Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën C3 WRC 2017 plně odhalen, máme i kompletní specifikace
22.12.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Aerodynamika nového soutěžáku byla ovlivněna okruhovými speciály WTCC. Zároveň se zlepšil poměr výkonu a hmotnosti na 3,1 kg na koně.
Tak už je na světě i poslední tovární účastník nadcházejícího nového šampionátu ve světové rallye. Po Fordu Fiesta, Hyundai i20 a Toyotě Yaris se nám nyní plně představil i Citroën C3 WRC, který taktéž následuje pozměněná pravidla. Již na první pohled je to patrné z agresivněji provedené karoserie. Ta byla rozšířena až na 1 875 milimetrů - jen pro srovnání tedy dosahuje stejných rozměrů jako mnohem mohutnější Audi A6.
Zatímco hlavní pozornost poutá především rozměrné dvojité zadní křídlo, středobodem aerodynamiky je přední nárazník zahrnující splitter a boční stabilizátory. Zajišťuje vyšší přítlak na přední nápravě, čímž potlačuje nedotáčivost. Výdechy nad blatníky odvádí horký vzduch od brzd a z podběhů, což brání víření a vzniku vztlaku.
Vzadu se o maximalizaci přítlaku stará prodloužený difuzor zasazený do nově profilovaného nárazníku. Citroën kvůli soutěžím odehrávajícím se na sněhu či šotolině kladl velký důraz na bytelnost. Pro tyto podniky se počítá s 15palcovými litými koly, pro asfalt bude C3 WRC osazeno 18palcovými ráfky. Pneumatiky vždy dodá Michelin.
Technický ředitel značky Laurent Fregosi řekl, že díky zkušenostem nabraným u Citroënu C-Elysée WTCC „nebylo potřeba začínat od čistého listu papíru. Testovali jsme možnosti pomocí metody CFD (Computational Fluid Dynamics) a poté jsme vyrazili do větrného tunelu se 40procentní zmenšeninou. Výsledky nás vedly k novým tvarům, které jsme následně znovu mnohokráte otestovali.“
Fregosi dále uvádí, že pokrok by byl mnohem razantnější, pokud by tým dostal více času. Tím naráží na změny v rámci Citroënu. Nové C3 WRC totiž nahrazuje model DS3 WRC, tedy vůz separátní značky, byť spadající pod stejnou alianci. Z toho důvodu se de facto jedná pro Citroën o návrat do světa rallye, s čím jsou spojena i nemalá očekávání.
„Z určitých komentářů je zjevné, že mnoho lidí očekává, že C3 WRC bude rychlé již od prvních okamžiků. Na našich bedrech ledy leží nemalý tlak. Tým ovšem pravděpodobně není v tomto prostředí zabydlen tak jako dříve, budeme tak potřebovat trochu času na návrat do kondice. Ale stejně jako vždy se nebudeme držet zpátky,“ uvádí šéf týmu Yves Matton.
V několika podnicích v průběhu roku 2017 by chtěl vyhrát, následující sezónu by Citroën už chtěl domů přivézt „přinejmenším jeden světový titul“. Dosud přitom na konto značky spadá 8 výher v šampionátu a 96 dílčích vítězství, přičemž většinu z nich má na svědomí Sébastien Loeb, některé pak Sébastien Ogier.
Místo nich se nově za volant posadí hned čtveřice posádek Kris Meeke/Paul Nagle, Craig Breen/Scott Martin, Stéphane Lefebvre/Gabin Moreau a šejk Khalid Al Qassimi/Chris Patterson. Ta poslední zmiňovaná je zde ale hlavně kvůli sponzoringu, značná část peněz týmu totiž pochází z Abú Dhabí, kde byl nový soutěžní speciál odhalen.
Stejně jako konkurence i Citroën C3 WRC má pod kapotou přeplňovanou jedna-šestku. Při tlaku turbodmychadel nastaveným na 2,5 baru má výkon 380 koní a točivý moment 400 Nm. Hmotností vozu je 1 190 kilogramů (respektive 1 350 kg s posádkou na palubě).
Oproti předchůdci byl vylepšen poměr výkonu a hmotnosti z 3,8 na 3,1 kg na koně. Auto tedy jistě bude rychlejší než dříve, to ale také platí pro rivaly. Nelze odhadovat, kdo bude příští sezóně dominovat. Rozhodně ale bude divácky atraktivnější.












Citroën C3 WRC počítá stejně jako konkurence díky změně pravidel s vyšším výkon i agresivnějším bodykitem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
před 9 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Tesla odhalila své nové levné modely. Za docela malou slevu jim toho chybí víc, než by vám bylo milé
8.10.2025
Ferrari si postavilo zbrusu nový soukromý testovací okruh, fanoušky tím nejspíš ani trochu nepotěší
8.10.2025
Čínský elektromobil shořel na parkovišti po ujetí pouhých 1 000 km. Žár byl tak silný, že zapálil dalších sedm aut okolo
8.10.2025
Nová vrcholná Škoda Fabia si na speciál pro Monte Carlo jen hraje, i tak je to nejvíc, co si dnes můžeme přát
8.10.2025
Stellantis dokončil obrat jako nikdo jiný. Roky bazíroval na elektromobilech, teď nacpal přes 100 miliard do nové spalovací techniky
8.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
