Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Schopnosti nové dálniční rakety Audi neodpovídají továrním specifikacím
14.11.2019 | Mirek Mazal
Měření dynamiky v novém Audi S8 zaznamenalo jiné údaje zrychlení, než prezentuje automobilka. Zákazníci se ale tentokrát zlobit asi nebudou.
Audi se jako dnes skoro každý vehementně soustředí hlavně na zásobování trhu novými SUV, část zaměstnanců ale stále zůstává věrna zdokonalování prémiové limuzíny namířené proti Mercedesu třídy S a BMW řady 7. V Ingolstadtu naštěstí nezanevřeli ani na nejnáročnější klientelu a v létě představili i vrcholné provedení své A8 označené jednoduše S8.
Základní verze Audi A8 D5 byla představena před dvěma lety a po dlouhém čekání si konečně můžeme vychutnat jízdu ve špičkovém provedení. Ještě před komentářem je potřeba připomenout mezigeneračně opět výkonnější motor 4,0 TFSI spalující benzín výměnou za 420 kW (571 koní) výkonu a 800 Nm točivého momentu. Stádo podporuje pomocná mild-hybridní technologie se 48V sítí, která rekuperuje kinetickou energii z brzdění a při akceleraci pomáhá V8.
Výkon putuje přes automat na všechna kola s aktivním zadním diferenciálem a natáčením zadní nápravy. Pomocí prediktivního podvozku by měla být zaručena stabilita v každé jízdní situaci, včetně maximálního zrychlování na stovku za 3,8 sekundy. Je to čas na úrovni nejlepších supersportů, přesto se ukazuje, že i tentokrát bylo Audi konzervativní.
Lidé Auditography použila měřič dynamiky pracující se signálem GPS a tovární data citelně překonali. V testu obvykle padají spíše horší hodnoty, opačný jev byl příjemným překvapením. Auto zbarvené v poutavé metalíze Navarra Blue Metallic vystřelilo řidiče na rychlost 100 km/h během 3,57 sekundy. Poslat 2 230 kilogramů vpřed takovým způsobem je věc nevídaná, v dnešním světě ještě více kvitovaná.
Pěkný čas patří sériové S8 začínající na německé ceně zhruba 140 tisíc Eur (3,6 milionu Kč). Časem by měla nejvyšší třídu aut obohatit elektrifikovaná varianta, aby sloužila jako přímý nástupce královského provedení S8 plus.


















Audi má recept na 2,2 tunový katapult. Jmenuje se S8
Zdroj: Auditography@Youtube
Bleskovky
- Kamion plný aut dostal smyk na dálnici, po proražení svodidel se zasekl na hraně srázu
před 5 hodinami - Poškozený tovární prototyp se v provozu jen tak nevidí, je to samozvaný mistr světa
včera - Sociální sítě jednou zafungovaly, spojily majitele dvou aut se stejným problémem
12.12.2019 - Kombík schopný jet přes 300 km/h ukázal, co umí na mokré německé dálnici
11.12.2019 - Tatry s pohonem 8x8 ve světě dodnes ohromují v extrémních terénních závodech
8.12.2019
Nejnovější články
- Restaurátor předvedl svoje triky na 40 let rezivějící Hondě, i takové jde vrátit lesk
před 2 hodinami - Soukromý vůz šéfa vývoje ostrých Porsche nejlépe ukazuje, jaký je to blázen do aut
před 3 hodinami - K mání je vzácné auto schopné jet až 447 km/h, majitel za něj kdysi dal 35 milionů
před 4 hodinami - Rusové poznávají odvrácenou tvář obří, 700km dálnice z Moskvy do Petrohradu
před 4 hodinami - Kamion plný aut dostal smyk na dálnici, po proražení svodidel se zasekl na hraně srázu
před 5 hodinami - Nejspolehlivější ojetiny všech staří do 130 tisíc podle Němců: I s málem si lze vybírat
před 6 hodinami - Majitel Tesly zjistil, že do jeho auta silně zatéká, video s následky baví internet
před 7 hodinami - Bašta odbytu většiny automobilek se dále hroutí, problémy se ve spirále vrátí i k nám
před 8 hodinami - Toto Ferrari utrpělo totální škodu, i když mu není skoro nic a ujelo jen 422 km
před 9 hodinami - Pokud potřebujete nové auto, nekupujte ho teď, radí renomovaný profesor
před 10 hodinami

Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 16:09 - vonkreuz
- Detektory policejních radarů 15:16 - řidičBOB
- Benzínová čtyřkolka do milionu 15:10 - Stepan
- Politický koutek 15:10 - Stepan
- Elektromobily a vse kolem nich 11:47 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 10:45 - Stepan
- Co právě teď posloucháte? 09:17 - vonkreuz
- Náhrada m135i 22:05 - Spectral
- Policejní kontroly a měření 19:23 - 406 Coupe
- Autoservis - průměrná cena 17:52 - Strejcs
Autobazar
Audi A6 3.0 TDI
r.v. 2017
830 000,- KčAudi A6 3.0 TDI
r.v. 2016
800 000,- KčAudi A6 3.0 TDi
r.v. 2013
670 000,- KčAudi A4 2.0 TDI
r.v. 2017
630 000,- KčAudi A3 1.6 TDI
r.v. 2016
390 000,- KčAudi A3 1.6 TDI
r.v. 2016
340 000,- Kč