BAIC třídy E: jméno Éčka, design Béčka, technika Smartu

Čínský partner automobilky Mercedes dokázal recyklovat dva staré modely naprosto odlišných segmentů a vytvořit z něj novinku se jménem třetího.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

BAIC třídy E: jméno Éčka, design Béčka, technika Smartu

26.4.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

BAIC třídy E: jméno Éčka, design Béčka, technika Smartu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Čínský partner automobilky Mercedes dokázal recyklovat dva staré modely naprosto odlišných segmentů a vytvořit z něj novinku se jménem třetího.

Čtení našich článků o čínských automobilkách a jejich produktech může někdy vyvolávat menší zmatky. Třeba při představení konceptu elektromobilu Denza EV jsme se zmínili, že vznikl v rámci společného projektu značek Build Your Dreams (BYD) a Mercedes. Kdo ale pozorně četl text o nové limuzíně BAIC C90L, možná se v souvislosti s první zprávou pozastavil nad větou, že Beijing Automotive Industry Holding (BAIC) je také partnerem Mercedesu.

Ač člověku odchovanému v přirozeném tržním prostřední může připadat divné, že třeba koncern Daimler AG hraje nejdříve na jednu stranu a pak se zjistí, že i na druhou, zde je to v pořádku. Čína ještě stále funguje na systému plánovaného hospodářství řízeného komunistickou stranou a slovo konkurence má zde poněkud jiný význam. Pokud chtějí západní automobilky vstoupit na jejich území s výrobní linkou, jinak než ve společném podniku s čínským partnerem se jim to nepodaří. Chcete více továren? Ale jistě, v tomto kantonu se můžete spojit s jinou společností. Komunisté to zkrátka vzali podle Machiavelliho „účel světí prostředky“, hlavně když to sype.

Od zákazníku BAIC by to v nejbližší době opravdu něco hodit mohlo. Nově mají k dispozici (v ceně v přepočtu od 165 do 270 tisíc korun) pro Evropana poněkud schizofrenně pojmenovaný model „třídy E“. Ještě rozpolcenější to ale začne být, když se na tohle Éčko podíváte detailněji.

Na první pohled byste řekli, že se díváte na minulou generaci třídy B s decentně přepracovanými detaily a jiným logem. Správně, až na to, že řada E nestojí na sendvičové platformě, ale využívá mnohem jednodušší podlahovou plošinu Smartu Forfour. Jak asi víte, na starém kontinentu to byl slušný propadák. ForFour se vyráběl pouze v letech 2004 až 2006. Pokud jste se někdy náhodou zamysleli, jak dopadla jeho platforma, tady máte odpověď.

Protože ForFour měl společný základ s momentálně dosluhujícím sesterským Coltem, teď už snad nepřekvapí, že se pod kapotou třídy B stojící na Smartu a pojmenované řada E objevily pohonné jednotky Mitsubushi MIVEC. BAIC E130 dostal třináctistovku s výkonem 99 koní, silnější verze E150 je zase poháněná čtyřválcem 1,5 litru o výkonu 113 koňských sil.

O možném exportu do EU nemáme ani náznaky, pokud nám je ale známo, po ztroskotání záměru odkoupit evropskou divizi koncernu General Motors a jeho automobilku Opel se BAIC do Evropy zrovna nehrne.


BAIC třídy E: jméno Éčka, design Béčka, technika Smartu - 1 - BAUC E150 01BAIC třídy E: jméno Éčka, design Béčka, technika Smartu - 2 - BAUC E150 02BAIC třídy E: jméno Éčka, design Béčka, technika Smartu - 3 - BAUC E150 03BAIC třídy E: jméno Éčka, design Béčka, technika Smartu - 4 - BAUC E150 04BAIC třídy E: jméno Éčka, design Béčka, technika Smartu - 5 - BAUC E150 05BAIC třídy E: jméno Éčka, design Béčka, technika Smartu - 6 - BAUC E150 06BAIC třídy E: jméno Éčka, design Béčka, technika Smartu - 7 - BAUC E150 07BAIC třídy E: jméno Éčka, design Béčka, technika Smartu - 8 - BAUC E150 08BAIC třídy E: jméno Éčka, design Béčka, technika Smartu - 9 - BAUC E150 09BAIC třídy E: jméno Éčka, design Béčka, technika Smartu - 10 - BAUC E150 10
Zvnějšku béčko, uvnitř Smart a jméno po třídě E

Zdroj: autoblog.it, carnewschina.com

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.