Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën C3 WRC 2017 odhalen, je agresivnější, výkonnější i lehčí
20.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Nová pravidla umožňují zvednout výkon na 380 koní, poslat dolů hmotnost o 25 kg a použít širší karoserii. Nová C3 WRC má vše z toho.
Nad moderní podobou motorsportu hořekujeme poměrně často. Pokud se zadíváte třeba na současnou Formuli 1, pak asi pochopíte, proč tomu tak je. Zodpovědní činitelé vzali královskou motoristickou disciplínu a učinili z ní válku vysavačů plnou laciných předjížděcích manévrů. Jak jsme si navíc mohli nedávno ukázat, neutrpěl tu jen zvuk a sportovní férovost - downsizingem v motorovém prostoru a dalšími regulemi utrpěla také rychlost. Výsledkem tak show, kvůli které se nehodláme v neděli vracet dříve z chat či koupališť k televizním obrazovkám.
Existuje však podnik, který se rozhodl jít proti proudu, a tím je světový šampionát v rallye. WRC totiž od příštího roku mění pravidla, ovšem nikoliv směrem k horšímu. Možná i překvapivě je tomu právě naopak, neboť dle šéfa šampionátu Olivera Ciesly došlo k rozsáhlému průzkumu mezi fanoušky. Ti si vyžádali větší vizuální agresivitu, více výkonu i hluku, a to skutečně dostanou. Vedení WRC totiž dospělo ke shodě se zástupci FIA i jednotlivých týmů.
Prvním odhaleným vozem pro sezónu 2017 se přitom stává Citroën C3 WRC. Ten jsme si mohli prohlédnout již dříve, byť pod nánosem kamufláže. Ta je ovšem nyní pryč, i když i tento krok má svá „ale”. Francouzská automobilka totiž dodává, že momentálně máme tu čest pouze s konceptem. Zároveň však jedním dechem zmiňuje, že soutěžní model nebude až tak výrazně odlišný a už koncept bude pochopitelně odpovídat novým regulím.
K upsizingu pohonné jednotky sice nedošlo, pročež lze i nadále počítat s příchodem přeplňovaného 1,6litrového čtyřválce. Průměr restriktorů turbodmychadla byl ovšem zvýšen na 36 milimetrů, pročež agregát produkuje zhruba 380 koní, tedy o nějakých 80 více, než dává k dobru stávající soutěžák. Navíc nezůstane jen u vyššího výkonu, klesat bude také hmotnost, a to o 25 kilogramů. Dosud přitom pravidla umožňovala minimum v podobě 1 200 kg.
Další modifikace jsou spojeny se vzhledem, pravidla totiž umožnila nárůst do délky i šířky. C3 WRC tak nyní měří 4 150 milimetrů, tedy o 55 mm více než předchůdce. Tato porce jde přitom na vrub čelního nárazníku a prominentnějšího zadního křídla. Onen nárazník, stejně jako zadní kousek, navíc mohou být širší, neboť pravidla povolují až 1 875 milimetrů v bocích. Zvětšen byl také rozchod kol a povolena je i elektronická kontrola diferenciálu.
Ve výsledku lze tak od nového speciálu očekávat mnohem větší přítlak, rychlost, hluk i zlepšenou ovladatelnost. Obdobným způsobem samozřejmě bude koncipována také konkurence, pročež WRC nejspíše zláká více fanoušků než kdy v posledních letech. Pro Citroën se tím mění i uvažování celé automobilky, jejíž silniční vozy z těch okruhových příliš neprofitovaly. Nová C3 ale má kráčet jiným směrem a možná se dočká vskutku ostrého provedení.
Je tu však jeden háček, jenž spočívá v odštěpené luxusní značce DS. Ta totiž nedávno spustila novou divizi Performance, která by v rámci francouzské automobilky měla zastřešovat veškeré silniční sportovní aktivity. Vývoj ostřejších modelů totiž není levný, a s logem DS by mohla být spojena vyšší cena, jenž by vylepšila návratnost investic Citroënu. Jsme tedy vskutku zvědavi, jaké oddělení vně Citroënu nakonec dostane přednost
Momentálně tak již jen dodáme, že první vystoupení sériového C3 WRC můžeme očekávat v lednu 2017 na Rallye Monte Carlo. Pro Citroën se de facto bude jednat o návrat, neboť aktuálně brázdí světová kolbiště právě varianta DS3. Francouzi jsou přitom po Lancii druhým nejúspěšnějším konstruktérem všech dob, neboť získali již 94 vítězství a osm mistrovských pohárů. Většina z toho jde přitom na vrub Sébastiena Loeba.
Nový Citroën C3 WRC bude výkonnější, hlučnější, lehčí a také vizuálně agresivnější
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024 - Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
6.5.2024
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli auto od Xiaomi se vzhledem i dynamikou Porsche za cenu Škody. Je prý jen dobře, že se sem nedováží
včera - Oprava nepatrného ťukance na elektrickém Rivianu vyšla majitele tak draho, že místo ní mohl mít celé nové auto
včera - Němečtí rodiče odmítají domácí auta jako vozy pro rodinu, v anketě s 25 tisíci respondenty dali přednost Škodě
včera - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Ex-manažer Audi promluvil: Firma vsadila na špatného koně, ignoruje zákazníky, zabíjí klíčová auta a utápí se v byrokracii
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 05.08. 00:37 - HondaMan
- Auto pro kapelu za cca. 100k Kč 05.07. 23:55 - volfi
- Samosvorné diferenciály pro BMW 05.07. 23:16 - Předseda
- Policejní kontroly a měření 05.07. 21:47 - Spectral
- Volkswagen obecne 05.07. 21:13 - řidičBOB
- Politický koutek 05.07. 21:00 - řidičBOB
- BMW Divize 05.07. 20:10 - Vrooom
- Onboard videa 05.07. 20:00 - M.Z.