Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën C4 končí bez nástupce. Náhradníka tak museli zbavit designových výstřelků
27.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nikoli překvapivým krokem se Citroën rozhodl ukončit trápení C4 na trhu a nahradit jej vozem, co frčí. Inovovaným a také poněkud uzemněným crossoverem C4 Cactus.
Asi pro vás nebude novinkou, když zmíníme, že zákazníci dnes stále častěji hledají nový vůz ve stále širší nabídce SUV a odvozených crossoverů. Hromadně přitom opouští hlavně vozy kategorie MPV, překvapivě se tak ovšem neděje vždy a všude. Proti proudu jde hlavně Citroën, tedy alespoň v kompaktním segmentu. Francouzská automobilka totiž loni prodala „jen“ 71 378 kusů modelu C4 Cactus, zatímco C4 Picasso dosáhl za stejné období 106 267 registrací.
Ukazuje se tedy, že ačkoliv Citroën měl s modelem Cactus smělé plány, ty se nepovedlo plně realizovat. Ostatně už loňské prodeje představovaly vůči těm předloňským menší dokonale, ještě větší měrou pak tento crossover zamíří dolů letos. Kupříkladu letos v srpnu bylo totiž prodáno po celé Evropě jen 2 769 kusů, což je pátý nejhorší měsíční výsledek od doby, kdy vůz zamířil v dubnu 2014 do prodeje.
Důvod nevalného zájmu lze přitom hledat nejen v příliš vysoké ceně, kterou Citroën C4 Cactus byl - a vlastně v podstatě stále je - ověnčen. Mimo to se nejspíše řadě lidí zajídal i jeho styl, který sice byl originálně francouzský, nicméně pro někoho nejspíše i příliš odvážný. Právě proto ostatně automobilka v rámci aktuálně odhaleného faceliftu zamířila konvenčním a „uťáplejším“ směrem. A důvod to nemá jen v prodejích, které by mohly být vyšší.
Neznamená to ovšem, že by Francouz již nevystupoval z davu. Děje se tak i nadále, jen je přitom elegantnější. V rámci modernizace byly totiž přesunuty vzduchové kapsle Airbump ze středu dveří na jejich spodní část, navíc došlo také k jejich zmenšení. Tedy tak, jak Citroën naznačoval. V obdobném stylu byla přeprofilována také příď a záď, Cactus tedy působí již daleko více dojmem klasického hatchbacku než crossoveru.
„Návrat k normálu“ je zdůvodněn i tím, že podle šéfky automobilky Lindy Jackson dojde „v nadcházejících měsících“ k ukončení výroby Citroënu C4. To není nikterak překvapivé, hatchback je totiž na trhu již sedm let a jeho prodeje aktuálně nejsou zrovna světoborné - v již zmiňovaném srpnu po něm na evropských trzích sáhlo jen 1 785 lidí, tedy 17krát menší množství než po konkurenčním VW Golf.
Inovovaný Cactus tedy za C4 zaskočí, přímý nástupce se nechystá. S novým vozem plánuje automobilka zamířit do nižší střední třídy až v roce 2020, a to je otázka, zda tento plán bude naplněn. Krátce na to představí také nástupce C4 Cactus, to jsme však již u poněkud vzdálené minulosti, proto se rychle vraťme do současnosti k onomu faceliftu.
Ten je spojen s příchodem nových barev, v rámci karoserie tedy mohou zákazníci vybírat z devíti odstínů. K dispozici pak mají i pět designů litých kol v 16- a 17palcovém rozměru (u většího je volitelná i barva), celkově tedy nabídka nyní zahrnuje jednatřicet exteriérových variací.
Uvnitř je pro změnu možné volit mezi pěti barvami interiéru, přičemž základ nabídky tvoří látkové čalounění, ovšem k dispozici je i jemná kůže Nappa doplněná Alcantarou. Stran toho lze zmínit širší možnosti konektivity, stejně jako větší počet asistenčních systémů. Těch je nyní již dvanáct, přičemž mezi ně patří autonomní brzdy, monitoring jízdních pruhů či detekce únavy řidiče.
Změny se odehrály také pod kapotou, kde sice lze i nadále volit 1,2litrový tříválec PureTech naladěný na 82 nebo 110 koní, ovšem nově je k dispozici také varianta se 130 koňmi. Tu přitom lze spárovat s pětistupňovým manuálem i šestistupňovým automatem, stejně jako méně výkonné provedení. U nejslabšího základu je však k dispozici pouze manuální převodovka.
Novinky lze zaevidovat rovněž u dieselové části, jíž tvoří 1,6litrový čtyřválec, který byl dosud k mání pouze se 100 koňmi a manuálem i automatem. Nyní ovšem dostanou zákazníci k dispozici i verzi se 120 koňmi, ta však bude spárována pouze se šestistupňovou samočinnou převodovkou. Na tuto kombinaci bude navíc třeba vyčkat, dorazit má až na podzim 2018.
Inovovaný Citroën C4 Cactus ovšem bude k dispozici již od počátku příštího roku, přičemž ceny nejspíše zamíří nad stávajících 291 400 Kč, za které vám může říkat pane jedna-dvojka s 82 koňmi, 15palcovými ocelovými koly a manuální klimatizací. Jsme přitom zvědavi, zda daleko střídmější styling napomůže ony klesající registrace opětovně nakopnout.
Citroën C4 Cactus již nově příliš nehraje na crossoverovou notu, spíše se tváří jako konvenční hatchback
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
včera - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024 - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Jorge Martin zajel nový rekord včera 17:03
- V Moto3 nejrychlejším Alonso, v Moto2 Garcia - 14. Salač včera 15:41
- Ve Francii začal nejrychleji Martin před Acostou včera 12:05
- Známe první letošní vítěze NW200 včera 11:02
- Test Cardo Packtalk Edge: interkom se skvělým zvukem včera 08:00
Nejnovější články
- Cybertruck působí jako šmejd šitý horkou jehlou. Majiteli selhal po ujetí 56 km, rozborka ukázala pravdu
před 11 hodinami - VW znovu mění plány. Spalovací Polo nekončí a koupíte ho i v roce 2030, tolik jako dnes ale už nikdy stát nebude
včera - Nezničitelný Mercedes E může být váš zánovní za míň než nová Fabie, je to levný tip na parádní a pohodlné auto navěky
včera - Sexy Cadillac, který měl konečně prorazit v Evropě, dorazil. Zdražil ale tak moc, že to bude jen další propadák
včera - Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.10. 21:27 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 05.10. 15:29 - pavproch
- Auto pro kapelu za cca. 100k Kč 05.10. 10:56 - volfi
- S větrem ve vlasech.... 05.10. 10:52 - pavproch
- Koupě lakované Octavie 05.10. 10:31 - HondaMan
- Elektromobily a vse kolem nich 05.10. 08:53 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.09. 18:41 - bojler
- BMW Divize 05.09. 11:32 - jerry