Alfa Romeo Spider 2015 bude umírněnější než 4C, inspirovat se ale nechá

Italské kabrio bude pohánět 1,4litrový motor spřažený s dvouspojkovým automatem. Na palubě nabídne více luxusu než lehce spřízněná Mazda MX-5.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Alfa Romeo Spider 2015 bude umírněnější než 4C, inspirovat se ale nechá

29.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Alfa Romeo Spider 2015 bude umírněnější než 4C, inspirovat se ale nechá

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Italské kabrio bude pohánět 1,4litrový motor spřažený s dvouspojkovým automatem. Na palubě nabídne více luxusu než lehce spřízněná Mazda MX-5.

Pokud jste na stránkách Autoforum.cz v minulosti narazili na zkratku MaFia, pak jistě víte, že se za ní neskrývá spolupráce Cosa Nostry a Yakuzy, nýbrž kabriolety vyvinuté společným úsilím italské Alfy Romeo a japonské Mazdy. Dorazit by měly v roce 2015, přičemž podle čerstvých informací přijde jako první nová Mazda MX-5. Odhalena má být hned v prvních měsících roku, což naznačuje na premiéru v Ženevě. Alfa Romeo Spider by se světu měla ukázat někdy v listopadu, premiéry se tak zřejmě dočkáme v Los Angeles. To je vcelku logické, neboť minulé Duetto má za oceánem velmi dobrou reputaci.

Rozdílná doba uvedení na trh je rovněž spojena s neobvykle nízkým počtem společných komponentů. Obvykle modely vyvíjené na bázi joint-venture podniku sdílí 60 % všech dílů, u italsko-japonské dvojky bude tento poměr pouze 40procentní. Společné tak mají být pouze nápravy, čelní okno a jeho rám, přední deformační struktura a motorový prostor. Pohonné jednotky však již budou rozdílné, stejně tak rozměry. Oba vozy mají být přibližně 4 metry dlouhé a 1,7 metru široké, Alfa Mazdu o pár centimetrů přeroste.

Hmotnost obou aut se díky rozsáhlému použití vysokopevnostní oceli bude pohybovat velmi nízko, přičemž Alfa s ohledem na vyšší nabízený komfort zamíří někam k 1 100 kg. Váha minimalistické Mazdy by se pak měla pohybovat okolo jedné tuny. Ani „luxusní penalizace“ by však u Italů neměla být důvodem k slabým výkonům. O pohon se bude starat přeplňovaná Jedna-čtyřka TB MultiAir, která pod kapotou nového Duetta nabídne více než 170 koní, jež produkuje v modelu Giulietta.

Zajímavé je, že design chystaného kabrioletu nedostal na starosti Pininfarina, který je podepsán jak pod originálem, tak i pod konceptem Duettotanta z roku 2010, jež byl považován za předobraz nového Spideru. Namísto slavné karosárny byl stylizací pověřen šéfdesignér Alfy Romeo Marco Tencone, který má na kontě jak šestou generaci Maserati Quattroporte, tak i nové kupé 4C. Právě to by vzhled budoucího kabrioletu mělo výrazně ovlivnit.

Podle zdrojů zevnitř značky je proto více než jisté, že novinka nedostane retro prvky, ale originálu se jen zlehka pokloní. Ve srovnání s Alfou 4C by ovšem nové Duetto mělo být lehce umírněnější, jak se na kabriolet sluší a patří. Čelní světlomety tak kupříkladu budou seskupeny v jednom panelu, místo aby byla celá příď posázena LEDkami jako u malého kupé. A samotná maska nebude tak dominantní, i když klasického štítu se značka zbavovat nebude.

Směrem ke komfortu pak má zamířit i naladění podvozku, rozdílná pak bude i koncepce uložení motoru. Kupé ho má uložený uprostřed, u kabrioletu zamíří dopředu - Alfa ale bude muset čtyřválec lehce upravit pro podélné usazení. Samotný výkon ale již na zadní kola bude přenášet shodný dvouspojkový automat.

Na testovací prototypy si ale ještě chvíli počkáme. Alfa se momentálně soustředí hlavně na uvedení kupé 4C na evropský a především americký trh. A aby toho nebylo málo, pak v rámci svého znovuzrození vyvíjí i své první SUV, které by pod kapotu mohlo dostat stejný motor, jaký užívá i kupé 4C.

Stejnou pohonnou jednotku, tedy přeplňovaný 1,8litrový čtyřválec o výkonu 240 koní, má pak dostat i nová Giulietta, kterou se Alfa Romeo taktéž zabývá. I ta by přitom měla dostat větší prioritu než otevřený Spider. Otázkou tedy je, nakolik je očekávaná premiéra na konci roku 2015 reaálná. Přeci jen, odklady jsou u italské automobilky vcelku běžným krokem.


Alfa Romeo Spider 2015 bude umírněnější než 4C, inspirovat se ale nechá - 1 - Alfa Romeo 2uettotanta Pininfarina koncept 01Alfa Romeo Spider 2015 bude umírněnější než 4C, inspirovat se ale nechá - 2 - Alfa Romeo 2uettotanta Pininfarina koncept 02Alfa Romeo Spider 2015 bude umírněnější než 4C, inspirovat se ale nechá - 3 - Alfa Romeo 2uettotanta Pininfarina koncept 03Alfa Romeo Spider 2015 bude umírněnější než 4C, inspirovat se ale nechá - 4 - Alfa Romeo 2uettotanta Pininfarina koncept 04Alfa Romeo Spider 2015 bude umírněnější než 4C, inspirovat se ale nechá - 5 - Alfa Romeo 2uettotanta Pininfarina koncept 05Alfa Romeo Spider 2015 bude umírněnější než 4C, inspirovat se ale nechá - 6 - Alfa Romeo 2uettotanta Pininfarina koncept 06Alfa Romeo Spider 2015 bude umírněnější než 4C, inspirovat se ale nechá - 7 - Alfa Romeo 2uettotanta Pininfarina koncept 07Alfa Romeo Spider 2015 bude umírněnější než 4C, inspirovat se ale nechá - 8 - Alfa Romeo 2uettotanta Pininfarina koncept 08Alfa Romeo Spider 2015 bude umírněnější než 4C, inspirovat se ale nechá - 9 - Alfa Romeo 2uettotanta Pininfarina koncept 09Alfa Romeo Spider 2015 bude umírněnější než 4C, inspirovat se ale nechá - 10 - Alfa Romeo 2uettotanta Pininfarina koncept 10Alfa Romeo Spider 2015 bude umírněnější než 4C, inspirovat se ale nechá - 11 - Alfa Romeo 2uettotanta Pininfarina koncept 11Alfa Romeo Spider 2015 bude umírněnější než 4C, inspirovat se ale nechá - 12 - Alfa Romeo 2uettotanta Pininfarina koncept 12Alfa Romeo Spider 2015 bude umírněnější než 4C, inspirovat se ale nechá - 13 - Alfa Romeo 2uettotanta Pininfarina koncept 13Alfa Romeo Spider 2015 bude umírněnější než 4C, inspirovat se ale nechá - 14 - Alfa Romeo 2uettotanta Pininfarina koncept 14Alfa Romeo Spider 2015 bude umírněnější než 4C, inspirovat se ale nechá - 15 - Alfa Romeo 2uettotanta Pininfarina koncept 15
Koncept Duettotanta od Pininfariny byl považován za přeobraz chystané Alfy Romeo Spider. Nakonec si však design veme do parády Marco Tencone, autor kupé 4C

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.