Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
A pak že levné auto na elektřinu nelze vyrobit. Toto GM prodává za 118 tisíc
8.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Elektromobily jsou drahé, protože už akumulátory do nich nelze vyrobit levně. Fakt? Soudě podle tohoto prcka připomínajícího Smart ani ne.
Elektrický počin koncernu GM v podobě Chevroletu Bolt zatím nelze považovat zrovna za úspěch. Jeho prodeje sice od dubna soustavně rostou, nicméně laťka dvou tisíc prodaných kusů během jednoho měsíce zatím překonána nebyla. Znovu tedy musíme poukázat na Teslu a uvést, že lidé netouží ani tak po „bezemisním“ provozu, jakožto spíše po správné image. A tu jim hatchback mainstreamového výrobce zaručit nemůže, ať se již chlubí vyšším dojezdem než Model S, nižší cenou či oproti Tesle Model 3 okamžitou dostupností.
Problémem je tu hlavně cena, kterou vůz nevyvažuje schopnostmi srovnatelnými s obdobnými vozy s konvenčním pohonem a nepřidává k nim nic jako výše zmíněná Tesla. Tato potíž trápí prakticky všechny elektromobily, ale je opravdu nepřekonatelná? Soudě podle toho, co dal nyní právě GM dohromady se svými čínskými partnery, ani ne.
Novinka je výsledkem spolupráce s firmami SAIC a Wuling a s odbytem nemá potíž. Při ceně 35 800 yuanů (cca 118 000 Kč) je levná na poměry aut obecně, natož na poměry těch elektrických. Takže tu máme nový prodejní hit? Ano, ale zase tak jednoduché to není.
Vůz jménem Baojun E100 je skutečný a žádaný, jenže jej trápí podobný problém jako dnes Teslu Model 3 - dostupnost. GM v první fázi vyrobil pouze 200 exemplářů, na ně ovšem evidoval 5 000 závazných objednávek. Obdobně skončila i druhá vlna, během které již bylo uvolněno do prodeje 500 kusů. Také po nich se ovšem zaprášilo, což při pohledu na cenu není překvapivé.
Je tedy třeba dodat, že zmíněná suma není cenou přímo od výrobce, jde o částku již sníženou o veškeré vládní i lokální pobídky. Řídit se slovy: „Ber, dokud dávají!” zjevně nemají problém ani v Číně a za 118 tisíc korun jim tam too bude dáno docela dost. Baojun E100 nabízí elektromotor naladědý na 39 koní a 110 Nm točivého momentu. S tímto výkonem zvládá elektrické mini maximálně stokilometrovou rychlost, s ohledem na zamýšlený provoz pouze ve městech je však tato hodnota dostatečná.
Obdobně lze smýšlet o dojezdu, který byl stanoven na 155 kilometrů. Lithium-iontové baterie o nespecifikované kapacitě lze dobít za sedm a půl hodiny, mimo to lze počítat také s regenerativním brzděním, pochopitelně. Vozítko má poloměr otáčení pouhých 3,7 metru a titěrné proporce (rozvor 1 600 mm, výška 1 670 mm).
Ve výsledku je tedy Baojun E100 menší než Smart ForTwo, jehož vzhledem se očividně nechal inspirovat. Stejně jako německý vůz přitom nabízí sezení pro dva, s úložným prostorem je ale na tom již mizerně - víceméně kromě pár tašek se dovnitř nic nevejde. Na druhou stranu je třeba znovu připomenout, že s tímhle elektromobilem na víkendy s celou rodinou i domácím zvířectvem vyrážet nebudete.
Kde přitom E100 selhává co do prostoru, tam dokáže ohromit výbavou. Již v základu je sedmipalcový digitální displej suplující přístrojový štít, připojení k internetu, parkovací senzory vpředu a vzadu, elektrická parkovací brzda, systémy ABS, EBD a ESC, úchyty Isofix a přednárazový systém, který dokáže i detekovat chodce.
V případě vyšší úrovně výbavy nechybí ani vyjímatelný centrální dotykový displej, vzduchový filtr či bezklíčové odemykání/zamykání/startování. Cena této varianty sice zatím zůstává neznámá, nicméně s ohledem na minimum změn více než 150 tisíc našich korun nepřesáhne. To není špatná částka na elektromobil se sympatickým designem i do města dostačující technikou...
Baojun E100 je možná aktuálně nejzajímavějším elektromobilem planety. Dobře vypadá, zvládne 155 km na jedno nabití a přitom po dotacích startuje na částce 118 tisíc korun
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Mistr světa Bagnaia tvrdí muziku v Jerezu včera 16:23
- Pátek v Jerezu - Moto2: 1. Roberts, 13. Salač včera 15:49
- Úvod v Jerezu: Na čele bratři Marquezové, 7. Pedrosa včera 11:30
- Nová pravidla MotoGP od sezóny 2027 včera 10:42
- Pre Jerez 25.4.2024
Nejčtenější články
- Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
28.3.2024 - Levná kopie kultovního Mercedesu G dostane novou verzi s motorem přímo od Mercedesu, bude ještě blíž originálu
28.3.2024 - Stellantis dál propouští ve velkém. Nově končí dalších 3 500 lidí, je to prý součást „energetické a technologické transformace”
28.3.2024 - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
28.3.2024 - Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
28.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz