Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi RS5 DTM 2014: loňský vítěz po lehké revizí opět cílí na vrchol
5.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Závodní verze německého kupé dostala nová zrcátka, zavěšení kol, boční spoilery a zadní blatníky. Ambice či motorový prostor se nemění.
Pokud na letošním ženevském autosalonu přijde řeč na motorsport, pak se dozajista bude točit hlavně kolem Le Mans. Výstaviště Palexpo hostí minulé i budoucí hvězdy legendárního vytrvalostního závodu. Vedle toho se ovšem také stává svědkem debutů speciálů určených pro Německé mistrovství cestovních vozů známé pod zkratkou DTM. Mnichovské BMW M4 jsme si již představili, nyní přichází řada na jeho největšího konkurenta, Audi RS5.
Zatímco model s ledvinkami a vrtuli je zcela nový, RS5 je evolucí loňského vozu. Ve srovnání s minulou sezónou přijede s lehce pozměněnou aerodynamikou. Nová jsou zpětná zrcátka, přibyly boční spoilery a zadní blatníky prošly revizí. Vedle toho se vpředu objevuje výplet čelní masky imitující včelí plástve a přeprofilované vstupy vzduchu, které mají lépe zásobovat motor a brzdy čerstvým vzduchem.
Tyto změny jsou samozřejmě jen minoritní, podle Stefana Aichera, šéfa designu divize Audi Sport, „jsou pravidla DTM velmi striktní. A protože se musíme pohybovat na velmi úzkém prostoru, je třeba doslova hodinářské práce.“ Proto se vyjma výše zmíněného oproti loňskému roku jen lehce pozměnilo zavěšení přední i zadní nápravy.
Vůbec poprvé se zrevidované Audi RS5 DTM zakousne do asfaltu na konci března, kdy jsou v plánu testy na Hungaroringu. Další pak proběhnou v polovině dubna na Hockenheimu, kde se zároveň 4. května odehraje i začátek letošní sezóny. Do té čtyři kruhy zasáhnou s osmi vozy rozdělenými mezi tři týmy (dva dostane loňský vítěz Audi Sport Team Phoenix).
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo ze Ženevy.
Audi RS5 DTM se pro letošní sezónu změnilo jen v detailech. Výkon s největší pravděpodobností zůstal na loňských 466 koních
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
včera - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024 - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Le Mans: Lídry jsou Martin, Roberts a Holdago 11:15
- Časový program Le Mans 2024 včera 15:00
- Le Mans - pevná součást kalendáře Grand Prix včera 09:00
- Mash Scrambler 50: retro scrambler pro začátečníky včera 08:00
- Nová pravidla od roku 2027 7.5.2024
Nejnovější články
- Smutná doba: Nový safety car pro elektrické formule je rychlejší než samotné formule, to jsme tu ještě neměli
před 2 hodinami - Rusové konečně zahájili prodej motorky, která doprovází Putinovu limuzínu. Je tak drahá, že i těch vznikne jen pár
před 4 hodinami - BMW a Mercedes se děsí toho, že jim EU chce pomoci, veřejně ji prosí, ať to nedělá
před 5 hodinami - Jaguar Land Rover začal posílat zákazníkům přes 4 tisíce Kč za měsíc, aby vůbec měli na pojištění svých aut
před 7 hodinami - Legenda Chevroletu po 60 letech končí bez nástupce, přednost před ní dostal elektromobil s pětinovými prodeji
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva