Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 520d a 518d dostaly také nový dvoulitrový diesel, obě jsou silnější
18.9.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Nabídnout nový, silnější a papírově úspornější diesel do sedanu a kombíku BMW řady 5 byl očekávaný krok. Oproti „dvojce” jej ale najdeme i v 518d.
Jen chvíli po kupé řady 2 dostane nový čtyřválcový turbodiesel TwinPower Turbo také pětkové BMW. Nový motor přijde hned ve dvou variantách - slabší 518d a silnější 520d. Doby, kdy poslední dvě čísla u BMW označovala objem, jsou dávno pryč, takže vězte, že za jiným výkonem hlavnĚ spíše elektronika; objem zůstává na dvou litrech.
Slabší 518d se na fotogalerii ukázalo v šedém sedanu a nabídne 150 koní a 360 Nm, tedy o 7 koní více, než zvládal starší motor označovaný rovněž jako 18d. Stejně jako v případě dvojkového kupé, i tady je cílem zejména nižší spotřeba - novinka má papírově zvládnout 100 km v kombinovaném režimu za 4,3 litru nafty, tedy s emisemi 115 g CO2/km. A nepochybujte, že o ně tady jde především.
Silnější varianta, označená jako 520d, má na fotografii karoserii kombi. Výkonově na tom bude stejně jako v 220d, na kola tedy pošle 190 koní a 400 Nm, o 6 koní a 20 Nm více než starší motor. Na 100 km v kombinovaném režimu má spálit 4,5 litru nafty na 100 km a tedy jezdit s emisemi 121 g CO2 na kilometr.
Oba motory budou moci v útrobách pětkového BMW být spřaženy s šestistupňovým manuálem nebo osmistupňovým automatem, který znamená oproti manuálu o setinku, resp. dvě rychlejší sprint na stovku - tedy 9,4, resp. 7,7 vteřiny. Také snižuje papírovou spotřebu - u 518d na 4,2 litru a u 520d na 4,1 litru. To platí pro sedany; kombíky si mají říct o asi půllitr navíc ke všem hodnotám. Něco také přihodí čtyřkolka xDrive, se kterou je k mání verze 520d.
Nové motory v tuto chvíli vstupují na německý trh. Na ten český se jistě také dostane, jen to bude ještě chvíli trvat. Výraznou změnu ceny neočekáváme, i když pár Eur navíc by Mnichov za vyšší výkon zejména u 520d chtít mohl.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014.





Nové motory pod kapotami pětkových BMW zvenčí nepoznáte, označení jsou stejná
























Varianta 518d nabídne 150 koní a 360 Nm zadní nápravě




























Silnější 520d pošle 190 koní a 400 Nm i na všechna kola
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” si ve sprintu s otočkou namazalo na chleba veškerou konkurenci, i když s ním nikdo neměl odvahu soutěžit
včera
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
6.11.2025
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Nejnovější články
Dosud neznámá firma stvořila neuvěřitelné Ferrari, na jaké by si už Italové netroufli. Roků práce ale může rychle začít litovat
včera
První elektrický Rolls-Royce je už takový propadák, že na něj automobilka musela začít nabízet slevy
včera
Stellantis v Evropě nabídne drsný sen českých zahrádkářů, neúspěchy konkurentů ho zjevně neodradily
včera
Dány zachvátila panika kvůli čínským autobusům MHD, které lze přes zadní vrátka potají vzdáleně ovládat, mají je také
včera
„Bugatti pro chudé” si ve sprintu s otočkou namazalo na chleba veškerou konkurenci, i když s ním nikdo neměl odvahu soutěžit
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
