Reklama

Bugatti ukazuje, kam až lze zajít při odlehčování těch nejdražších aut světa

Snižování hmotnosti aut je drahé, zvláště od určité chvíle. Když jde ale o vůz v ceně desítek milionů Kč, rezervy se hledají ještě docela snadno..
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Bugatti ukazuje, kam až lze zajít při odlehčování těch nejdražších aut světa

6.3.2018 | Petr Prokopec | 13 příspěvků

Snižování hmotnosti aut je drahé, zvláště od určité chvíle. Když jde ale o vůz v ceně desítek milionů Kč, rezervy se hledají ještě docela snadno..

Prakticky již od příchodu Bugatti Chiron se mluví o speciálních edicích, kterými by tento stroj laťku posunul už tak vysoko nasazenou laťku ještě o stupeň výše. Jednou z nich měla být i ostřejší verze, však právě tou se předchozí Veyron začal pyšnit pár let po svém zrodu. Provedení Super Sport tehdy dostalo nejen přepracovaný bodykit, ale také o poznání vyšší výkon. Tak daleko ovšem nový hypersport z Molsheimu zatím nezašel nezašel - na ženevském autosalonu byl dnes odhalen Chiron „pouze“ ve verzi Sport.

Novinka dostala stejné hnací ústrojí jako standardní provedení, motor tedy nadále produkuje 1 500 koní. Namísto navyšování výkonu se totiž Bugatti zaměřilo na snižování hmotnosti a navýšení ovladatelnosti. Máme tu tedy odlehčená kola, tenčí skla a daleko více karbonových komponentů. Z uhlíkových vláken jsou přitom i stěrače (!), což je u produkčních aut světové prvenství. Vůči konvenčním jsou o 77 procent lehčí a ukazují, kde všude lze také hledat úspory hmotnosti.

Tato dieta snížila hmotnost o 18 kilogramů, což není zrovna velká porce. Jelikož však Chiron celkově atakuje dvě tuny, počítá se každá úspora, zvláště při jízdě po okruhu. Tomu ostatně automobilka přizpůsobila podvozek, který počítá s tužšími tlumiči. Překalibrováno bylo rovněž řízení, zatímco pohon všech kol nově disponuje vektorováním točivého momentu. Testovací okruh Nardo tak Chiron Sport zvládá objet o pět sekund rychleji než základ, třebaže zrovna tady o technické trati nemůže být řeč.

Jen u mechanických úprav ale nezůstalo. Pozměněn byl také zevnějšek, neboť nová edice je k mání pouze s omezenou paletou barev. Pro čelní partie lze zvolit modrý, červený, stříbrný nebo tmavě šedý odstín, záď pak naplno odhaluje strukturu jednotlivých karbonových vláken. Masku chladiče pak zdobí číslice „16“, jenž odkazuje na počet válců za sedadly. Dozadu se pak ještě nastěhovala čtveřice kulatých koncovek výfukového potrubí.

Přesunout se můžeme do interiéru, který má svým temným pojetím navodit sportovnější atmosféru. Bugatti přitom použilo u některých ovladačů anodizovaný hliník, jenž doplnil mix Alcantary, kůže a karbonu. Stejně jako v rámci exteriéru se také uvnitř může objevit dvoubarevné téma, za příplatek však automobilka nabízí i celočerné provedení. Stejným směrem pak ostatně mohou zamířit venkovní detaily, třeba logo „EB“ usazené na zádi.

Tím nám proměna končí, přičemž Bugatti již blíže nespecifikovalo, zda bude Chiron Sport k mání pouze v omezeném množství či jen po určitou dobu. Víme ovšem, že první exempláře by k majitelům měly dorazit ještě letos. Cena přitom vůči základu narostla na 3,26 milionu dolarů (cca 67,3 mil. Kč), což představuje zdražení o nemalých 660 000 USD (13,6 mil. Kč). Pochybujeme ovšem, že odradí byť jen jediného zájemce...

Bugatti ukazuje, kam až lze zajít při odlehčování těch nejdražších aut světa - 1 - Bugatti Chiron Sport Zeneva 2018 zive 01Bugatti ukazuje, kam až lze zajít při odlehčování těch nejdražších aut světa - 2 - Bugatti Chiron Sport Zeneva 2018 zive 02Bugatti ukazuje, kam až lze zajít při odlehčování těch nejdražších aut světa - 3 - Bugatti Chiron Sport Zeneva 2018 zive 03Bugatti ukazuje, kam až lze zajít při odlehčování těch nejdražších aut světa - 4 - Bugatti Chiron Sport Zeneva 2018 zive 04Bugatti ukazuje, kam až lze zajít při odlehčování těch nejdražších aut světa - 5 - Bugatti Chiron Sport Zeneva 2018 zive 05
Bugatti Chiron Sport naživo v Ženevě

Bugatti ukazuje, kam až lze zajít při odlehčování těch nejdražších aut světa - 6 - Bugatti Chiron Sport 2018 prvni sada 01Bugatti ukazuje, kam až lze zajít při odlehčování těch nejdražších aut světa - 7 - Bugatti Chiron Sport 2018 prvni sada 02Bugatti ukazuje, kam až lze zajít při odlehčování těch nejdražších aut světa - 8 - Bugatti Chiron Sport 2018 prvni sada 03Bugatti ukazuje, kam až lze zajít při odlehčování těch nejdražších aut světa - 9 - Bugatti Chiron Sport 2018 prvni sada 04Bugatti ukazuje, kam až lze zajít při odlehčování těch nejdražších aut světa - 10 - Bugatti Chiron Sport 2018 prvni sada 05Bugatti ukazuje, kam až lze zajít při odlehčování těch nejdražších aut světa - 11 - Bugatti Chiron Sport 2018 prvni sada 06Bugatti ukazuje, kam až lze zajít při odlehčování těch nejdražších aut světa - 12 - Bugatti Chiron Sport 2018 prvni sada 07Bugatti ukazuje, kam až lze zajít při odlehčování těch nejdražších aut světa - 13 - Bugatti Chiron Sport 2018 prvni sada 08Bugatti ukazuje, kam až lze zajít při odlehčování těch nejdražších aut světa - 14 - Bugatti Chiron Sport 2018 prvni sada 09Bugatti ukazuje, kam až lze zajít při odlehčování těch nejdražších aut světa - 15 - Bugatti Chiron Sport 2018 prvni sada 10Bugatti ukazuje, kam až lze zajít při odlehčování těch nejdražších aut světa - 16 - Bugatti Chiron Sport 2018 prvni sada 11Bugatti ukazuje, kam až lze zajít při odlehčování těch nejdražších aut světa - 17 - Bugatti Chiron Sport 2018 prvni sada 12Bugatti ukazuje, kam až lze zajít při odlehčování těch nejdražších aut světa - 18 - Bugatti Chiron Sport 2018 prvni sada 13Bugatti ukazuje, kam až lze zajít při odlehčování těch nejdražších aut světa - 19 - Bugatti Chiron Sport 2018 prvni sada 14Bugatti ukazuje, kam až lze zajít při odlehčování těch nejdražších aut světa - 20 - Bugatti Chiron Sport 2018 prvni sada 15Bugatti ukazuje, kam až lze zajít při odlehčování těch nejdražších aut světa - 21 - Bugatti Chiron Sport 2018 prvni sada 16Bugatti ukazuje, kam až lze zajít při odlehčování těch nejdražších aut světa - 22 - Bugatti Chiron Sport 2018 prvni sada 17Bugatti ukazuje, kam až lze zajít při odlehčování těch nejdražších aut světa - 23 - Bugatti Chiron Sport 2018 prvni sada 18
Verze Sport se musí spokojit se standardními 1 500 koňmi. Vůči základnímu modelu je ale o 18 kilo lehčí, zároveň se chlubí tužším podvozkem. Na okruhu Nardo je tak o pět sekund rychlejší

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 13 příspěvků

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše