Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Chevrolet Corvette motor uprostřed nedostane, alespoň ne v produkční verzi
17.3.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Tadge Juechter, šéfinženýr Chevy Corvette, popřel motor uprostřed v „jeho” stroji. Je s ním prý spojeno příliš mnoho kompromisů.
Spekulace o tom, že příští Chevrolet Corvette bude mít motor uprostřed, tu s námi jsou už dlouho. Není se co divit, snaha konkurovat evropským supersportům je u Corvette nepopiratelná. Tentokrát ale byly spekulace o radikální změně velmi dobře živeny, asi nejúčinněji se o to postarala testovací mula, která měla příď a záď australského ute, ale prostřední část z Corvette C7.
Tadge Juechter, šéfinženýr Chevroletu Corvette, nicméně tyto řeči rázně utíná oficiálním prohlášením, že nic jako Corvette s motorem uprostřed nebude. Hovořil o tom v online talk show Autoline After Hours, kde rozebral také detaily aerodynamiky nové Corvette C7 Z06 a rozhovořil se i o tom, proč je stroj jako Z06 k mání i s automatickou převodovkou.
Veškeré spekulace o motoru uprostřed však popřel a dodal, že se ho lidi často ptají, proč se brání motoru uprostřed. „Zkoumali jsme motor uprostřed jako alternativu pro sedmou generaci a vždycky jsme říkali, že jakmile bude auto jako celek lepší s motorem uprostřed, postavíme ho,” uvedl na adresu radikální změny koncepce Corvette.
„Motor uprostřed vyžaduje spoustu kompromisů. Když se podíváte na závodní seriály celého světa, všude jsou motory uprostřed. Pokud všechno, o co vám jde, jsou výkony, dává smysl umístit motor za řidiče. Pokud se stále bavíme o autě, které může fungovat i jako auto na každý den, na dlouhé trasy a zároveň excelovat na trati a nabízet sílu skutečně dostupnou, je spousta dalších věcí, které musíte zohlednit, abyste dosáhli optima,” vysvětlil Juechter, proč má Corvette motor vpředu. Ferrari je na tom prý podobně - zatímco 458 a 488 mají motor uprostřed, California, „použitelnější” Ferrari, má motor vpředu.
Moderátor John McElroy později připomněl detroitský autosalon, na kterém se bavil s Bobem Lutzem, bývalým šéfem General Motors, a Donaldem Runklem, bývalým vedoucím pokročilého vývoje u Chevroletu. Oba se podle něj shodli na tom, že vzniknou studie Corvette s motorem uprostřed, prototypy, možná i funkční stroj - proto snad výše zmíněná testovací mula - ale že v sériové výrobě nikdy nic takového nebude.
Podle Juechtera je to také do značné míry otázka financí - na otázku, zda někdy přijdou s konkurentem pro Ford GT, odpověděl - jistě trochu nadneseně - ve smyslu, že pokud týmu někdo pošle miliardy dolarů, klidně udělají cokoliv. Nechtěl však hovořit o Corvette C8 Z06, protože udělat něco takového bez svolení je - zcela pochopitelně - překročení pravomocí, za které by mohl být odejit.
Kompletní, více než hodinu dlouhý díl Autoline After Hours je ke shlédnutí níže. Potřebujete rozumět dobře anglicky, ale v první půlhodině, kdy je přítomen i Tadge Juechter, se o nové Corvette C7 Z06 dozvíte skutečně hodně.
Tadge Juechter, šéfinženýr Chevroletu Corvette...
... detailně hovoří o Corvette C7 Z06
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Na Sachsenringu začal letošní šampionát IDM včera 20:00
- Účastníci IDM v SBK a SSP včera 15:00
- BMW ASA: automatické řazení pro motocykly včera 13:13
- Grand Prix Kazachstánu odložena na pozdější termín včera 11:46
- IDM letos bez Michala Práška 2.5.2024
Nejnovější články
- Jen dekádu staré elektromobily předčasně umírají „v chudobě”, majitelce Tesly původně za miliony zbylo jen 58 tisíc
před 8 hodinami - Němci vyzkoušeli Škodu Octavia IV jako ojetinu, smysl dává hlavně s démonizovaným motorem
před 10 hodinami - Dodge se znovu pokouší ukončit výrobu auta kvůli jeho obřímu motoru V8, i když si ho loňský rok koupil rekordní počet lidí
před 11 hodinami - Škoda chystá závodní elektrický Enyaq, to už je opravdu tragédie v přímém přenosu
včera - Fisker padá stále níž, poškozená auta má opravovat díly z vraků a vyřazených vývojových vozů
včera
Živá témata na fóru
- Volkswagen obecne 05.04. 00:53 - mattonecz
- Politický koutek 05.04. 00:26 - mattonecz
- Rychlodotazy 05.03. 22:01 - HondaMan
- Onboard videa 05.03. 12:52 - řidičBOB
- BMW Divize 05.03. 08:37 - pavproch
- Octavia 3, golf, passat, leon, focus - benzín, cca 2016 05.03. 07:26 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 05.03. 06:53 - honziss
- Dříve M135i, nyní ///M2 05.02. 22:38 - Eda