BMW M1 se opět dostalo do řečí, možná se vrátí díky hybridnímu sporťáku i8

Nová řada mnichovské automobilky nepřinesla pouze nižší spotřebu paliva, ale především odlehčené materiály. A ty jsou pro sportovní model ideálem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

BMW M1 se opět dostalo do řečí, možná se vrátí díky hybridnímu sporťáku i8

13.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

BMW M1 se opět dostalo do řečí, možná se vrátí díky hybridnímu sporťáku i8

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nová řada mnichovské automobilky nepřinesla pouze nižší spotřebu paliva, ale především odlehčené materiály. A ty jsou pro sportovní model ideálem.

BMW M GmbH momentálně vyvíjí nové generace modelů X5 M a X6 M, díky čemuž nemá kapacity na další novinky. To ovšem neznamená, že by o nich šéf divize Dr. Friedrich Nitschke nemohl spekulovat. Momentálně se tak znovu do řečí dostala nová generace supersportu M1, jež by konkurovala Audi R8 a Mercedesu SLS AMG (respektive jeho nástupci AMG GT). O jejím znovuzrození se sice hovořilo již v minulosti, nyní ovšem mnichovská automobilka konečně má k dispozici podloží, na kterém může svou novinku vystavět. Zajímavé přitom je, že k tomu přispělo BMW i8.

Elektromotoru pod kapotou M1 se ovšem neobávejte, řeč je nyní o kompozitních materiálech, které jsou pro stavbu lehkého sportovního vozu Alfou i Omegou. „S modelem i8 jsme ukázali, co umíme. Je to přitom zcela nový krok... krok do budoucna, díky kterému bychom v rámci divize M mohli využít některé díly a technologie,“ dodává Nitschke. Zároveň však jedním dechem potvrzuje, že finální rozhodnutí ještě nepadlo.

Šéf divize ovšem rovněž naznačuje, že zmíněné zkušenosti by značce mohli pomoci v deklasování konkurence. „Myslím, že modely „M“ a „i“ jsou vrcholy v nabídce BMW. S prvními jsme uspěli na závodní dráze, s druhými pak v rámci redukce spotřeby paliva. A jelikož veškeré jejich technologie spadají pod jednu střechu, můžeme je použít při vývoji nových konceptů, to je naše výhoda.“

Dá se tedy předpokládat, že minimálně systém start/stop a rekuperaci brzdné energie na palubě zvažovaného modelu M1 dostaneme, ať již chceme nebo ne. Otázkou je ovšem pohonná jednotka - v tomto směru se ovšem loni spekulovalo o BMW M8, které by bylo duchovním nástupcem „eM-jedničky“ a jež by pod kapotou nabídlo 4,4litrový osmiválec o minimálním výkonu 600 koní.

Ani tento fakt prozatím nebyl potvrzen, přestože hmotností okolo 1 250 kilogramů by zmíněný model dokonale zapadl do výše zmíněné rovnice. Uvidíme tedy, jak se v příštích měsících správní rada BMW rozhodne. Jak ovšem Nitschke dodává, sportovní divize po nové generaci M1 touží a je připravena okamžitě začít s vývojem.


BMW M1 se opět dostalo do řečí, možná se vrátí díky hybridnímu sporťáku i8 - 1 - BMW M1 Hommage 2008 01BMW M1 se opět dostalo do řečí, možná se vrátí díky hybridnímu sporťáku i8 - 2 - BMW M1 Hommage 2008 02BMW M1 se opět dostalo do řečí, možná se vrátí díky hybridnímu sporťáku i8 - 3 - BMW M1 Hommage 2008 03BMW M1 se opět dostalo do řečí, možná se vrátí díky hybridnímu sporťáku i8 - 4 - BMW M1 Hommage 2008 04BMW M1 se opět dostalo do řečí, možná se vrátí díky hybridnímu sporťáku i8 - 5 - BMW M1 Hommage 2008 05BMW M1 se opět dostalo do řečí, možná se vrátí díky hybridnímu sporťáku i8 - 6 - BMW M1 Hommage 2008 06BMW M1 se opět dostalo do řečí, možná se vrátí díky hybridnímu sporťáku i8 - 7 - BMW M1 Hommage 2008 07BMW M1 se opět dostalo do řečí, možná se vrátí díky hybridnímu sporťáku i8 - 8 - BMW M1 Hommage 2008 08BMW M1 se opět dostalo do řečí, možná se vrátí díky hybridnímu sporťáku i8 - 9 - BMW M1 Hommage 2008 09BMW M1 se opět dostalo do řečí, možná se vrátí díky hybridnímu sporťáku i8 - 10 - BMW M1 Hommage 2008 10BMW M1 se opět dostalo do řečí, možná se vrátí díky hybridnímu sporťáku i8 - 11 - BMW M1 Hommage 2008 11BMW M1 se opět dostalo do řečí, možná se vrátí díky hybridnímu sporťáku i8 - 12 - BMW M1 Hommage 2008 12BMW M1 se opět dostalo do řečí, možná se vrátí díky hybridnímu sporťáku i8 - 13 - BMW M1 Hommage 2008 13BMW M1 se opět dostalo do řečí, možná se vrátí díky hybridnímu sporťáku i8 - 14 - BMW M1 Hommage 2008 14BMW M1 se opět dostalo do řečí, možná se vrátí díky hybridnímu sporťáku i8 - 15 - BMW M1 Hommage 2008 15BMW M1 se opět dostalo do řečí, možná se vrátí díky hybridnímu sporťáku i8 - 16 - BMW M1 Hommage 2008 16BMW M1 se opět dostalo do řečí, možná se vrátí díky hybridnímu sporťáku i8 - 17 - BMW M1 Hommage 2008 17BMW M1 se opět dostalo do řečí, možná se vrátí díky hybridnímu sporťáku i8 - 18 - BMW M1 Hommage 2008 18BMW M1 se opět dostalo do řečí, možná se vrátí díky hybridnímu sporťáku i8 - 19 - BMW M1 Hommage 2008 19BMW M1 se opět dostalo do řečí, možná se vrátí díky hybridnímu sporťáku i8 - 20 - BMW M1 Hommage 2008 20BMW M1 se opět dostalo do řečí, možná se vrátí díky hybridnímu sporťáku i8 - 21 - BMW M1 Hommage 2008 21BMW M1 se opět dostalo do řečí, možná se vrátí díky hybridnímu sporťáku i8 - 22 - BMW M1 Hommage 2008 22BMW M1 se opět dostalo do řečí, možná se vrátí díky hybridnímu sporťáku i8 - 23 - BMW M1 Hommage 2008 23
BMW M1 bylo před několika lety připomenuto konceptem Hommage. Ten nakonec svými tvary přispěl ke vzniku hybridu i8 - ten by nyní naopak mohl posloužit ke zrodu nové generace M1

Zdroj: Car Advice

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše