Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 520d a 518d dostaly také nový dvoulitrový diesel, obě jsou silnější
18.9.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Nabídnout nový, silnější a papírově úspornější diesel do sedanu a kombíku BMW řady 5 byl očekávaný krok. Oproti „dvojce” jej ale najdeme i v 518d.
Jen chvíli po kupé řady 2 dostane nový čtyřválcový turbodiesel TwinPower Turbo také pětkové BMW. Nový motor přijde hned ve dvou variantách - slabší 518d a silnější 520d. Doby, kdy poslední dvě čísla u BMW označovala objem, jsou dávno pryč, takže vězte, že za jiným výkonem hlavnĚ spíše elektronika; objem zůstává na dvou litrech.
Slabší 518d se na fotogalerii ukázalo v šedém sedanu a nabídne 150 koní a 360 Nm, tedy o 7 koní více, než zvládal starší motor označovaný rovněž jako 18d. Stejně jako v případě dvojkového kupé, i tady je cílem zejména nižší spotřeba - novinka má papírově zvládnout 100 km v kombinovaném režimu za 4,3 litru nafty, tedy s emisemi 115 g CO2/km. A nepochybujte, že o ně tady jde především.
Silnější varianta, označená jako 520d, má na fotografii karoserii kombi. Výkonově na tom bude stejně jako v 220d, na kola tedy pošle 190 koní a 400 Nm, o 6 koní a 20 Nm více než starší motor. Na 100 km v kombinovaném režimu má spálit 4,5 litru nafty na 100 km a tedy jezdit s emisemi 121 g CO2 na kilometr.
Oba motory budou moci v útrobách pětkového BMW být spřaženy s šestistupňovým manuálem nebo osmistupňovým automatem, který znamená oproti manuálu o setinku, resp. dvě rychlejší sprint na stovku - tedy 9,4, resp. 7,7 vteřiny. Také snižuje papírovou spotřebu - u 518d na 4,2 litru a u 520d na 4,1 litru. To platí pro sedany; kombíky si mají říct o asi půllitr navíc ke všem hodnotám. Něco také přihodí čtyřkolka xDrive, se kterou je k mání verze 520d.
Nové motory v tuto chvíli vstupují na německý trh. Na ten český se jistě také dostane, jen to bude ještě chvíli trvat. Výraznou změnu ceny neočekáváme, i když pár Eur navíc by Mnichov za vyšší výkon zejména u 520d chtít mohl.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014.
Nové motory pod kapotami pětkových BMW zvenčí nepoznáte, označení jsou stejná
Varianta 518d nabídne 150 koní a 360 Nm zadní nápravě
Silnější 520d pošle 190 koní a 400 Nm i na všechna kola
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
28.3.2024 - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! včera 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» 28.3.2024
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- VW představil znak na auto, který má zabránit střetům se zvěří. A přísahá, že nejde o aprílový žert
před 47 minutami - Firma předělávající spalovací auta na elektrická se kompletně zhroutila, David Beckham v ní utopil skoro půl miliardy
před 2 hodinami - Majitel po 23 letech prodal překrásné BMW M5 E39 dráž, než ho kdysi koupil nové, s ikonou jezdil zadarmo
před 3 hodinami - Ferrari si nechalo patentovat revoluční řešení spalovacího motoru, snadno obejde i tlaky na elektrifikaci všeho
včera - VW up! se vrátil ze záhrobí. Tohle je Geparda a není to aprílový žert, zadní kola nemá jen naoko
včera
Živá témata na fóru
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.30. 05:19 - brnenska.odchytova
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 23:22 - Honza z Krumlova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.29. 21:52 - Vrooom
- Onboard videa 03.29. 19:45 - Truck Daškam
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 03.29. 19:17 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 03.29. 17:41 - pavproch
- Pneu koutek 03.29. 15:37 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan