Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën C4 Aircross: místo Scouta kompaktní SUV
30.9.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Aircross měl být jen přespolní verzí C4, realita je ale docela jiná. Jde o svébytné SUV, které vlastně s C4 nemá mnoho společného.
A není to jediné překvapení, které nám dnešní odhalení vozu přineslo. Když jsme vám včera nabídli první upoutávku, zmínili jsme, že k jeho odhalení by mělo dojít příští pátek. Nebyli jsme jediní, kdo si tak vysvětlil facebookové avízo Citroënu hovořící o premiéře mající se odehrát „next friday”. Buď Francouzi změnili názor, nebo jde o problém ryze jazykový. Na každý pád, C4 Aircross je tu, a tak se pojďme podívat, co nabízí.
Předně je to nový vzhled, který se od podoby výchozí C4 dosti vzdaluje. Aircross by se klidně mohl jmenovat úplné jinak a předpokládáme tedy, že spojení se jménem C4 má spíše marketingové než faktické kořeny. A podobně jako u Fordu Focus C-Max nebo ještě lépe Citroënu Xsara/C4 Picasso se v případě úspěchu na trhu dá očekávat, že se svým jménem od cé-čtyřky časem osamostatní.
Design se přesto drží linií posledních modelů značky, ve výsledku ale jde o jakousi kombinaci vzhledu nové C4 2011 a výraznějšího modelu DS4 zasazenou do vozu velikosti kompaktního SUV. Nevšimnout si nejde ani použití pár nápadů z konceptu Hypnos, jenž byl představen již před třemi léty v Paříži. 18" kola, detaily přídě nebo části zádě, to vše jako by Hypnosu skoro vypadlo z oka. Ze zbylých drobností stojí za zmínku širší použití LED jako zdroje vnějšího osvětlení - na přídi, v bočních zrcátkách i na zádi, tam všude bychom měli najít světelné diody.
Do interiéru zatím nevidíme, víme ale, že půjde o pětimístné auto, které by při rozměrech 4 340 mm na výšku, 1 800 mm na šířku a 1 630 mm na délku mělo nabídnout solidní prostor pro celou posádku. A pokud by se pasažéři přece jen necítili nejlépe, pozitivnějším pocitům by měla přispět u Citroënu tradičně velkorysá panoramatická střecha, kterou automobilka zvlášť zmiňuje jako velké plus. Zavazadla v „kufru” o objemu 442 litrů by pak též strádat neměla.
Nabídka motorů pro C4 Aircross nakonec nebude tak velkorysá, jak jsme včera předpokládali. Sice půjde o agregáty o objemech 1,6 a 2,0 litru, hvězdy z nabídky automobilky to ale nejsou. Základem se stanou atmosféricky plněna 1,6i s výkonem 85 kW (115 koní) a dieselová 1,6 HDi s 82 kW (110 koní). Benzinový motor bude spojen s pětistupňovou, naftový pak s šestistupňovou manuální převodovkou přičemž pro ten zážehový bude k dispozici jen pohon předních kol a pro ten naftový si budete moci vybrat mezi pohony 4x2 a 4x4.
Lepší alternativa pro Evropany bude jen jedna - naftový motor 2,0 HDI s výkonem 150 koní, šestupstupňovým „manuálem” a opět pohonem 4x2 nebo 4x4 dle vašeho přání. V nabídce se sice objeví ještě silnější benzinový dvoulitr se 113 kW (154 koní), pětistupňovým automatem a pohonem opět dle výběru, bude ale k dispozici jen na trzích mimo Evropskou unii. Důvod je nasnadě - tento motor bude mít jistě příliš vysokou normovanou spotřebu a prodávat je v Evropě by se automobilce s ohledem na zatížení europokutami za nadlimitní emise CO2 ze strany EU nevyplatilo prodávat.
Podrobnější technické ani jiné údaje prvotní odhalení vozu neskýtá, a tak si na další detaily budeme muset ještě počkat. Do prodejů by se C4 Aircross měl dostat v první polovině roku 2012, ceny zůstanou ještě chvíli neznámou.













Citroën C4 Aircross na všech zatím uvolněných oficiálních snímcích
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Šéf Bugatti ukázal svou soukromou sbírku aut. Je to smečka k pohledání, závidět mu budete jedno každé z nich
včeraVorsprung durch nesmysl: Dealer ukázal, jak u nového Audi A5 otevřete dveře, když se vám vybije baterka
29.9.2025Čínské Porsche za cenu Škody vyzvala na souboj násobně dražší vrcholná Tesla. Neměla to dělat
28.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Už měsíc nic nevyrábějící Jaguar Land Rover musela zachránit vláda, zaručila se za něj víc jak 40 miliardami
před 3 hodinamiNejvětší automobilka světa prodala na svém domácím trhu za minulý měsíc 18 elektromobilů, tolik k oné revoluci
před 4 hodinamiV Německu po nehodě vzplála Tesla a uhořely v ní dvě malé děti. Tragédie píše tečku za jedním velkým nesmyslem
včeraNezastavitelný hlídkový vůz schopný pokutovat až 1 500 aut za hodinu je děsivý primitivní algoritmus jako od Velkého bratra, žádná AI
včeraVietnamský nudlový miliardář se teď chce prosadit s pancéřovaným SUV, odolalo i 400 ranám laserem naváděnými střelami
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva