Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW M550d xDrive, X5 M50d a X6 M50d: dieselová M jsou tu
26.1.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ video) BMW odhalilo první vozy z řady M Performance, dle očekávání s novým naftovým motorem - třikrát přeplňovaným třílitrem.
Že umí v Mnichově stavět celkem slušné motory a to nejen benzínové, o tom snad mnoho lidí nepochybuje. I tak ale nemá jejich novinka mezi sériovými naftovými agregáty obdoby a samotný pan Rudolf D. by asi koukal, co se dá vydolovat z třílitrové jednotky, když víte, jak na to.
Nový řadový šestiválec má výkon 381 koní při 4 000 až 4 4000 ot./min. a nejvyšší točivý moment 740 newtonmetrů od 2 000 do 3 000 ot./min. a to znamená, že informátoři skutečně vynesli správná čísla. Automobilka rovněž uvádí, že jejich celohliníkový šestiválec nazvaný „M Performance TwinPower Turbo” zvládne maximálních 5 400 otáček za minutu. Aby se konstruktéři dopracovali k těmto hodnotám, použili vstřikování common-rail pracující s tlakem až 2 200 barů, piezo-elektrické injektory a tři turbodmychadla s variabilní geometrií rozváděcích lopatek (jak jsme ostatně rozváděli už dříve).
Šestiválec je spřažen s osmistupňovou automatickou převodovkou ZF s modifikovaným softwarem schopným podle firmy řadit ještě rychleji než dosud a zatím (dost možná i navždy) výlučně s pohonem všech kol. Pro začátek se tato pohonná jednotka objeví v modelech M550d xDrive (sedan i Touring), X5 M50d a X6 M50d. A dokáže skutečné divy.
Pětková limuzína se na 100 km/h dostane za 4,7 sekundy (jen o 0,4 s později než M5) a podle oficiálních norem ji na 100 km stačí jen 6,3 litru nafty. Kombík bude ve stejném režimu požadovat o deci navíc a k dosažení stovky potřebuje o dvě desetinky více času. Ani obě SUV si nevedou špatně - X5 to má za 5,4 vteřiny a 7,5 l/100 km a X6 za 5,3 sekundy a 7,7 l. Maximální rychlost je u všech verzi digitálně přiškrcena na obligátních 250 km/h.
Jak jsme vás informovali už minule při představení praotce nové generace přiostřených modelů - BMW M535i E28, nová řada strojů M Performance nemá být postavena pouze na výkonnějších motorech. Mnichov upřesňuje, že tyto vozy do jednoho dostaly specificky naladěné zavěšení kol, což v tomto případě obnáší nové tlumiče a pružiny (vzadu je má pouze sedan, zbytek využívá vzduchové pérování s automatickou regulací výšky), upravené všechny standardní i volitelné systémy řízení podvozku včetně modifikované charakteristiky servotroniku s hydraulickým (nikoli elektrickým) posilovačem řízení a přepracované silentbloky motoru i převodovky. Podle BMW vše v zájmu lepší kontroly především bočních sil při sportovní jízdě.
Modely M Performance dostanou kromě lepší standardní výbavy také spoustu komponentů a optických doplňků, které z větší části vychází ze známých M Paketů. K modelům M550d a X5 dostanete bez příplatku devatenáctipalcová kola, X6 má sériově dvacítky. Nezbytná jsou rovněž loga M, která najdete prakticky po celém voze včetně motoru, volantu, páky voliče či prahových lišt.
A chcete vědět, kolik to všechno stojí? Ano, BMW to vypustilo sakum-prdum i s ceníkem. Za M550d xDrive dáte 88 900 euro (cca 2,26 milionu Kč), Touring pořídíte za 91 950 euro (cca 2,34 milionu Kč), BMW X5 M50d vyjde na 92 600 euro (cca 2,35 milionu Kč) a X6 M50d 94 950 euro (cca 2,41 milionu Kč). Zatím jsou to ceny pro německý trh, ale ty naše budou maximálně přepočítané podle o něco vyššího než aktuálního kurzu.
Kompletní galerie oficiálních snímků BMW M550d xDrive
O správnosti použít u dieselu logo M se budou vést spory patrně hodně dlouho, nicméně schopnost akcelerace na stovku za 4,7 sekundy je docela působivá
Kompletní galerie oficiálních snímků BMW X5 M50d a X6 M50d
V případě modelu X6 byl představen rovněž facelift, ale o tom něco najdete v samostatném článku
Oficiální video s dieselovými modely BMW M Performance
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 3 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před hodinou - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 2 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 3 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 4 hodinami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva