Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi RS6 a RS7 performance: 605 koní z továrny, stovka za 3,7 s, 305 km/h
22.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá dvojka dostala do vínku posílený V8 s nímž ji i na 305 km/h musí zastavit omezovač. Mimo to dorazil i snížený podvozek či agresivnější vzhled.
Audi v průběhu léta odhalilo nový model S8 plus, který do vínku dostal kromě agresivnějšího vzhledu také modifikovaný čtyřlitrový osmiválec TFSI. Tato pohonná jednotka zásobovala všechna čtyři kola 605 koňmi a 750 Newtonmetry, což se podepsalo na lepší jízdní dynamice. Jelikož stejný motor slouží také pod kapotou Audi RS6 Avant a RS7, dalo se očekávat, že i tato dvojice se dočká obdobné rošády. Na potvrzení této domněnky jsme přitom dlouho čekat nemuseli, neboť automobilka verze nazvané „performance“ odhalila právě dnes.
Jak tedy již bylo uvedeno výše, oba vozy mohou počítat s výkonem 605 koní a točivým momentem 750 Nm, který je ovšem k dispozici pouze krátkodobě. Standardem je 700 Nm. Stovku přitom RS6 i RS7 zdolají již za 3,7 sekundy, tedy o dvě desetiny rychleji než základní provedení. Ještě lepší je následná dynamika, neboť rychlost 200 km/h je pokořena za 12,1 sekundy, tedy o čtrnáct desetin dříve než u běžných modelů. Nejvyšší rychlost sice končí na obligátní dvěstěpadesátce, s paketem Dynamic však může narůst na 280 či 305 km/h.
Vyššího výkonu dosáhli technici Audi především za pomoci nové mapy pohonné jednotky, která počítá s vyššími otáčkami a větším plnícím tlakem turbodmychadel. Systém COD, který dokáže při částečném zatížení deaktivovat polovinu válců, však zůstává zachován. Počítat tedy máme u kombíku s normovanou spotřebou 9,6 litru na sto kilometrů, zatímco liftback je papírově o jednu desetinu paliva úspornější. Emise CO2 pak činí 223 g/km, respektive 221 g/km.
Od pohonné jednotky se můžeme přesunout k osmistupňovému automatu Tiptronic s pádly řazení pod kůží obšitým volantem, který je jedinou volbou. Stejně jako systém pohonu všech kol quattro, jenž za optimálních podmínek posílá 60 procent výkonu na zadní nápravu, která může být spražena se sportovním diferenciálem. Jeho součástí je pak aktivní vektorování točivého momentu mezi vnějším a vnitřním kolem.
Dále můžeme zmínit sportovní podvozek snížený vůči standardu o 20 milimetrů, který je ovšem možné nahradit adaptivní technikou Dynamic Ride Control. Mezi příplatky nechybí ani progresivní řízení s variabilním převodem, tlačítko RS umožňující přepínání mezi jednotlivými řidičskými režimy Auto, Comfort, Dynamic a Individual je však již součástí základní výbavy.
Po stránce exteriérové dostaly modely RS6 Avant performance a RS7 performance do vínku především 21palcová litá kola, která u kombíku obouvají ve všech rozích pneumatiky o rozměru 285/30, u liftbacku pak o rozměru 275/30. Standardem jsou ventilované odlehčené brzdy, za příplatek je ale možné sáhnout po karbon-keramických kotoučích.
Dále lze zmínit ještě lehce přeprofilované nárazníky, jiný výplet čelní masky či nové boční prahy. Přibyly také metalické doplňky lakované matně titanovým odstínem, zatímco paletu barev rozšířil exkluzivní modrý odstín Ascari. Veškeré další modifikace však již souvisí s interiérem, kam se nastěhovala sportovní sedadla čalouněná kombinací kůže a Alcantary.
Opomenout pak nesmíme ještě na kontrastní švy, karbonové dekory či specifický přístrojový štít, tím nám ale novinky končí. Dodat tak můžeme pouze cenu pro německý trh, která startuje na sumě 117 000 Eur (cca 3 169 000 Kč) v případě kombíku nebo na částce 121 700 Eur (3 296 000 Kč) u liftbacku. Prodej začíná již v listopadu.
























Výkon 605 koní dostalo jak Audi RS6 Avant performance...
...tak i RS7 performance. Oba modely tak pokoří stovku již za 3,7 sekundy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
28.4.2025Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho včera 23:23
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey včera 10:00
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejčtenější články
Zlobil? Šéf Seatu po kritických slovech na adresu elektromobilů a EU náhle s okamžitou platností skončil
1.4.2025Uniklý ceník příplatků Bugatti Tourbillon ukazuje, jak moc jsme všichni chudí, kupec Ferrari by neměl ani na lepší lak
1.4.2025Tohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
1.4.2025Giugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
1.4.2025Pokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
1.4.2025
Živá témata na fóru
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.29. 21:40 - jerry
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha