Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Šéfdesignér řekl, kam Audi míří s interiéry svých aut, příznivce klasiky asi nepotěší
14.12.2019 | Petr Prokopec
Interiéry Audi platí v posledních letech za velmi progresivní, séfdesignér čtyř kruhů ale nyní uvedl, že do budoucna zajdou ještě dál. Během pár let máme očekávat eliminaci všech tlačítek a více virtuální reality.
Nejspíše vám neuniklo, že klasická tlačítka se v nových vozech začínají stávat ohroženým druhem. Asi nejdále zachází koncern VW, který pomocí dotykových displejů již nahradil pomalu všechny původní ovládací prvky. Pokud tedy nahlédnete do některého z nejnovějších vrcholných modelů Audi, uvidíte především 12,3palcový digitální přístrojový štít, 10,3palcovou centrální obrazovku multimediálního systému MMI a 8,6palcový displej určený pro ovládání klimatizace. Pomalu tak jediným tlačítkem zůstává otočný ovladač hlasitosti audio systému.
Šéfdesignér čtyř kruhů Marc Lichte však uvedl, že jde o pouhý začátek. Dalším krokem automobilky je totiž head-up displej s rozšířenou realitou, díky kterému se digitální přístrojový štít stane menším a bude zobrazovat méně informací. Obě centrální obrazovky pak čeká sloučení do jedné, přičemž zmizet mají veškerá zbývající tlačítka. To se týká i kruhového ovladače hlasitosti, jakkoliv Lichte naznačuje, že by tu mohla zůstat jistá ručně ovládaná alternativa pro ty, kdo nechtějí používat dotykový displej, hlasové povely či gesta.
Lichte mimo to dodává, že měnit se nebudou pouze interiéry, ale také exteriéry. Stojí za tím přesun směrem k elektromobilitě, který čtyřem kruhům dovolí prodloužit rozvor a zkrátit převisy. Základní silueta sice nadále odpovídá vozům se spalovacím ústrojím, to je však podle šéfdesignéra Audi záměr. Automobilka totiž hodlá v prvé fázi postupovat evolučním směrem, aby příliš nevyděsila zákazníky. Nicméně zhruba za čtyři roky přijde druhá fáze, kdy se evoluce změní na revoluci.
Co přesně si pod tím představit? Změna opětovně souvisí s elektrickým ústrojím, které neovlivní jen rozvor či převisy, ale také světlou výšku. Ta totiž poklesne co nejníže, což sníží aerodynamický odpor a zvýší dojezd. Nicméně uvnitř by takto stylizovaná auta měla i nadále odpovídat své nátuře, v případě SUV tedy zákazníci budou moci nadále počítat se zvýšenou jízdní pozicí. S ohledem na absenci spalovacího ústrojí se ovšem dočkají daleko většího prostoru.
První novinkou upečenou dle tohoto receptu bude Audi E-Tron GT, jenž vzejde z Porsche Taycan. Disponovat však bude jen onou sníženou světlou výškou, kabina bude i nadále kombinovat dotykové displeje s několika klasickými tlačítky. Dané provedení má dorazit již v příštím roce, stejně jako E-Tron Sportback. V tomto případě však nepůjde o liftback, nýbrž o SUV, které se oproti již nabízenému Audi E-Tron bude lišit stylovější a tedy sklopenější zádí. Uvnitř ale nabídne jen méně místa, nikoliv zcela novou architekturu.












Audi E-Tron sice zamířilo beztlačítkovou cestou, několika klasickými ovladači ale ještě disponuje. To se však do budoucna změní, stejně jako se zmenšení dočkají displeje, kterých navíc dorazí méně
Zdroj: Motor Authority
Bleskovky
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nejnovější články
Dacia chystá nový kombík, který se postaví i drahým verzím Škody Octavia, stát má vedle nich pakatel
před hodinou
Nový Renault Twingo kompletně odhalil únik ještě před premiérou. Vypadá skvěle, v nitru ale skrývá nepříjemné překvapení
před 3 hodinami
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
Sbírka zesnulého milovníka italských aut fascinuje svou pestrostí, takto lakovaná Ferrari si nenechal dělat nikdo jiný na světě
včera
Hledáte nejpohodlnější autosedačku pro vaše děti? Už jste ji našli, jmenuje se Thule Palm
včera
