Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW M1 se opět dostalo do řečí, možná se vrátí díky hybridnímu sporťáku i8
13.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová řada mnichovské automobilky nepřinesla pouze nižší spotřebu paliva, ale především odlehčené materiály. A ty jsou pro sportovní model ideálem.
BMW M GmbH momentálně vyvíjí nové generace modelů X5 M a X6 M, díky čemuž nemá kapacity na další novinky. To ovšem neznamená, že by o nich šéf divize Dr. Friedrich Nitschke nemohl spekulovat. Momentálně se tak znovu do řečí dostala nová generace supersportu M1, jež by konkurovala Audi R8 a Mercedesu SLS AMG (respektive jeho nástupci AMG GT). O jejím znovuzrození se sice hovořilo již v minulosti, nyní ovšem mnichovská automobilka konečně má k dispozici podloží, na kterém může svou novinku vystavět. Zajímavé přitom je, že k tomu přispělo BMW i8.
Elektromotoru pod kapotou M1 se ovšem neobávejte, řeč je nyní o kompozitních materiálech, které jsou pro stavbu lehkého sportovního vozu Alfou i Omegou. „S modelem i8 jsme ukázali, co umíme. Je to přitom zcela nový krok... krok do budoucna, díky kterému bychom v rámci divize M mohli využít některé díly a technologie,“ dodává Nitschke. Zároveň však jedním dechem potvrzuje, že finální rozhodnutí ještě nepadlo.
Šéf divize ovšem rovněž naznačuje, že zmíněné zkušenosti by značce mohli pomoci v deklasování konkurence. „Myslím, že modely „M“ a „i“ jsou vrcholy v nabídce BMW. S prvními jsme uspěli na závodní dráze, s druhými pak v rámci redukce spotřeby paliva. A jelikož veškeré jejich technologie spadají pod jednu střechu, můžeme je použít při vývoji nových konceptů, to je naše výhoda.“
Dá se tedy předpokládat, že minimálně systém start/stop a rekuperaci brzdné energie na palubě zvažovaného modelu M1 dostaneme, ať již chceme nebo ne. Otázkou je ovšem pohonná jednotka - v tomto směru se ovšem loni spekulovalo o BMW M8, které by bylo duchovním nástupcem „eM-jedničky“ a jež by pod kapotou nabídlo 4,4litrový osmiválec o minimálním výkonu 600 koní.
Ani tento fakt prozatím nebyl potvrzen, přestože hmotností okolo 1 250 kilogramů by zmíněný model dokonale zapadl do výše zmíněné rovnice. Uvidíme tedy, jak se v příštích měsících správní rada BMW rozhodne. Jak ovšem Nitschke dodává, sportovní divize po nové generaci M1 touží a je připravena okamžitě začít s vývojem.
BMW M1 bylo před několika lety připomenuto konceptem Hommage. Ten nakonec svými tvary přispěl ke vzniku hybridu i8 - ten by nyní naopak mohl posloužit ke zrodu nové generace M1
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
včera - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
27.4.2024 - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024
Nejčtenější články
- Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
29.3.2024 - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
29.3.2024 - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
29.3.2024 - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
29.3.2024 - Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
29.3.2024
Živá témata na fóru
- Politický koutek 04.28. 22:21 - Lachende Bestien
- Onboard videa 04.28. 22:14 - Lachende Bestien
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.28. 21:54 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 04.28. 21:02 - Brus
- Elektromobily a vse kolem nich 04.28. 20:01 - Stepan
- VZKAZY 04.27. 16:45 - řidičBOB
- Audi A6 C7 převodovky 04.27. 09:49 - Snowman000
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus