Čech si pohrál s Dacií Duster, z SUV udělal divoce vyhlížející kombík

Rumunský stroj je na poměry moderních SUV relativně vysoký, to ale neznamená, že takový musí zůstat. Rostislav Prokop si vzal do parády jeho první generaci a poslal ji na počítači k zemi tak moc, že vypadá spíš jako kombi.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Čech si pohrál s Dacií Duster, z SUV udělal divoce vyhlížející kombík

20.9.2019 | Petr Prokopec

Rumunský stroj je na poměry moderních SUV relativně vysoký, to ale neznamená, že takový musí zůstat. Rostislav Prokop si vzal do parády jeho první generaci a poslal ji na počítači k zemi tak moc, že vypadá spíš jako kombi.

Designér na volné noze Rostislav Prokop proslul tím, že posílá auta k zemi. Nedělá to tak, že by je vyhazoval z letadla a následně jim měřil akceleraci během volného pádu. Místo toho využívá možností počítačových programů a snižuje světlou výšku na minimum. Jelikož jej navíc takový tuning kromě práce nic nestojí, nezůstává pouze u podvozků, ale zároveň přidává také na agresivitě pomocí rozšířených bodykitů. Takto si podává stará i nová auta bez ohledu na značku.

Naposledy jeho schopnýma rukama prošla Dacia Duster, která se z relativně vysokého SUV změnila spíše na kombík. Pro svou kreaci navíc použil litá kola, která běžně používá Bugatti Chiron a spolu s nimi dorazilo i nízkoprofilové obutí, celý komplet se ale přesto jen stěží vejde do klenutých blatníků. Vše samozřejmě na oko působí naprosto skvěle, ovšem s ničím jiným než s hladkým asfaltem by si takto upravený Duster rázem nerozuměl.

Dokládá to i pohled na světlou výšku, která - jak se dá očekávat - byla podstatným způsobem zredukována. Mimo to dorazily i výraznější boční prahy, stejně jako jsou nové nárazníky. A přehlédnout se nedá ani enormní zadní křídlo s neobvyklým uchycením. Vyvedeno je v černé barvě, která ideálně kontrastuje se zbytkem karoserie s bronzovým lakem.

Díky tvaru zadních světel a absenci výdechů za předními koly je evidentní, že Prokop si podal první generaci. De facto si tedy pro svou práci vybral horší základ, nový model je přeci jen o něco stylovější, hlavně s ohledem na poupravený sklon čelního okna či jiná světla. Dost by nás proto zajímalo, jak by jeho kreace vypadala ve chvíli, kdyby „dárcovským vozem“ byla generace druhá. Na to si ale zřejmě musíme počkat.

Ve hvězdách je rovněž skutečnost, zda se Prokopovými návrhy někdo nechá inspirovat a posune Duster podobným směrem také v reálu. Zatím o tom ale nemáme žádné zprávy. Je však více než jisté, že dotyčný by kromě vzhledu měl hodit očkem také po motorovém prostoru. S ohledem na divoký bodykit je standardní ústrojí nedostačující. Ideálním kandidátem by byla jednotka z Renaultu Mégane RS, s níž by dorazilo přes 250 koní.


Čech si pohrál s Dacií Duster, z SUV udělal divoce vyhlížející kombík - 1 - Dacia Duster 2019 Rostislav Prokop 01Čech si pohrál s Dacií Duster, z SUV udělal divoce vyhlížející kombík - 2 - Dacia Duster 2019 Rostislav Prokop 02Čech si pohrál s Dacií Duster, z SUV udělal divoce vyhlížející kombík - 3 - Dacia Duster 2019 Rostislav Prokop 03Čech si pohrál s Dacií Duster, z SUV udělal divoce vyhlížející kombík - 4 - Dacia Duster 2019 Rostislav Prokop 04Čech si pohrál s Dacií Duster, z SUV udělal divoce vyhlížející kombík - 5 - Dacia Duster 2019 Rostislav Prokop 05
Dacia Duster první generace se dočkala značného snížení a rozšířeného bodykitu, zatím jen na počítači

Zdroj: Rostislav Prokop@Instagram

Petr Prokopec

Reklama
Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše