Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi zvažuje vlastní hypersport, konkurenci Mercedesu-AMG Project One
6.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
U německého koncernu se sice šetří, ovšem jen na některých místech. Divize Audi Sport má evidentně pořádně povolené opratě a její šéf toho hodlá využít.
Koncern VW Group se navenek snaží dávat najevo, že najel na extrémně úsporný program. Zrušena byla účast Volkswagenu ve WRC, Audi opustilo závody Le Mans. Také se bude citelně propouštět, to vše kvůli Dieselgate. Nicméně taková je pouze jedna strana mince, ta druhá nám odhaluje kupříkladu až půlmiliardové roční platy některých manažerů.
Kromě toho se zdá, že na nově vzniklou divizi Audi Sport, která nahradila předchozí oddělení Quattro GmbH, nemají škrty jediný vliv. Její šéf Stephan Winkelmann již před časem uvedl, že stávající sedmičlenné portfolio dozná během pouhých 18 měsíců rozšíření na více než dvojnásobné množství. Tím ale expanze divize zodpovědné za modely RS zdaleka nemá skončit.
Winkelmann se nechal slyšet, že zvažuje příchod hypersportu, který by se v nabídce značky postavil nad R8 V10 a který by konkuroval očekávanému Mercedesu-AMG Project One. Tento model by vznikl v omezeném množství a samozrřejmě by mu nechyběl pohon všech kol quattro.
Šéf nové divize, který dříve působil ve vedení Lamborghini, dále prozradil pouze tolik, že „přicházím od značky, kde jsme již v minulosti něco takového udělali a nastavili jsme zcela novou úroveň... pokud tedy přijde řeč na velmi limitovaný vůz s vysokou cenou, který nám zároveň i otestuje hodnotu naší značky, pak si myslím, že je to dobrý nápad.“
Je otázkou, jakou návaznost by novinka měla na závodní aktivity značky, neboť program WEC je u ledu a ve Formuli E Audi teprve začíná, nicméně dle Winkelmanna máme plně otevřené a navíc značně široké pole. Může jít totiž klidně o odkaz na legendární předválečné stříbrné šípy, na vozy GT3 či na onu hybridní či elektrickou budoucnost.
Co je ovšem překvapivé, tento model by nebyl nikterak spřízněn s Lamborghini, aby došlo k redukci nákladů. Jak je tedy patrné, u koncernu VW Group se skutečně šetří jen někdy a někde. I když zároveň musíme také dodat, že pouhá Winkelmannova přání nemusí nutně stát za zrodem hypersportu s logem Audi. Valnou váhu ale asi mít budou.
Audi zvažuje hypersport, který by se postavil nad R8 V10
Mohlo by jít i o jistou formu náhrady za nedávno zrušené R8 e-tron
Zdroj: CarAdvice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
před 10 hodinami - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
včera - Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
včera
Nejčtenější články
- Číňané ukázali výrobu auta, které vypadá i jede jako Porsche, ale stojí jako Škoda. Dělají ho skoro jen roboti, vydrží?
8.4.2024 - Moderní sexy kombík Volva je slušný držák a rodinný tank, přesto ho ojetý kvůli mánii okolo SUV koupíte levně
8.4.2024 - V Rusku vyvinuli úplně nový spalovací motor. Jdou tak proti běhu dějin, svět aut jím ale nezmění
8.4.2024 - BMW po letech ukázalo dosud utajovaný prototyp s monstrózním motorem 6,7 V16, mohla to být pořádná bestie
8.4.2024 - Fiasko s elektromobily se Hertzu vrací jako bumerang, firma se kvůli nim snížila k velmi pochybným praktikám
9.4.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva