobily, ale je opravdu nepřekonatelná? Soudě podle toho, co dal nyní právě GM dohromady se svými čínskými partnery, ani ne.
Novinka je výsledkem spolupráce s firmami SAIC a Wuling a s odbytem nemá potíž. Při ceně 35 800 yuanů (cca 118 000 Kč) je levná na poměry aut obecně, natož na poměry těch elektrických. Takže tu máme nový prodejní hit? Ano, ale zase tak jednoduché to není.
Vůz jménem Baojun E100 je skutečný a žádaný, jenže jej trápí podobný problém jako dnes Teslu Model 3 - dostupnost. GM v první fázi vyrobil pouze 200 exemplářů, na ně ovšem evidoval 5 000 závazných objednávek. Obdobně skončila i druhá vlna, během které již bylo uvolněno do prodeje 500 kusů. Také po nich se ovšem zaprášilo, což při pohledu na cenu není překvapivé.
Je tedy třeba dodat, že zmíněná suma není cenou přímo od výrobce, jde o částku již sníženou o veškeré vládní i lokální pobídky. Řídit se slovy: „Ber, dokud dávají!” zjevně nemají problém ani v Číně a za 118 tisíc korun jim tam too bude dáno docela dost. Baojun E100 nabízí elektromotor naladědý na 39 koní a 110 Nm točivého momentu. S tímto výkonem zvládá elektrické mini maximálně stokilometrovou rychlost, s ohledem na zamýšlený provoz pouze ve městech je však tato hodnota dostatečná.
Obdobně lze smýšlet o dojezdu, který byl stanoven na 155 kilometrů. Lithium-iontové baterie o nespecifikované kapacitě lze dobít za sedm a půl hodiny, mimo to lze počítat také s regenerativním brzděním, pochopitelně. Vozítko má poloměr otáčení pouhých 3,7 metru a titěrné proporce (rozvor 1 600 mm, výška 1 670 mm).
Ve výsledku je tedy Baojun E100 menší než Smart ForTwo, jehož vzhledem se očividně nechal inspirovat. Stejně jako německý vůz přitom nabízí sezení pro dva, s úložným prostorem je ale na tom již mizerně - víceméně kromě pár tašek se dovnitř nic nevejde. Na druhou stranu je třeba znovu připomenout, že s tímhle elektromobilem na víkendy s celou rodinou i domácím zvířectvem vyrážet nebudete.
Kde přitom E100 selhává co do prostoru, tam dokáže ohromit výbavou. Již v základu je sedmipalcový digitální displej suplující přístrojový štít, připojení k internetu, parkovací senzory vpředu a vzadu, elektrická parkovací brzda, systémy ABS, EBD a ESC, úchyty Isofix a přednárazový systém, který dokáže i detekovat chodce.
V případě vyšší úrovně výbavy nechybí ani vyjímatelný centrální dotykový displej, vzduchový filtr či bezklíčové odemykání/zamykání/startování. Cena této varianty sice zatím zůstává neznámá, nicméně s ohledem na minimum změn více než 150 tisíc našich korun nepřesáhne. To není špatná částka na elektromobil se sympatickým designem i do města dostačující technikou...
Baojun E100 je možná aktuálně nejzajímavějším elektromobilem planety. Dobře vypadá, zvládne 155 km na jedno nabití a přitom po dotacích startuje na částce 118 tisíc korun
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
včera - Tento stroj vypadá jako přívěs za Cybertruck, je to ale spása pro Česko. Sám hledá a opravuje díry v silnicích
26.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejčtenější články
- Toyota ukázala nové řešení, které má zachránit spalovací motory, vzduch od CO2 dokonce čistí
28.2.2024 - Ruská Volha se skutečně vrátí, toto bude její první nový model
28.2.2024 - Red Bull vyvinul nejrychlejší kamerový dron světa pro úchvatné letecké záběry F1, jen ten stačí Maxi Verstappenovi
28.2.2024 - Dacia si dál nechává od elektrifikace odstup, Sandero nebude ani trochu elektrické, dokud nebude muset
28.2.2024 - A hned je bezpečno: Nový skrytý radar „vydělal” během prvních 11 dnů provozu přes 2,5 milionu Kč
28.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva