Američané odhalili revoluční audiosystém pro auta, konečně působí jako z 21. století

Ozvučení aut je dnes řešeno v principu stejným způsobem jako kdykoli dříve - do vozu si pořídíte určité hardwarové řešení, které v případě zájmu něco lepšího můžete vyměnit za jiné. Harman nyní říká, že vylepšení zvládne na dálku softwarově.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Američané odhalili revoluční audiosystém pro auta, konečně působí jako z 21. století

30.1.2020 | Mirek Mazal

Američané odhalili revoluční audiosystém pro auta, konečně působí jako z 21. století

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Ozvučení aut je dnes řešeno v principu stejným způsobem jako kdykoli dříve - do vozu si pořídíte určité hardwarové řešení, které v případě zájmu něco lepšího můžete vyměnit za jiné. Harman nyní říká, že vylepšení zvládne na dálku softwarově.


Blízká budoucnost přinese možnost vylepšit ozvučení interiéru auta jednoduchou aktualizací softwaru. Dokoupení vyladění tónů nabídne americká společnost Harman, která si drží významné postavení v automobilovém průmyslu prostřednictvím dceřiných značek Harman Kardon, JBL, Mark Levinson a Bang & Olufsen.

Řešení spočívá v tovární instalaci zvukového zařízení, které pracuje už se schopnějšími reproduktory, ale jen základním software. Pokud to takto bude zákazníkovi vyhovovat, je obchod u konce, v opačném případě bude Harman schopen systém vzdáleně posunout k lepšímu ozvučení. Jednoduše jej pozvedne na vyšší úroveň lepším software.

Digitální aktualizace audiosoustavy bude pro každého dostupná na ukázku ve zkušební verzi, bez následného zaplacení se nastavení zvukového vyvážení vrátí do původního režimu. Pro trvalé vylepšení bude třeba uhradit zatím blíže neupřesněný poplatek - suma podle odhadů nemá přesáhnout 1 tisíc dolarů (23 tisíc Kč).

Harman tak jako jediný výrobce tohoto vybavení kráčí s dobou. Velmi podobné možnosti nabízí už samotné automobilky, nejnověji BMW, které dává stále většímu množství aut totožný hardware a výbavu aktivuje pouze softwarově. Pochopitelně, nikdo vám do auta takto nedá lepší kůži v oranžové barvě, ale asistent dálkových světel, vyhřívání sedadel nebo navigace takto dostupné jsou či budou.

Američané říkají, že i když nabídka lepšího ozvučení nezaujme prvního majitele, může po ní sáhnout kdokoli další. Argumentují tak vyšší hodnotou staršího vozidla díky průběžně aktualizovanému vybavení uvnitř, na věc se ale dá dívat i z druhé strany. Takto dostanou „fyzicky nejlepší” auto všichni, jen nepříplácejícím ale bude ozvučení virtuálně udržováno na funkčně horší úrovni.

Trochu lépe za novinku horuje spolupracující Audi. Manažerka elektronických modulů upozornila, že konfigurace do výroby s jedním typem reproduktorů sníží katalogovou cenu automobilu pro všechny a současně umožní i pozdější vylepšení fungování vozu. „Máte pozdější možnost rozhodnutí o aktualizaci vozu, to je obrovský rozdíl proti tomu, co funguje nyní, kdy se musíte rozhodnout už při pořízení,“ řekla Jana Ackermann.


Američané odhalili revoluční audiosystém pro auta, konečně působí jako z 21. století - 1 - Harman digitalni aktualizace reprosoustavy 01Američané odhalili revoluční audiosystém pro auta, konečně působí jako z 21. století - 2 - Harman digitalni aktualizace reprosoustavy 02Američané odhalili revoluční audiosystém pro auta, konečně působí jako z 21. století - 3 - Harman digitalni aktualizace reprosoustavy 03Američané odhalili revoluční audiosystém pro auta, konečně působí jako z 21. století - 4 - Harman digitalni aktualizace reprosoustavy 04Američané odhalili revoluční audiosystém pro auta, konečně působí jako z 21. století - 5 - Harman digitalni aktualizace reprosoustavy 05Američané odhalili revoluční audiosystém pro auta, konečně působí jako z 21. století - 6 - Harman digitalni aktualizace reprosoustavy 06
Americká firma Harman nabídne placené vylepšení audia pomocí stažené aktualizace, v podstatě tak všichni dostanou do vozu nejlepší audiosystém, jen někteří si jej ale budou moci za úplatu „odemknout”

Zdroj: Harman

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.