Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi představilo svůj autopilot, v RS7 se prožene po Hockenheimringu
15.10.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
RS7 Piloted Driving Concept, jak Audi svému autopilotu říká, má zvládnout Hockenheim za 2:10 rychlostí až 240 km/h. Představí se při závodech DTM.
Německá automobilka Audi do světa pustila první podrobné informace o svém připravovaném autonomním řízení, které označuje jako Audi Piloted Driving. Novinka se má prezentovat na posledním závodě sezóny šampionátu DTM, který se bude konat na Hockenheimringu. Prototyp Audi RS7 vybaveného systémem samočinného řízení bude nejspíš jezdit po trati - právě tak totiž probíhají zkoušky.
Audi nezabíhalo příliš do detailů, uvedlo však, že jeho autopilot využívá „speciálně zpřesněného” signálu GPS, který údajně dokáže určit pozici auta s přesností na centimetry. To spolu s mapou trati umožní vozu úspěšně objet kolo. A pokud těch centimetrů nebude třeba devadesát, podobný systém může být využíván i při běžné jízdě, samozřejmě v kombinaci se senzory sledujícími okolní provoz.
Vůz také využívá 3D kamery, která snímá okolí a porovnává obrázky s těmi uloženými v databázi. Podle Audi systém hledá „několik stovek známých bodů, jako například stavby v okolí trati, a dále je používá jako dodatečné informace o pozici na trati”. Tento systém se naopak pro běžný svět moc vhodný nejeví, protože okolí silnic se může velmi rychle měnit.
Díky vší této technologické magii je údajně takto vybavený prototyp RS7 schopný zajet čisté kolo na Hockenheimringu. Prototyp podle Audi „pojede na plný plyn na rovinkách a před zatáčkami bude naplno brzdit, přesně zatočí a přesně přidá plyn na výjezdu ze zatáčky”. Údajně také na rovinkách dosáhne rychlosti až 240 km/h a jedno kolo mu bude trvat cca 2 minuty a 10 vteřin.
„Se svými technickými řešeními samočinné jízdy postupujeme kupředu s jedním z nejdůležitějších trendů v automobilovém světě,” uvedl v prohlášení šéf technického vývoje Audi Dr. Ulrich Hackenberg. „Čas na kolo jen lehce přes dvě minuty a příčné přetížení až 1,1 g hovoří za vše,” pochlubil se dále.
Kroužení po Hockenheimringu není pro Audi prvním počinem na poli autopilotů. Vývoj začal ve Spojených státech, kde v roce 2009 zvládlo Audi TTS vytvořit do solné pláně v Bonneville logo čtyř kruhů. Pravděpodobně při tom používalo podobnou technologii přesné GPS, protože senzory jsou na placce, kde kilometry v okolí není vůbec nic, použitelné jen omezeně. A také tam stejný stroj vytvořil rychlostní rekord pro autopilota - 130 mil za hodinu, tedy 209,2 km/h.
O rok později stejný vůz, už s technologií stejnou, jako má probraný prototyp RS7, zvládl trať závodu do vrchu v Pikes Peak v Coloradu. Ne že by něco vyhrál, trvalo mu to 27 minut maximální rychlostí 72 km/h, ale už že to zvládl bez pádu ze srázu je docela úspěch. V horní části Pikes Peaku totiž budete svodidla hledat marně a tehdy to také ještě byla zčásti šotolinová silnice. RS7 také není první Audi s autopilotem na závodní dráze - v roce 2012 to stejné TTS objelo téměř pětikilometrový okruh Thunderhill severně od kalifornského Sacramenta za zhruba dvě a půl minuty.
Představení RS7 s autopilotem na Hockenheimringu jistě dopadne dobře. Jak a kdy Audi implementuje své autopiloty do aut na běžných silnicích, se zatím budeme muset nechat překvapit. S největší pravděpodobností půjde cestou podobnou té, po které se vydal Mercedes, tedy se zachováním současného formátu vozidel s volantem a pedály.
Nakolik Audi také potřebuje dokonalé lidarové mapy, zatím není známo, ale kombinace kvalitních standardních map s ultra přesnou GPS a senzory by mohla lidar zastoupit. Ostatně, částečné autopiloty si dnes již můžete koupit, jen o tom ze strany automobilek nikde není moc psáno z legislativních důvodů.














Zvenčí vypadá prototyp RS7 s autopilotem jako obyčejné Audi, uvnitř je však plné nových technologií
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nejnovější články
Němci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
před 11 hodinamiJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
včeraSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
včeraLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
včera
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha