Audi Q5 Hybrid 2012: facelift i pro benzin-elektrickou verzi

Faceliftované Audi Q5 se představilo světu již v dubnu, o verzi Hybrid ale zatím padly pouze slovní zmínky. Toto jsou první fotky jejího inovovaného provedení.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Audi Q5 Hybrid 2012: facelift i pro benzin-elektrickou verzi

25.5.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Audi Q5 Hybrid 2012: facelift i pro benzin-elektrickou verzi

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Faceliftované Audi Q5 se představilo světu již v dubnu, o verzi Hybrid ale zatím padly pouze slovní zmínky. Toto jsou první fotky jejího inovovaného provedení.

Odhalení osvěžené Q5, jak už je letos skoro pravidlem, proběhlo z hlediska Audi předčasně, žádná velká bomba z toho ale stejně nebyla. Vůz dostal pouze pár vizuálních změn a lehce upravenou techniku - skutečné novinky jako přiostřené SQ5 a SQ5 TDI si Němci nechali na později.

Od té doby jsme mohli inovovaný vůz vidět ještě na spoustě nových fotek a pár videích, ani v jednom případě ale nebylo ke spatření hybridní provedení, jenž bylo ve formě předprodukčního konceptu odhaleno již v roce 2010 a v mezičase se propracovalo i do prodeje. Automobilka ale zmínila, že se facelift dotkne i této varianty a pokud jste tedy čekali právě na její snímky, dočkali jste se dnes.

Ani tentokrát nebudete žasnout nad kreativitou ingolstadtských designérů, vůz ale přece jen vypadá na pohled odlišněji než běžné verze. Dostal totiž výrazná nová litá kola, které jej vizuálně ozvláštňují, jinak se ale změny drží známého kopyta - vepředu se vůz může pochlubit lehce přepracovaným nárazníkem, jinak tvarovanou maskou chladiče se specifickým žebrováním a novými hlavními světlomety. Vzadu pak schytal nová světla a jiný nárazník s novými koncovkami výfuků. Pár drobných odlišností lze čekat i uvnitř, tam ale zatím nevidíme.

Pod kapotou se už v souladu s předchozím avízem nezměnilo zhola nic, a tak pohon nadále zajišťuje benzinový motor 2,0 TSI s výkonem nejvýše 155 kW (211 koní) a elektromotor s maximálně 33 kW (45 koní) a 211 Nm. Kombinovaný výkon obou jednotek činí až 180 kW (245 koní) a dynamika vozu tomu odpovídá - z 0 na 100 km/h zrychlí za 7,1 s a dosáhne rychlosti až 222 km/h, což na dvoutunové minimonstrum není úplně marné. Podobně lze hovořit o spotřebě paliva, která v kombinovaném cyklu činí 6,9 litru benzinu na 100 km.

K řešení pohonu má smysl dodat, že jako zdroj energie používá krom benzinu také Li-ion akumulátory o skromné kapacitě 1,3 kWh. Přesto dokáže na plně nabité baterie Q5 Hybrid urazí až 3 kilometry na čistě elektrický pohon, samotný elektromotor je pak schopen vůz rozjet až na 100 km/h.

Dosavadní Q5 Hybrid byla v Německu k mání za cenu 53 900 Eur, tedy něco přes 1,35 milionu Kč. Nepředpokládáme, že by s faceliftem měla zamířit kamkoli jinam.


Audi Q5 Hybrid 2012: facelift i pro benzin-elektrickou verzi - 1 - Audi Q5 Hybrid 2012 01Audi Q5 Hybrid 2012: facelift i pro benzin-elektrickou verzi - 2 - Audi Q5 Hybrid 2012 02Audi Q5 Hybrid 2012: facelift i pro benzin-elektrickou verzi - 3 - Audi Q5 Hybrid 2012 03Audi Q5 Hybrid 2012: facelift i pro benzin-elektrickou verzi - 4 - Audi Q5 Hybrid 2012 04Audi Q5 Hybrid 2012: facelift i pro benzin-elektrickou verzi - 5 - Audi Q5 Hybrid 2012 05Audi Q5 Hybrid 2012: facelift i pro benzin-elektrickou verzi - 6 - Audi Q5 Hybrid 2012 06
Audi Q5 Hybrid se pro rok 2012 také dočkalo vizuálních inovací, technika zůstvává na svém

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše