Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW naplno rozjelo způsob, jak vás nechat platit za pořízení auta, i když už je vaše
11.11.2019 | Petr Prokopec
Automobilový svět se rychle mění a možné je rázem i to, co by před pár léty bylo označeno za nereálné. Vaše auto tak může být po pár letech vlastnictví nakonfigurováno jinak než po koupi, aniž by ho v v servisu museli byť jen vidět.
Reálné přispění Tesly automobilovému světu bude asi vždy předmětem debat, americké automobilce ale nelze upřít, že v některých ohledech konkurenci otevřela oči. Nemáme nyní na mysli ani tak její elektrický pohon, kterému se ostatní léta vyhýbaly spíše kvůli tomu, že se na něm nedá vydělat, ale spíše elektronizaci aut jako takových. Tesla proslula svými vzdálenými aktualizacemi, které dovolí i změnit to, co by jinde vyžadovalo fyzickou návštěvu servisu. U některých typů je tak možné připlatit si například za delší dojezd, protože akumulátor v autě je stejný jako u vyšších modelů, jeho část ale není elektronicky využívána.
Přesně tohle inspirovalo tradiční automobilky k tomu, aby doslova nechávaly platit zákazníky za pořízení auta, i když už je jejich. Také ty často vyrábí auta tak, že používají fyzicky stejné komponenty u různých konfigurací, pouze u nich určitá funkce je a nebo není aktivována. Za typický příklad můžeme označit navigační systém - pokud je vůz vybaven patřičnou obrazovkou infotainmentu (a to u dražších aut obvykle je) bez ohledu na přítomnost navigace, obvykle má i GPS anténu a počítač, který s ní umí pracovat. Není tedy problém navigaci zapnout i po koupi auta, třebaže původně bylo pořízeno bez ní, a to i bez návštěvy servisu.
Tímto směrem se v poslední době vydal hlavně Mercedes a míří jím i Volkswagen. Totéž ale používá i BMW, které nabídku takto dokoupitelných prvků právě rozšířilo už na tři prvky. Nejde tu tedy o pravidelné platby za používání některých služeb, což je kontroverzních praktika, kterou jsme nedávno probírali, ale jednorázové příplatky za dříve nepořízené funkce.
Tato strategie vypadá též kontroverzně, neboť výrobci umožňuje inkasovat peníze od zákazníků za auto, které jim bylo již dávno prodáno. V tomto případě si ale klienti stěží budou stěžovat, neboť si mohou dodatečně dokoupit to, co kdysi zapomněli, mylně předpokládali, že nepotřebují, nebo za to zkrátka v danou chvíli nechtěli platit. Postupem času ale přišli na to, že třeba taková sedačka s masírujícím strojkem nebo vyhřívaná sedadla nejsou špatná věc, a tak si je přikoupí až v momentě, kdy auto dávno vlastní.
Nyní je tedy možné pořídit do vybraných moderních BMW asistent dálkových světel, adaptivní tempomat s možností plného zastavení a opětovného rozjezdu a tzv. BMW Drive Recorder, tedy záznam videa z jízdy, pakliže je na palubě patřičná kamera. V případě zbylých dvou funkcí mají auta všechna BMW potřebný hardware na palubě vždy bez ohledu na zvolenou konfiguraci, a tak není problém je jednoduše zapnout nebo vypnout.
Novinka je v tuto chvíli k dispozici už pro všechny nové vozy z nabídky, které byly pořízeny letos v srpnu či později. Kompatibilitu u starších modelů je třeba ověřovat, například nová řada 3 G20 ale těmito možnostmi disponuje vždy. Zatím se z prvků navíc jedná spíše o drobnosti, další výbava ale bude přibývat, třeba ona navigace a další zejména elektronické funkce jsou mezi plánovanými rozšířeními.
O cenách se automobilka momentálně nerozepsala, nepředpokládejme ale zásadně jiné cifry, než které požaduje za tytéž prvky u nově prodaných vozů - jistě nebudou nižší, to by si lidé další výbavu dokupovali až později záměrně, mohly by ale být vyšší, aby automobilka zvýhodňovala maximalizaci výbavy již při koupi. Tak či onak je to chytrá strategie - pro výrobce a nakonec i pro zákazníka. Třebaže je otázkou, zda zrovna takové věci, jako asistent dálkových světel, musí dnes být v BMW za příplatek.
Konfigurace BMW objednaného z výroby nemusí být konečná, nové funkce lze i v těchto autech dokoupit na dálku. Zatím se jedná o tři položky
Zdroj: BMW
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 8 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Novináři nás utěšují tím, že nový elektromobil má větší dojezd než vůz z roku 1968. I tak je hůř použitelný
25.3.2024 - Bugatti schopné zrychlit z 0 na 500 km/h za 20 s prochází finálními testy, ladí ho sám držitel vytrvalostní trojkoruny
25.3.2024 - Babičkou do garáže schovaný nový VW z roku 1996 nikdo nechce. Stroj času s pouhými 50 km stojí pořád víc
25.3.2024 - Stellantis našel uplatnění pro svou osiřelou továrnu v Polsku, bude tam montovat levná čínská auta
25.3.2024 - Únik provalil novou vrcholnou verzi Tesly Model 3, Musk využil své vlády nad Twitterem, aby zahladil stopy
25.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva