Až přímé srovnání nové Octavie se starší ukazuje, jak velký skok Škoda udělala

Neuvěřitelně staře rázem vypadá jen před pár lety výrazně faceliftovaná Octavia třetí generace. Novinka vedle ní boduje každým detailem, zvenčí i uvnitř.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Až přímé srovnání nové Octavie se starší ukazuje, jak velký skok Škoda udělala

16.11.2019 | Petr Prokopec

Neuvěřitelně staře rázem vypadá jen před pár lety výrazně faceliftovaná Octavia třetí generace. Novinka vedle ní boduje každým detailem, zvenčí i uvnitř.

O nové Škodě Octavia se nejspíše bude mluvit ještě dlouho. Proč? Pro celý svět možná sice jde jen o malý krůček, pro mladoboleslavskou automobilku se však jedná o zásadní posun. Stačí totiž vedle sebe dát snímky třetí a čtvrté generace, a rázem je patrné, že rozvor sice zůstal shodný, ovšem jinak nezůstal kámen na kameni. Jak jsme přitom zmínili již dříve, design české novinky není až tak úplně originální, neboť zvenčí připomene nedávné modely Audi a uvnitř zase pár let staré Mercedesy. Jako letitý ale vůbec nevypadá, právě naopak začala náhle archaickým dojmem působit předchůdkyně.

Je přitom možná až paradoxní, že pro třetí generaci vyznívá srovnání nejlépe při pohledu zepředu, a to vlastně díky dvojitým světlometům. Ty dodávají Octavii špetku moderny, bez které by rázem působila přesně tak, jak by vedení koncernu VW Group požadovalo. Tedy jako nízkonákladová značka. Novinka oproti tomu převzala čelní masku Škody Scala, na kterou navazují jednolitá a úzká světla. Jelikož přitom kapota působí jako výrazně se svažující, budí Octavia dojem nízkého a širokého vozu.

Pozvolna se můžeme přesunout na bok, kde je třeba pozornost věnovat hlavně zadnímu sloupku. Do toho daleko výrazněji zasahuje boční okno a navozuje dojem většího sklonu. Octavia nyní vypadá spíše jako čtyřdveřové kupé než sedan, což má na svědomí i zvýšení boční linie Tornado propojující přední a zadní světla. Dveře z toho důvodu rozbíjí více křivek a prolisů než dosud. Znovu je pak třeba zmínit dojem nízkého vozu, jakkoliv čtvrtá generace fakticky do výšky narostla, a to z 1 465 na 1 470 milimetrů.

Dynamičtější styl kromě toho napomáhá maskovat větší převisy, liftback totiž povyrostl to délky o 19 a kombík o 22 mm. Je ovšem třeba zmínit, že právě posun boční linie a užší prosklení si vyžádalo příchod větších litých kol. Není tedy překvapivé, že Škoda začala pro tento model nabízet i devatenáctky, které byly dříve vyhrazeny pouze variantě RS. Povinným minimem se tak nově stávají alespoň osmnáctky, bez nich bude Octavia působit daleko horším dojmem.

Dostáváme se k zádi, kde jsou rozdíly největší. Není přitom podstatné, zda jste větším fanouškem liftbacku či kombíku, v obou případech vypadá třetí generace rázem jak několik dekád starý vůz. Novinka se oproti tomu neztratí ani na parkovišti plném aut prémiových značek, za čímž stojí jak světlomety formující opět tradiční písmeno „C“, tak nápis Škoda nahrazující logo uprostřed víka karoserie. Značka tak ani nemusela vsadit na prolisy v okolí registrační značky.

Zajímavé je, že uvnitř Octavia stárne o trochu lépe než zvenčí. Interiér třetí generace ani po letech nepůsobí vyloženě zastaralým dojmem, jakkoliv tu máme řadu tlačítek a otočných ovladačů, které již neupřednostňuje soudobá móda. U novinky je tak většina funkční přístupná skrze centrální dotykový displej, byť Škoda u vyšších úrovní multimédií přichází i s praktickou pomocnou lištou.

Podtrženo sečteno, novinka vyhrává na plné čáře, to se ale dalo čekat. Nicméně Škoda se vytáhla daleko více, než kdokoliv byť jen doufal. Právě proto je nová Octavia zavalena chválou, přičemž i Němci by ji brali dokonce raději než spřízněný Volkswagen Golf, který by měl mít navrch. Očekávat lze tedy nemalé koncernové rozbroje, to ale není až tak důležité. Novinka je totiž venku a vůbec bychom se nedivili, kdyby změnila názor na Škodu i u lidí, kteří ji dosud bytostně nesnášeli.


Až přímé srovnání nové Octavie se starší ukazuje, jak velký skok Škoda udělala - 1 - Skoda Octavia 2019 treti versus ctvrta generace 01Až přímé srovnání nové Octavie se starší ukazuje, jak velký skok Škoda udělala - 2 - Skoda Octavia 2019 treti versus ctvrta generace 02Až přímé srovnání nové Octavie se starší ukazuje, jak velký skok Škoda udělala - 3 - Skoda Octavia 2019 treti versus ctvrta generace 03Až přímé srovnání nové Octavie se starší ukazuje, jak velký skok Škoda udělala - 4 - Skoda Octavia 2019 treti versus ctvrta generace 04Až přímé srovnání nové Octavie se starší ukazuje, jak velký skok Škoda udělala - 5 - Skoda Octavia 2019 treti versus ctvrta generace 05Až přímé srovnání nové Octavie se starší ukazuje, jak velký skok Škoda udělala - 6 - Skoda Octavia 2019 treti versus ctvrta generace 06Až přímé srovnání nové Octavie se starší ukazuje, jak velký skok Škoda udělala - 7 - Skoda Octavia 2019 treti versus ctvrta generace 07Až přímé srovnání nové Octavie se starší ukazuje, jak velký skok Škoda udělala - 8 - Skoda Octavia 2019 treti versus ctvrta generace 08Až přímé srovnání nové Octavie se starší ukazuje, jak velký skok Škoda udělala - 9 - Skoda Octavia 2019 treti versus ctvrta generace 09Až přímé srovnání nové Octavie se starší ukazuje, jak velký skok Škoda udělala - 10 - Skoda Octavia 2019 treti versus ctvrta generace 10Až přímé srovnání nové Octavie se starší ukazuje, jak velký skok Škoda udělala - 11 - Skoda Octavia 2019 treti versus ctvrta generace 11Až přímé srovnání nové Octavie se starší ukazuje, jak velký skok Škoda udělala - 12 - Skoda Octavia 2019 treti versus ctvrta generace 12Až přímé srovnání nové Octavie se starší ukazuje, jak velký skok Škoda udělala - 13 - Skoda Octavia 2019 treti versus ctvrta generace 13Až přímé srovnání nové Octavie se starší ukazuje, jak velký skok Škoda udělala - 14 - Skoda Octavia 2019 treti versus ctvrta generace 14Až přímé srovnání nové Octavie se starší ukazuje, jak velký skok Škoda udělala - 15 - Skoda Octavia 2019 treti versus ctvrta generace 15Až přímé srovnání nové Octavie se starší ukazuje, jak velký skok Škoda udělala - 16 - Skoda Octavia 2019 treti versus ctvrta generace 16
Nová Škoda Octavia válcuje předchozí generaci v každém směru. Dokonce natolik, že jí palce nahoru dávají i lidé, kteří dosud mladoboleslavské značce na chuť nepřišli

Foto: Škoda Auto

Petr Prokopec

Reklama

Autobazar

zobrazit vše

Reklama