Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Aston Martin Vantage V12: více síly pod kapotou
5.2.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek
Mnoho reptalů z řad automobilové veřejnosti bude nyní umlčeno. Výtky byly směřovány na slabou pohonnou jednotku nejmenšího modelu se značkou Aston Martin. Po dlouhém napínání jsme se nakonec dočkali. Nový model Vantage V12 je nyní osazen - jak jinak - dvanáctiválcem (+video).
Aston Martin V8 Vantage je pro mnohé nejkrásnějším Astonem vůbec. Jeho výkon 380 koní (které stačí k akceleraci na 200 km/h za konkurenceschopných 18 sekund) sice není zrovna vyloženě malý, ani časy tohoto vozu na okruzích nejsou vůbec špatné (vizitka 8:03 na Norschleife je naopak vynikající, překonává jím mj. Audi R8, BMW M3 E92, Porsche 911 Carrera 4S a mnoho dalších respektovaných sporťáků), přesto V8 Vantage získal nálepku slabého auta, vhodného spíše na „machrování” na náměstí. Dovolíme si tvrdit, že zcela neprávem, mnoho na tom ale nezměníme. A podobně k tomu přistoupil i Aston, když místo propagace schopností Vantage s osmiválcem nacpal pod jeho kapotu to nejlepší co má, dvanáctiválec z modelu DBS.
Masivní zážehová jednotka V12 o objemu 6,0 l podává výkon 510 koní a disponuje točivým momentem 570 N.m. Automobilka slibuje zrychlení z klidového stavu na stokilometrovou rychlost za 4,2 s. A při nejvyšší rychlosti ukáže ručička rychloměru hodnotu 305 km/h.
Exteriérové odlišnosti jsou hlavně v agresivnějším vzhledu a mnoha otvorech pro odvod a přívod vzduchu k motoru. Přibylo také několik účelných aerodynamických prvků jako například velký zadní spoiler s dvojicí koncovek výfuku nebo prahové lišty. Modernější vzhled podtrhují čiré zadní svítilny.
Interiér nabídne čalounění Alcantarou, nová sportovní sedadla čí palubní desku v lesklé černé barvě připomínající klavír.
Podle plánu značky nevznikne více jak 1000 kusů nejnovějšího přírůstku do rodiny Astonů. Výstavní premiéra je naplánována do Ženevy a k prvním zákazníkům začnou být první kousky expedovány ve třetím čtvrtletí tohoto roku.
Na přiloženém videu uvidíte spoustu zajímavých detailů a také si můžete poslechnout nádherný zvuk onoho šperku pod kapotou.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Svolávací akce kvůli zasekávajícímu se plynu donutila Teslu odhalit, kolik reálně prodává Cybertrucků
před hodinou - Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva