Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Bugatti Chiron ukázalo, na jakou rychlost se rozjede na dráze dlouhé jen 1,6 km
14.9.2019 | Mirek Mazal
Na omezeném prostoru se teprve ukáže, jak rychlý Chiron ve skutečnosti je. I tak omezená vzdálenost mu stačila, aby se s lehkostí rozjel až na rychlost atakující metu 370 km/h.
Po značkou Bugatti vždy vznikala jedna z nejvýjimečnějších aut světa a posledních několik dekád není výjimkou. Už model EB110 z 90. let byl nejrychlejší na světě, Veyron se stal první sériovkou, která pokořila 400 km/h a také současný Chiron se snaží bourat rychlostní rekordy. Automobilka sice tvrdí, že v tom už nebude pokračovat, ale moc ji to nevěříme, snaha dělat ta nejlepší auta z nejlepších je součástí její DNA a maximální rychlost je jedním z jasných měřítek.
Jízda prototypu Chironu Super Sport 300+ rychlostí přesahující 490 km/h se pěkně vyjímá na papíře, ale k čemukoli běžně dosažitelnému bude mít daleko i poté, co značka pustí tento stroj do omezené výroby - VW vám bude muset na chvíli půjčit svůj Ehra-Lessien, abyste si více jak 440 km/h zkusili. V podstatě běžně dosažitelné schopnosti „základního” Chironu jsou lépe vidět v testu, kdy řidič z dlouhé chvíle přijede na volnou plochu a sešlápne pravý pedál na podlahu. Cvičení bez náročných příprav, specifických podmínek nebo upravených částí vozu představí přirozené možnosti sériového provedení.
Čtyřikrát přeplňovaný šestnáctiválec je hoden obdivu. Neposedné stádo 1 500 koní (1 103 kW) výkonu a 1 600 Nm točivého moment putuje přes sedmistupňový automat na pneumatiky obou náprav, které polykají asfalt s nevídanou lačností. Jeden z historických vrcholů automobilové techniky tak při startu z místa dosáhne na jediné míli (1,6 km) rychlosti až 365,639 km/h, jako by se nechumelilo.
Téměř 370 km/h bylo změřeno na Johnny Bohmer Proving Grounds, jinak vzletové a přistávací dráze pro letadla. Rafička tachometru připomínala pohybem otáčkoměr obyčejných aut, přitom neukazovala otáčky, ale nehorázně zvyšující se tempo doprovázené gravitačním přetížením až 1,5 G. Na tak omezeném prostoru skoro otočit rychloměr Chironu je teprve něco, co si zaslouží potlesk.
Bugatti Chiron stačí dráha jen 1,6 km, aby se s lehkostí rozjelo na více jak 366 km/h
Zdroj: Johnny Bohmer Proving Grounds@Youtube
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před hodinou - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
před 3 hodinami - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
před 4 hodinami - Zánovní Octavia Combi se spoustou výbavy, 180 koňmi a 4x4 může být vaše za cenu, za jakou vám Škoda brzy neprodá ani Fabii
před 5 hodinami - Vrcholné Subaru po 36 letech končí. Bývalo hitem, nakonec ale i takové auto pro „konzervy” dostihly trendy
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva